Programa pentru examenele de Bacalaureat și Evaluarea Națională se va modifica, spune Sorin Cîmpeanu: „Va fi adaptată modului în care elevii au asimiliat și nu modului în care profesorii au predat”

47.629 de vizualizări
Simulările pentru Bacalaureat și Evaluarea Națională
Foto: © Iakov Filimonov | Dreamstime.com
Ministrul Educației a anunțat că programa de examen va fi „corelată cu realitățile acestui an” și „adaptată modului în care elevii au asimilat și nu modului în care profesorii au predat”. Declarațiile au fost făcute la TVR.

Cîmpeanu a explicat faptul că până acum au fost stabilite cu partenerii sociali două lucruri și anume că examenele naționale se vor susține fizic, în sălile de clasă și că vor fi derulate la datele planificate, conform calendarului de Bacalaureat și Evaluarea Națională.

Sorin Cîmpeanu a spus că „vom face tot posibilul ca examenele naționale să se desfășoare predictibil la datele la care sunt planificate. Am stabilit că examenele naționale să se deruleze cu prezență fizică pentru a asigura relevanța acestora examene naționale. Având deja două punte fixe, este foarte posibil să fim nevoiți să cedăm într-o altă parte, pentru că dacă nu am ceda în nicio parte ar fi ca și cum am avea un an absolut normal în care nimic nu s-a întâmplat, lucru în mod evident fals. Unde putem să flexibilizam? La tematica de examen”.

„Tematica de examen va fi stabilită, adaptată, corelată cu realitățile aceste acestui an. Nu are niciun sens să negăm faptul că în educație au fost pierderi. Important este să identificăm corect acele pierderi, să planificăm o tematică adecvate modului în care elevii au asimilat și nu modului în care profesorii au predat – pentru că de multe ori profesorii au predat, însă fără să fie vina lor, au predat în fața unor ecrane negre – deci nu avem un feedback, nu avem un raport real asupra a ceea ce au asimilat elevi. Această tematică de examen va trebui să fie adaptată, nu este deloc simplu, dar vom face acest lucru la ceea ce au asimilat elevi. Pentru asta, încă od ată vă spun, este important diagnosticul, este important să avem simulări, este important să știm cât au pierdut și unde au pierdut elevii pentru a putea corela și adapta tematica de examen”, a mai declarat Cîmpeanu.

Tematica de examen înseamnă programa, care cuprinde competențele și conținuturile pe care le au de pregătit elevii din materia claselor V-VIII pentru Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a și din clasele IX-XII, pentru Bacalaureat.

Reamintim că anul școlar trecut, 2019-2020, Ministerul Educației a eliminat din programa pentru cele două examenele naționale toată materia de pe Semestrul al II-lea.

În cazul elevilor care acum sunt clasa a VIII-a, aceștia vor avea subiecte noi, foarte diferite față de cele de până acum. Elevii din clasa a VIII-a sunt prima generație care a început școala cu clasa pregătitoare, o generație care a învățat după un curriculum nou, după manuale noi care nu au fost niciodată gata la începutul anului școlar și ai căror profesori au început să fie formați pentru a preda pe noul curriculum în urmă cu doar doi-trei ani (mai ales prin proiectul CRED).

Calendarul examenelor naționale este următorul:

Calendar Evaluarea Națională 2021
  • 07 – 11 iunie 2021            Înscrierea la evaluarea națională
  • 11 iunie 2021                    Încheierea cursurilor pentru elevii de clasa a VIII-a
  • 22 iunie 2021                   Limba și literatura română – probă scrisă
  • 24 iunie 2021                    Matematica – probă scrisă
  • 25 iunie 2021                  Limba și literatura maternă – probă scrisă
  • 29 iunie 2021                  Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor (până la ora 14:00)
  • 29 iunie 2021 (ora 16:00 – ora 19:00) – 30 iunie 2021 (ora 8:00 – ora 12:00) Depunerea contestațiilor
  • 30 iunie – 4 iulie 2021    Soluționarea contestațiilor
  • 4 iulie 2021                      Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor

Vezi și: Noile modele de subiecte pentru Evaluarea Națională 2021 au fost publicate de Ministerul Educației

Calendar BAC 2021
31 mai-4 iunie 2021Înscrierea candidaților la prima sesiune de examen
4 iunie 2021Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a
14-16 iunie 2021Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A
16-17 iunie 2021Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B
18-23 iunie 2021Evaluarea competențelor digitale – proba D
23-25 iunie 2021Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C
28 iunie 2021Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă
29 iunie 2021Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă
30 iunie 2021Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă
1 iulie 2021Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă
5 iulie 2021Afișarea rezultatelor la probele scrise până la ora 12,00 și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12,00-18,00
6-9 iulie 2021Rezolvarea contestațiilor
9 iulie 2021Afișarea rezultatelor finale

Vezi și: Modele de subiecte pentru BAC 2021 au fost publicate de Ministerul Educației: descarcă modelele de cerințe pentru Matematică, Română, Istorie, Anatomie, Biologie, Chimie, Fizică, Geografie, Informatică, Socio-umane

Foto: © Iakov Filimonov | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


7 comments
  1. Materia predata(în mod special la matematică),n-ar trebui introdusa la EvaluareaNationala.E vorba de ce s-a predat cand elevii n-au mers fizic.

    1. Dar de înghețarea anului școlar ce ziceți? Asta ar trebui să vă doriți în cazul în care chiar credeți că nimic din ce s-a făcut la matematică online nu a fost înțeles. La ce folosește că nu se ia în calcul la Evaluarea Națională? Contează doar examenul, sau contează ce știe, de fapt, elevul?

  2. Ideea de examinare prin utilizarea grilelor nu a fost niciodată o soluție favorabila elevilor, dat fiind probabilitatii mărite de a selecta un răspuns greșit, altfel spus 50% șanse – chiar 25% dacă se optează pentru 4 variante de răspuns- sa promoveze, dar și sa greșească. Aceasta metoda a grilelor este benefica exclusiv corectorului care poate examina mai rapid și obiectiv lucrările.

    Formatul actual al probelor de la examenul de bacalaureat este unul acceptabil , pe fondul accomodarii cu acesta de-a lungul anilor de liceu. De altfel, elevii nu sunt obligații sa memoreze ad litteram operele scriitorilor / eseurile, ci este o alegere personala pentru a evita presiunea si pierderea timpului.
    Da, ar fi mai bine sa se facă o schimbare, însă una care sa urmareasca o sincronizare cu formatul examenului european în care elevilor le sunt testate capacitățile dobândite ( literare, artistice, stilistice, logice), prin identificarea anumitor particularități ale unor texte suport fie în proza, fie în versuri . Fiind noi textele, se examinează posibilitatea fiecărui elev de face o analiza a textelor pe baza cunoștințelor acumulate.

  3. Ideal ar fi ca subiectele la Bacalaureat sa fie la toate materiile sub forma de grile si nu eseu deoarece trebuiesc verificate cunostintele dobandite nu memoria de robot a copiilor nostri. Am vazut cu cata placere invata copilul meu la geografie fata de romana unde trebuie sa memoreze pagini intregi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like