Simularea pentru Evaluarea Națională 2024 va fi realizată cu corectare digitalizată, pentru a elimina erorile, a anunțat Ligia Deca: O greșeală clasică care se întâmplă datorită oboselii este că nu se adaugă punctul din oficiu

22.081 de vizualizări
Foto: Simion Mechno/Agerpres Foto
În contextul numărului foarte mare de contestații de la Evaluarea Națională, ministrul Educației, Ligia Deca, a anunțat o soluție pentru a elimina eroarea umană. „Ceea ce vom face și am făcut la nivel de pilot și anul acesta și anul trecut este să digitalizăm evaluarea. Simularea de anul viitor va fi realizată cu corectare digitalizată”, a declarat Ligia Deca pentru TVR Info, pe 5 iulie.

Ce înseamnă  corectarea digitalizată?

Ligia Deca: Înseamnă că toți corectorii vor avea repartizat un număr de lucrări pe care le văd direct pe calculator și completează pentru fiecare subiect baremul de notare direct în platformă. Asta înseamnă că eliminăm erorile datorate copierii punctajelor în barem, eliminăm erorile datorate adunării  fracțiunilor de punct la nota finală. O greșeală clasică care se întâmplă datorită (sic!) oboselii este că nu se adaugă punctul din oficiu, că se mai uită sau sunt greșeli de adunare efectiv. La un număr mare de lucrări se mai întâmplă să avem erori. Această colectare digitalizată va rezolva problema. 

Am avut proiect pilot și anul trecut și anul acesta pentru a aduna observațiile de la evaluator și a avea o îmbunătățire a platformei de evaluare. Pentru anul următor, o să o avem generalizată și aplicată pentru toți elevii. Simularea de anul viitor va fi realizată cu corectare digitalizată. Deci și aici avem o soluție pentru a elimina eroarea umană. 

Pentru a testa și pentru a vedea cum funcționează la nivel național o vom folosi prima dată la simulare.

Moderatoare: Profesorii corectori, mai ales acolo unde au fost diferențe mari, vor avea de suferit pentru faptul că nu au fost atenți, pentru că o astfel de notă poate schimba radical parcursul elevului pe mai departe către liceu? 

Ligia Deca: În mod normal, acolo unde sunt diferențe semnificative de punctaje, ar trebui să luăm în considerare pentru anul următor pentru a nu mai fi incluși în corpul cu celor care evaluează, care corectează lucrări. Același lucru și acolo unde am avut probleme de altă natură, de natură organizatorică. Această activitate de corectare sau de supraveghere este o activitate în plus față de fișa postului și plătește suplimentar și cred că este important ca încet-încet să avem o profesionalizare a celor care fac astfel de activități suplimentare. E în linie cu ce se întâmplă în alte state europene, cu profile de carieră. 

Avem nevoie de sprijin și avem nevoie de tot ajutorul tehnologiei pentru a evita eroarea umană. Cred că există erori neintenționate, cred că pot exista erori din încărcare, oboseală ș.a.m.d. Adevărul e că unele erori sunt omenești, pentru altele trebuie să avem soluții sistemice și, uitându-ne pe aceste rapoarte, cred că putem aduce îmbunătățiri metodologiei. Ne-am propus să colectăm de la toate comisiile de evaluare și la Evaluarea Națională, și la Bacalaureat observații pe metodologii. Săptămâna viitoare facem o ședință cu Comisia Națională de Evaluare pentru a modifica metodologiile de organizare a examenelor naționale pentru anul viitor, pe baza lecțiilor învățate. Știm că avem nevoie de alt mod de supraveghere, de alt proces, în așa fel încât, de exemplu, dacă se ajunge la anularea lucrării, să nu fie afectat interesul elevului. 

Informații de context despre pilotarea corectării digitalizate pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat

În iulie 2021, fostul ministru al Educației Sorin Cîmpeanu declara în exclusivitate pentru Edupedu.ro că din 2022 corectarea la examene va fi digitalizată. Scanarea lucrărilor pe care se aplică un cod de identificare se va face în sala de examen, în prezența candidaților. Corectarea va fi online, făcută de evaluatori care nu pot comunica între ei, spunea acesta la vremea respectivă.

În 2022, pilotarea corectării digitalizate pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat s-a făcut în județele Călărași și Dâmbovița. Profesorii care au scanat lucrările elevilor au primit 150 de lei pe zi.

