Noua programă pentru Evaluarea Națională de clasa a VIII-a va fi publicată la începutul Semestrului al II-lea, iar teste de antrenament după data de 15 februarie, anunță președintele federației părinților după o întâlnire cu șeful instituției care face subiectele de examen

25.837 de vizualizări
Sfaturi pentru predarea online
Foto: Pexels.com
Noua programă pentru Evaluarea Națională de clasa a VIII-a va fi publicată la începutul Semestrului al II-lea, susține Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți din Învățământul Preuniversitar. Acesta a făcut anunțul pe Facebook, după ce a avut o întâlnire cu șeful instituției care face subiectele de examen. Reprezentantul părinților a spus și ce se întâmplă cu tetsele de antrenament – acestea vor fi publicate după data de 15 februarie.

“În această după-amiază, FNAP a organizat pe platforma zoom o întâlnire la care au participat, alături de părinți şi cadre didactice, profesori de limba română, şi domnul Marian Șuță – Director General CNPEE căruia ȋi mulţumim că a răspuns invitației.

Ȋn cadrul discuţiilor s-au exprimat puncte de vedere privind noua programă de limba română pentru Evaluarea Naţională 2021, abordarea acestei programe pe parcursul claselor V – VII pentru această generaţie, posibilitatea reducerii programei, structura noilor modele de subiecte, necesitatea apariţiei cât mai curând posibil a unor teste de antrenament, susţinerea unei simulări a EN.

Concluzii ȋn urma discuţiilor de astăzi:

  • la ȋnceputul semestrului al 2-lea se va publica noua programă de EN
  • după data de 15 februarie vor ȋncepe să fie publicate teste antrenament, câte un test săptămânal

Cu ajutorul cadrelor didactice se va depune zilele viitoare la CNPEE si MEC un document cu propunerile discutate”, potrivit lui iulian Cristache.

Anunțul vine în contextul în care ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat pe 11 ianuarie că programa pentru examenele de Bacalaureat și Evaluarea Națională se va modifica: „Va fi adaptată modului în care elevii au asimiliat și nu modului în care profesorii au predat”.

Cîmpeanu a lăsat de înțeles că se va face mai întâi o evaluare la nivel național a cunoștințelor asimilate de elevi sau pierdute în această perioadă de învățare online, după care va decide “modificarea tematicii” pentru examelene naționale.

Evaluarea Națională 2021 este un examen care se susține pentru prima dată după o nouă programă, de către elevi care au învățat după un nou curriculum bazat pe competențe, nu pe conținuturi.

Noua programă a fost aprobată prin ordinul de ministru nr. 3.472/10.03.2020, dar aceasta va fi schimbată, potrivit anunțului de mai sus.

Noile modele de subiecte pentru Evaluarea Națională 2021 au fost publicate de Ministerul Educației pe 2 noiembrie 2020. Este vorba despre tipuri de subiecte concepute pe modelul testărilor internaționale. Noile modele de subiecte pentru Evaluarea Națională vin cu modificări mai ales ale cerințelor la Limba și literatura română.

Amintim că acesta este al doilea set de teste model, după ce primele modele de subiecte pentru Evaluarea Națională 2021 publicate de Minister au fost criticate de asociațiile de părinți atât pentru numărul de cerințe la Limba și literatura română, cât și pentru modalitatea în care fuseseră concepute.

Probele scrise de la Evaluarea Națională pentru clasa a VIII-a au loc în acest an pe 22 și 24 iunie, potrivit calendarului oficial.

Calendar Evaluarea Națională 2021
  • 07 – 11 iunie 2021            Înscrierea la evaluarea națională
  • 11 iunie 2021                    Încheierea cursurilor pentru elevii de clasa a VIII-a
  • 22 iunie 2021                   Limba și literatura română – probă scrisă
  • 24 iunie 2021                    Matematica – probă scrisă
  • 25 iunie 2021                  Limba și literatura maternă – probă scrisă
  • 29 iunie 2021                  Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor (până la ora 14:00)
  • 29 iunie 2021 (ora 16:00 – ora 19:00) – 30 iunie 2021 (ora 8:00 – ora 12:00) Depunerea contestațiilor
  • 30 iunie – 4 iulie 2021    Soluționarea contestațiilor
  • 4 iulie 2021                      Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor

Foto: pexels.com


12 comments
  1. Sunt profesor de limba romana, pensionara, cu un trecut admirabil “pe ogorul LR”!
    Anul trecut, am lucrat cu al 4-lea nepot si a reusit, la TM, cu 9.85, la LR!
    Anul acesta, o am pe fiica vecinei mele, de ani de zile si m-au siderat SCHIMBARILE in Predarea “Gramaticii LR”, actuale:

    1.De ce compl.indirect in Ac. se numaste “compl.prepozitional”, intrucat, atunci, si complementul direct e “prepozitional”:
    Exemple:
    #Eu ma bazez pe tata.# – compl. prepozitional
    # Eu il ajut pe tata.# – compl. direct
    Cum a judecat “noua Gramatica a Academiei” aceasta diferenta???
    (Elevii supermotivati intreaba asta!);

    2. De ce au desfiintat “DIATEZELE” si le-au inlocuit cu “CONSTRUCTii”-active, reflexive si pasive??? Ce motivatii au gasit?

