Note la clasele a III-a și a IV-a și descriptori de însușire a competențelor până în clasa a II-a – propunerea legislativă a fost depusă în Parlament de Pop

4.427 de vizualizări
Note pentru elevii de clasa a III-a și a IV-a, în loc de calificative, și descriptori de performanță până în clasa a II-a – este propunerea legislativă depusă în Parlament săptămâna aceasta de Liviu Pop, a anunțat senatorul social-democrat. Este vorba despre inițiativa legislativă anunțată în exclusivitate de Edupedu.ro, prin care fostul ministru al Educației urmărește să modifice notarea în sistemul de învățământ. De precizat că Pop, un cunoscut adversar al Ecaterinei Andronescu, vine cu acest proiect de modificare a legii educației în contextul în care ministrul a anunțat în repetate rânduri că vrea o nouă lege a educației și a pus toate școlile din țară să dezbată un “viziunea pe educație” pe care aceasta a lansat-o public.

Documentul a fost scris de social-democrați, după ce Inspectoratul Școlar Cluj-Napoca a cerut Ministerului Educației să schimbe notarea în școli, potrivit surselor Edupedu.ro.

Senatorul PSD Liviu Marian Pop a anunțat astăzi: “Am depus săptămâna aceasta, la Biroul Permanent al Camerei Deputaților, Propunerea legislativă de modificare a articolului 71 din Legea educației nationale nr. 1/2011, Camera Deputaților fiind prima cameră sesizată”.

DOCUMENT Proiectul de lege depus săptămâna aceasta de Liviu Pop, care vizează modificarea sistemului de notare:

Cum arată în prezent art. 71 din legea educației, pe care Liviu Pop vrea să îl modifice:
  • Art 71. alin (3) Rezultatele evaluării se exprimă, după caz, prin calificative, în învățământul primar, respectiv prin note de la 1 la 10, în învățământul secundar și în învățământul terțiar nonuniversitar, sau prin punctaje, în mod similar testelor internaționale.

În prezent, la clasa pregătitoare nu se acordă nici calificative, nici note; elevii din clasele I – a IV-a primesc calificative. Scoaterea calificativelor din clasele primare, prin înlocuirea lor cu „aprecierea nivelului atins” în primele trei clase, după care înlocuirea calificativelor cu note în clasele a III-a și a IV-a este una dintre cele mai importante modificări din sistemul de notare. Nu este încă clar pe ce anume este fundamentată această propunere.

Reamintim că Inspectoratul Școlar Județean Cluj i-a propus Ecaterinei Andronescu să renunțe la calificative, în învățământul primar, a anunțat pentru Edupedu.ro inspectorul Anicuța Todea. “Noi am solicitat acum, la Minister, eliminarea calificativelor. Calificativele au fost o pricină de sminteală pentru mulți”, a declarat pentru Edupedu.ro inspectorul pentru învățământ primar din Cluj.

Photo by Miguel Á. Padriñán from Pexels

Citește și:

 


1 comment
  1. Până în 1998 erau note (și… trimestre) peste tot în școală.
    8 clase erau obligatorii, Capacitate nu exista (în schimb erau admiteri riguroase și la liceu, și la facultate), și nici vorbă de clasa pregătitoare.
    Trei grupe la grădiniță (pentru cine mergea, că nu se impunea prin lege), apoi direct clasa întâi cu abecedarul.

    Și facultatea avea mai mulți ani (cursă lungă), fără nevoia de masterate, că nici Bologna nu se făcuse.

    Știa lumea o treabă precisă cu școala.

    Până acuma… s-au tot făcut schimbări la înfățișarea învățământului românesc. Ar urma totul obligatoriu de la grădiniță până în pragul Bacalaureatului. Copiii noștri (dacă îi facem) cine știe ce vor mai vedea…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu: Vom găsi banii necesari să repornim sistemul de burse școlare. Bursele au fost pur electorale – numărul beneficiarilor s-a dublat brusc în anul alegerilor / Faimoasele beculeţe de Crăciun au fost scoase din plan

Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, a declarat miercuri că “vom găsi banii necesari ca să repornim sistemul de burse” pentru elevi. “Motivul pentru care bursele nu se plătesc din septembrie…
Vezi articolul

Ligia Deca, ministrul Educației: A fost adoptată declarația privind politica de salarizare a personalului din învățământ. Aceasta răspunde cerinței sindicatelor de a avea un act normativ publicat în Monitorul Oficial / Declarația adoptată de Guvern nu este act normativ

Ministrul Educației, Ligia Deca, a anunțat adoptarea unei declarații a Guvernului, care va fi publicată în Monitorul Oficial. Aceasta a spus că declarația respectivă răspunde cererii sindicatelor și angajaților aflați…
Vezi articolul

Stresul psihic și tehnic – printre cele mai mari dificultăți pentru profesori în primul an de pandemie / Ei încep să înțeleagă “pedagogia din spatele tehnologiei”, după un an dominat de școala online – studiu Universitaria cu 10.000 de cadre didactice participante

Stresul “psihic, social și tehnic”, lipsa metodologiei pentru școala online și timpul insuficient pentru organizarea lecțiilor au fost cele mai mari dificultăți reclamate de către profesori în privința predării la…
Vezi articolul