Secretarul de stat Sorin Ion spunea în decembrie 2022 că Ministerul vrea să achiziționeze o platformă pentru corectarea digitalizată: Corectarea de la examenele Evaluarea Națională și BAC 2023 ar putea fi digitalizată în toată țara. Profesorii evaluatori ar fi fost formați în luna mai, iar „o lucrare dată în Iași poate fi corectată de un profesor de la Constanța și unul de la Timișoara”, spunea Sorin Ion.

În 2023, corectarea digitalizată a lucrărilor de la Evaluarea Națională și BAC 2023 s-a făcut în aceleași două județe ca anul trecut, Dâmbovița și Călărași. Pilotarea corectării digitalizate pentru Evaluarea Națională și BAC 2023 ar fi trebuit să se facă în județele Alba, Călărași, Covasna, Dâmbovița, Gorj și Satu Mare, conform ordinului ministrului educației nr. 4.366 din 30 mai 2023.

  • În județul Călărași, unde pilotarea evaluării digitalizate pentru Bacalaureat 2023 a fost repetată anul acesta, s-a înregistrat una dintre cele mai mari variații ale rezultatelor după contestații, rata de promovare crescând cu 4,1%.

24 comments
  1. Puneti-va in situatia Elevului, care are de alcatuit un TEXT de 400 de Cuvinte! Este cumplit de stresant! Va spun cat se plang Elevii de numarat si iar numarat si spaima ca depasesc, intrucat, mai ales Fetele sunt mai creative!

    Renuntand la a li se cere “pagini”, ci CUVINTE, i-au incorsetat pe Elevi si n-au dat posibilitatea “registrul launtric” al fiecaruia sa poata face EL acel “Comenatiu/Eseu/
    Rezumat<>”, nu sa invete “pe de rost” ce li se da la Scoala si, mai ales, la Meditatii, intrucat atunci, se apreciaza Profesorul, nu gandirea analitica si creativitatea Copilului si, din start, nu ar mai fi nevoie de Meditatie la Literatura, intrucat, la Scoala, Profesorii au datoria sa ii initieze, sa le prezinte procedeele stilistice, prozodia/versificatia, mijloacele de sintaxa poetica, figurile de stil, arhitectonica versurilor etc.
    S-ar renunta astfel, si la pretins “paralela” cu Carti citite, ca se stie biiiii-ne ca “nu mai citesc , nici intelectualii”!
    Da, recunosc, la Scoala e de trudit, nu gluma, intrucat nu e usor sa-l faci pe Elev….un viitor Vianu, Calinescu s.a. asa cum vrea, si Ministerul, de parca toti absolventii ar trebui sa dea examen de admitere la ” Facultatea de LITERE”!!
    PUNCT!

  2. Domnule, eu nu judec, eu ofer solutii, intrucat de la cei 3 Nepoti, care s-au si casatorit, e “moda” cu numarat Cuvinte! “Curat mestesug de tampenie” !

    N-ati fost atent, insa eu, aceste 3 ore, nu le propuneam pentru BAC, ci pentru EN, unde, la localitatea unde am Casa batraneasca, am meditat o alta Nepoata, pentru EN si nu va spun ce bine a trecut, si ea, tot la LLR, dar toti, plus altii, se plang, de ani de zile, de aceast “numarat de Cuvinte!”!

    Sunt un Dascal real, Domnule, intimidant de real, “marcand Destine, in BINE”, si pe Meridiane, nu numai in RO, iar o “Gramatica…” a mea, Parlamentul, prin Dl Senator GOTIU, de la Cluj, a facut-o cadou, Dlui Vl.POPA (Mister <<paMblica:), in 2018, iar Dl Serban Huidu, la o Emisiunea a sa, i-a oferit-o Dlui Min.Hardau !
    In plus, a fost utila in "Pandemie", cu stilul "online", ajutand, si Elevii, si Profesorii, sa nu fie stresati de "Timp", intrucat o aveau in fata!