    3. De ce au inlocuit denumirea “Numeralului cu valoare substantivala” in “Numeral cu valoare pronominala”???
    Exemple:
    #trei-zece-douazeci etc.///ambii,amandoi, tustrei etc.///cate doi, cate zece etc.???primul, cel dintai, al zecelea etc.///;

    4.De ce au schimbat denumirea logica “neaccentuat” , cu….”clitic”???De ce ii trebuie elevului asa limbaj sofisticat, intrucat nu e student la LITERE !(Da, denumirea “forma lunga”-“forma scurta” era aberanta! E bine ca au scos-o!) );

    5. O alta enigma a mea este legata de subiectele de la LITERATURA, si anume preocuparea Ministerului de a scoate din LICEU si chiar din BAC, viitori CRITICI LITERARI, (un T.Vianu, un Calinescu, un E.Simion, un D,Micu, un G.I.Tohaneanu s,a.)

    6. Nepotii mei, toti 4, precum si alti elevi, mereu pierd TIMP la Examen, toooo-ot numarand 150 sau 70 de cuvinte, din cate se pretinde sa fie redactata “Compozitia”!!!!????Nu se poate gasi o alta Formula?

    7.De asemenea, am fost socata, citind 2 Culegeri pentru Cls.a 8-a, Editia 2021, intrucat am observat ca au desfiintat Poetii si Scriitorii Romani si au dat, in marea majoritate, numai Texte de pe NET!

    8.Ultima DURERE, care nu este doar a mea, este faptul ca “Echipa ministeriala de Profesori de LR, care alcatuieste Subiecele la “Limba Romana”(Fonetica, Vocabular, Categorii semasiologice, Gramatica etc.) NU cunoaste “puntea sensibila”, “puntea suspinelor”/”dificultatile/ambiguitatile, interpretarile etc., ale “Gramaticii LR”, care, asa cum spunea, si acad. Gabi Pana Dindelegan, “este excesiv de ALUNECOASA”! Deci nu stiu sa evite “Modele de limba” , care sunt “in coada de peste, iar, uneori, cu 3aripioare ale pestelui”!!!! Nu stiu de ce nu sunt atenti si preocupati sa redacteze Teste CLARE, FERME, Va ofer un ex., de la E.N. a 2 nepoti ai mei.S-a dat o Fraza, pe care “Monstrii sacri “ai “Lingvisticii” s-au certat si n-au ajuns la un consens!
    Exemplu:
    # Ceea ce ma jena era dificultatea rasfoirii.#
    A fost”macel’ pe NET si la Portile Ministerului!!!Elevi si parinti disperati!
    Am facut Contestatie;i-am trimis-o, si Dlui Min.Liviu Pop, cu 4 Motivatii, sa analizeze un profesor bun, nu un cabotin si sa ia prima propozitie PR, pentru ca – 100% – PR este, nu SB.Nu altceva!
    De ce?
    Intrucant, contragand. reiese:
    #Jena era dificultatea rasfoirii.# sI, pentru ca, in “Grametica LR” este exact ca-n viata, adica, si…..”concurenta” intre partile de propozitie, deci, aici, castiga pozitia de lider, adica de “subiect”: “dificultatea rasfoirii”, pentru ca are, si un atr.subst.genitiuval, langa el (si” Unde-s 2, puterea creste!”);ii da “greutate” sa castige!
    Atunci, “dificultatea rasfoirii” este “Subiectul”insotit de atribut, subiect, care e transformat, prin Expansiune. in SB !
    Un alt indiciu este, si faptul ca ‘jena” este un “abstract absolut” fata de “dificultatea rasfoirii”, care este un “abstract relevant”, adica vezi un copil ca nu citeste deloc! Nu deschide o Carte!!!
    Am scris, din tot sufletul, cele mai “dureroase” problemne ale Testelor de LR.
    Sa dea Domnul sa le citeasca cineva si sa usureze VIata bietilor Elevi, aflati in Concurs, care se stie ca, si asa este un mare”STRES”, fiind primul examen important din viata lor!
    Doamne ajuta-i pe toti Elevii din RO!
    Da-le multa sanatate si zile luminate in IUNIE!
    Multa SANATATE si Putere de DECIZIE, si profesorilor!

