Note la clasele a III-a și a IV-a și descriptori de însușire a competențelor până în clasa a II-a – propunerea legislativă a fost depusă în Parlament de Pop

4.909 vizualizări
Note pentru elevii de clasa a III-a și a IV-a, în loc de calificative, și descriptori de performanță până în clasa a II-a – este propunerea legislativă depusă în Parlament săptămâna aceasta de Liviu Pop, a anunțat senatorul social-democrat. Este vorba despre inițiativa legislativă anunțată în exclusivitate de Edupedu.ro, prin care fostul ministru al Educației urmărește să modifice notarea în sistemul de învățământ. De precizat că Pop, un cunoscut adversar al Ecaterinei Andronescu, vine cu acest proiect de modificare a legii educației în contextul în care ministrul a anunțat în repetate rânduri că vrea o nouă lege a educației și a pus toate școlile din țară să dezbată un „viziunea pe educație” pe care aceasta a lansat-o public.

Documentul a fost scris de social-democrați, după ce Inspectoratul Școlar Cluj-Napoca a cerut Ministerului Educației să schimbe notarea în școli, potrivit surselor Edupedu.ro.

Senatorul PSD Liviu Marian Pop a anunțat astăzi: „Am depus săptămâna aceasta, la Biroul Permanent al Camerei Deputaților, Propunerea legislativă de modificare a articolului 71 din Legea educației nationale nr. 1/2011, Camera Deputaților fiind prima cameră sesizată”.

DOCUMENT Proiectul de lege depus săptămâna aceasta de Liviu Pop, care vizează modificarea sistemului de notare:

Cum arată în prezent art. 71 din legea educației, pe care Liviu Pop vrea să îl modifice:
  • Art 71. alin (3) Rezultatele evaluării se exprimă, după caz, prin calificative, în învățământul primar, respectiv prin note de la 1 la 10, în învățământul secundar și în învățământul terțiar nonuniversitar, sau prin punctaje, în mod similar testelor internaționale.

În prezent, la clasa pregătitoare nu se acordă nici calificative, nici note; elevii din clasele I – a IV-a primesc calificative. Scoaterea calificativelor din clasele primare, prin înlocuirea lor cu „aprecierea nivelului atins” în primele trei clase, după care înlocuirea calificativelor cu note în clasele a III-a și a IV-a este una dintre cele mai importante modificări din sistemul de notare. Nu este încă clar pe ce anume este fundamentată această propunere.

Reamintim că Inspectoratul Școlar Județean Cluj i-a propus Ecaterinei Andronescu să renunțe la calificative, în învățământul primar, a anunțat pentru Edupedu.ro inspectorul Anicuța Todea. “Noi am solicitat acum, la Minister, eliminarea calificativelor. Calificativele au fost o pricină de sminteală pentru mulți”, a declarat pentru Edupedu.ro inspectorul pentru învățământ primar din Cluj.

Photo by Miguel Á. Padriñán from Pexels

Citește și:

 


1 comment
  1. Până în 1998 erau note (și… trimestre) peste tot în școală.
    8 clase erau obligatorii, Capacitate nu exista (în schimb erau admiteri riguroase și la liceu, și la facultate), și nici vorbă de clasa pregătitoare.
    Trei grupe la grădiniță (pentru cine mergea, că nu se impunea prin lege), apoi direct clasa întâi cu abecedarul.

    Și facultatea avea mai mulți ani (cursă lungă), fără nevoia de masterate, că nici Bologna nu se făcuse.

    Știa lumea o treabă precisă cu școala.

    Până acuma… s-au tot făcut schimbări la înfățișarea învățământului românesc. Ar urma totul obligatoriu de la grădiniță până în pragul Bacalaureatului. Copiii noștri (dacă îi facem) cine știe ce vor mai vedea…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

FOTOGALERIE Elevii și studenții au protestat față de tăierile de burse, la sediul ministerului Educației. UPDATE: Reprezentanții elevilor și studenților, după discuțiile de la minister: Se pare că presiunea a avut un efect. Ne așteptăm la o comunicare mai vehementă din partea ministerului Educației vizavi de subiectul burse în raport cu Guvernul

În jur de 100 de studenți și elevi au protestat față de tăierea fondului de burse, în fața ministerului Educației și Cercetării, vineri, 27 iunie, de la ora 9:00 și…
Vezi articolul

Condițiile ce însoțesc reluarea școlii vor fi păstrate „o anumită perioadă de timp”: Dacă după 1-2 săptămâni cifrele sunt îmbucurătoare, putem să discutăm alte criterii mai permisive – ministrul interimar al Sănătății, Cseke Attila

“Aș recomanda tuturor să păstrăm regulile pe care le avem inclusiv pe școală o anumită perioadă de timp, măcar să avem o consecvență, o predictibilitate. Dacă constatăm după 7, 10…
Vezi articolul

Reprezentanții elevilor, după ce Ministerul Sănătății a anulat testarea gratuită în cabinetele școlare a elevilor care vor să revină în a 8-a zi la cursuri: Lipsă de viziune și de coerență / Solicităm clarificarea de urgență a situației testelor rapide din școli

„Solicităm Ministerului Educației și Ministerului Sănătății să clarifice de urgență situația testelor rapide din școli să nu paseze responsabilitatea dintr-o parte în alta”, a declarat Silviu Morcan, președintele Consiliului Național…
Vezi articolul