    Sa va dea Domnul sansa de a lua, si Dvs., un "Premiu al Academiei" si alte 4 "Premii de Excelenta" etc., sa redactati "Carti" si "Articole", publicate in "Volumele" Congreselor, Simpozioanelor, Colocviilor, in RO si in EU ori sa faceti, si Dvs.,"Micromonografia" localitatii Bunicilor Dvs., cum am redactat-o eu, desi, in localitate erau 2 Profesori superbi: unul de LR si altul de Istorie, dar Dl Primar a hotarat ca eu sa o redactez, intrucat aveam, si un "titlu didactic universitar" si ce mult s-au bucurat, si Dansul, si satenii!

    Va multumesc pentru aprecierea Nepoatei, care a luat – pe nedrept – 9,86 la LLR, acum, in iulie! Teza ei a fost de 10 curat, intrucat "expresia din fondul vechi", al Limbii, a mai fost, si furata s.a.m.d.! Nu se da asa ceva, in tr-o "RO educata" si in pas cu progresul!
    Daca ati putea citi "Eseul" propus, redactat de ea, veti simti ca "Nepoata mea n-a mintit" , ( Testul ei ar putea fi publicat in mass-media, asa superb arata;"pepsy la gheata" a fost pentru Corectori!!! ) asa cum i-ati obligat pe ceilalti "sa minta", exact ca "in Epoca de Aur" si mergeti pe NET sa vedeti cate alte "Teme" exista, iar ea, din toamna, pe toate le-a parcurs( "100 de MODELE de TEXT argumentativ") !!! Tema data de Minister a scandalizat Elevii, in primul rand, dar si Parintii !

    Folosirea "majusculei" la unele cuvinte comune "este<>pe care eu o simt <>”, care trebuie sa iasa in evidenta! Da, nu sunt ca poetul Vasile Voiculescu, dar cititi-i “Poeziile” si veti vedea cata “incarcatura semantica, emotionala, de maxima densitate” ofera Majuscula utilizata, care, se si cerea comentata de Elevi!(exemplul este din anii 1984, cand Fiica mea dadea examen la Liceu!)

    Eu n-am nimic cu Al.Vlahuta, dar, credeti-ma ca in Facultate, la Curs, prof.dr. Al.PIRU, cand trebuia sa-l predea pe acest Poet a spus:”Nu va ocupati de el, ca <>”ATAT, iar Minsterul, exact pe el l-a ales din “Pleiada de Poeti superbi ai RO!”(Si asta este “o propunre”, dar sa nu-l ceara pe Dl “Cartarescu, cel cu “Poema Chiuvetei”! Va invit sa o parcurgeti! )

    Astept sa intre, si Nepoata la “Facultate” si, normal ca am emotii, in continuare! Sunt foarte obosita, ca am, si o varsta “de expirata”, insa multe propuneri as avea pentru “Grilele de la LR”! Foarte multe!
    As rezerva spatiu ca sa motivez, si prezenta & necesitatea “Profesorilor meditatori”!

    Pastrativa, Domnule, spiritul sarcastic, acolo unde este, si motivat!

    Domnul sa va dea multa Sanatate si alese Bucurii spirituale!
    AMIN!

  3. Ideea s-ar parea ca este eficienta, insa asa cum sublinia un Comentator, s-ar putea sa apara situatii neprevazute, ca, dupa opinia mea, eu fiind / o Expirata/, cu Doctorat in “Literatura romana” cam “tot ce e avansat tehnologic, este, si foarte sofisticat, dar si <> !” I-as sugera Dnei Ministru ca aceasta metoda noua ” sa o puna pe rol, din timp, in asa fel, incat, la prima “Simulare”, totul ” sa mearga struna” si Elevii sa se obisnuiasca Mult succes !!!

  4. Corectare digitala? deci astia nu stiu ce vorbesc. sa vezi o imagine scanata a unei hartii pe un ecran nu inseamana digital.

    Digital inseamna fie evaluare direct pe PC grila cu rezultatul imediat fie scanarea speciala a lucrarilor cu afisarea rezultatului pe un monitor fara prelucrarea umana.

    Si daca corectura e tot cu profesori o sa fie si mai prost. Dar oricum se doreste sa fie tot mai prost tot mai ineficient si tot mai complicat ca sa se justifice cheltuielile imense. Intradevar scanerele vor costa cat un salariu de profesor. mai dam afara din profesori si mai inghesuim elevi in clase pana la 40 de bucati ca sa ajunga banii si de scanere la suprapret.