  2. Sunt eleva in clasa a 8a…. Ministerul crede ca noi ne pregatim in ultima saptamana? Ma pregatesc de examen din vara, asa ceva e inacceptabil, sa schimbe subiectele continuu

  3. Schimbați tipul exercițiilor la matematica! Sub I si II au doar răspunsuri ” alba-neagra”. Nu releva inteligenta unui elev de clasa a VIII-a. Înțelegeam doar sub I sa fie cu acești itemi…..Dar si sub al II-lea? Doamne, prin ce incertitudini au trecut, trec si vor trece acesti copii de cls a VIII-a!

  4. Dragi parinti,asa este data de 15 febr.2021 este târzie.Dar ,din pacate in afara de d nii de laConsiliul parintilor ,respectiv d nul Cristache & company ,nu are cine sustine elevii.Toti functionarii de la ministerul invatamantului sunt profesori si ei fac legi si ordine numai pentru ei.Vedeti asta ,cand elevii au probleme la scoala si noi parintii, mergem la educatoare,invatatoare,diriginte,director de scoala si intotdeauna singurii care fac greseli sunt elevii .

  5. Testele de antrenament ar fi extraordinare in masura in care sunt sunt rezolvate la clasa, cu profesorul care sa le explice clar ce si cum trebuie rezolvat, in functie de punctajele probabile.
    In plus subiectele testelor trebuie sa fie regasite pe exemplarul de la examen – asa cum se procedeaza si la examenul pentru permisul auto.

  6. Cand vor face subiectele, poate verifica in ce manual de Limba Romana s-a lucrat pe asocierea unui text la prima vedere cu un alt text literar citit ca lectura suplimentara. In plus, sa verifice cand si unde s-a predat realizarea unei compuneri libere care sa cuprinda ”o emotie”, ” o secvență narativă, descriptivă și explicativă”, cerinta care apare in modelele de test. Vede cineva ca nu exista nicio corelatie intre testul de antrenament si exercitiile din manuale?

  7. Asteptam cu mare interes si modificarea materiei pt bac..si testele de antrenament
    Sa le publicati in sf lunii martie sau aprilie e fff tarziu..mai ales pt cei care chiar invata..
    Faceti un efort la minister si nu va bateti joc de ei..
    Destul ii chemati la scoala 30 in clasa!!!cu “pepsiglass”

  8. Domnul Iulian Cristache e angajatului ministerului? E foarte activ! Ne spune câți copii vor fi în clasă și când se publică testele de antrenament. Își dă prea multă importanță. Mai bine ne-ar spune cum se va asigura distanțarea fizică în clase cu 38 elevi, că doar este “reprezentantul” părinților.

    1. Speram sa nu fie mai târziu de 8 februarie 2021.D na Anisie a zis initial ianuarie 2021,o sa spuneti ca s au schimbat ministrii ,dar functionarii de la minister ,consiliul parintilor,ce au ,,păzit”.

      1. @Marcela
        Am copil în clasa a VIII-a și verific zilnic dacă au apărut testele de antrenament. Oricum, dacă le publică pe 15 februarie, mi se pare târziu. O fi suficient 1 test pe săptămână? Eu așteptam “vești” de la minister nu de la domnul Cristache care zice “dupe” în loc de după.

        1. Eu am fetele in clasa a VIII-a si a XII-a…va dati seama ce bucurie sa ai doi copii in ani terminali in conditiile de acum… Si eu caut zilnic modele de teste de antrenament pe net pentru cea mica…la cea mare am noroc ca se ocupa profesorii de mate si de romana sa le dea saptamanal cate ceva de lucru…am cumparat culegeri de teste si dupa ce am dat banii pe ele se pare ca iar se schimba programa… Oare nu e de ajuns stresul prin care au trecut copiii astia in ultimul an? Nu e de ajuns ca generatia asta de copii a suportat toate schimbarile debitate de desteptii din minister? Oare cei de acolo nu sunt si ei parinti? Eu simt ca o sa innebunesc (desi am antrenament in ce priveste examenele dupa cele vreo 75 date de-a lungul vietii), de copii ce sa mai zic….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

După vacanța de Paște, elevii din clasele terminale să vină la școală în efectiv complet și în scenariul roșu; elevii din școlile speciale să facă doar cursuri față în față – solicitările ministrului Educației la Comitetul de revenire la normalitate

Elevii din clasele terminale să vină fizic la școală cu toată clasa, nu doar jumătate de efectiv cum este în prezent reglementarea, iar cei din școlile speciale să vină cu…
Vezi articolul

EXCLUSIV Mircea Miclea: Rezultatele de la Evaluarea Națională reflectă o funcționare cosmetizată a sistemului, oglindesc efortul părinților de a asigura meditații și ocolesc deficitele din ultimii 2 ani. Ce nu au putut cosmetiza este diferența mult prea mare dintre mediul rural și mediul urban. Copiii din rural au obținut de 3 ori mai multe medii sub 5 decât cei din urban

Rezultatele obținute de elevi la Evaluarea Națională 2022, cu un procent al mediilor peste 5 care a ajuns pentru prima dată peste nivelul dinaintea introducerii camerelor de luat vederi în…
Vezi articolul