    Hai sa ne si imaginam: profesorul va fi poftit intr-o incapere probabil cabinet de info in vreo scoala alaturi de alti 12 profesori si i se da un loc pe un scaun la PC-ul si acolo timp de vreo 7 ore va trebui sa miste pe ecran niste imagini si sa citeasca pe ele ce scrie de mana cu pixul. Va dati seama ca cu mausul si nici un touchscreen nu ajuta in asa situatie. Punctajele alea trebuie trecute in borderou care trebuie sa-l tot accesezi comutand imaginile si ferestrele de pe ecran pana innebunesti si nu mai stii bine ce ai facut acolo. Sa vezi apoi greseli la trecrea notelor si altele. Dar va fi mai greu cu contestatiile si care vizualizare a lucrarilor apoi?

    Imaginati-va cum e sa vizualizezi si bibilesti asa ceva. Cu ochii umflati de la ecran si oboseala ala face tocmai evaluare. Eu cred ca mai mult de 10 lucrari nu as putea corecta astfel intr-o zi cu 24 de ore.

    Pai mai bine ar da direct grila si sa fie corectate cu orice om care stie a foloso PC-ul ca doar va trebui sa compare niste numere din barem sau coincidenta unor rezultate la materiile unde se dau numai probleme acum.

    Cineva zicea aici de schimbarea programei si teste PISA si documentatia pe masa? pai atunci cine ar mai ajunge la sparanghel si cine ar mai ajunge si olimpic? In cazul ala toata populatia ar putea fi alfabetizata si pregatita ptr viata si utilitate in societate. Nu ar mai scoate scoala 90% analfabeti cu poate doar 10 % analfabeti. Dar credeti ca se vrea? tocmai analfabetii si tocilarii cu ochelari de cal sunt masele de manevra in societate.

    1. Subscriu inregral. Nici dna ministru nu are proprietarea termenului “digitalizare”. Apreciez evaluarea obiectivă a acestei inițiative!

  5. E o masura buna in principiu dar se putea merge mai departe, inclusiv subiecte grila si corectarea automata fara a fi nevoie de profesori corectori sau cel mult la manevrarea si supravegherea operatiilor.

    Acuma sa caute bani de scanere. Ca alea vechi nu le place.

    Sunt curios cat va plati firmelor agreeate pe bucata de scanner. Probabil 1000 euro bucata cand un scanner costa 30 de lei daca iei en-gros ptr institutii si firme mai multe bucati.

    Sa vezi bulversari prin salile de examene, nu merge scannerul, s-a blocat reteaua, a cazut netul, nu e curent, e o eroare, nu pot preda aia lucrarile si stau acolo inca 4 ore pana se remediaza.

    Mai bine ii testa direct grila pe PC la unele materii reale unde se dau numai probleme si se verifica numai rezultatul si niste cifre si numere sa corespunda. Putea afisa chiar si rezultatul pe loc.

    1. Doamna Ministru, “Sa dea Domnul sa fie mai Bine cu digitalizarea asta”, dar am, si eu 3 Rugaminti ca Persoana, care a predat LR, 42 de ani, la Universitate – si ca Bunica, meditandu-mi 4 Nepoti, ultima dand BAC-ul, dar Fata n-a luat 10 la LLR, ci 9,86, pierzand 14 sutimi, din cauza ” locutiunii adverbiale – <>” si din cauza numarului de cuvinte pretins, si la EN, si la BAC ! Din tot sufletul, va implor: 1. Sa gasiti o alta modalitate ca acesti Copii sa nu mai toooo-ot numere Cuvintele, ei fiind, si asa, stresati ca nu le ajunge timpul( de.ex. le sugerati un nr.de pagini.);2. Nu le mai pretindeti sa invete ” pe dinafara” atatea ” Comentarii” si “Eseuri”, gandite si redactate de Profesori, ci propuneti-le sa interpreteze ei, cu talentul lor, “Fragmente” din “Operele Scriitorilor canonici”, dandu-le, si “Proza”, si “Poezie”, pe langa ” Textul argumentativ”( Pe NET sunt deja publicate 100 de Modele! 3. Oferiti-le 3 ore, intrucat 2 ore sunt insuficiente.Noi, la “Litere”, numai 3 ore le ofeream, ca sa aiba timp sa se obisnuiasca, lejer cu clasa si ambientul, sa traverseze usor “punerea in situatie” cum zice” Pedagogia” si sa se poata concentra, iar apoi, sa aiba timp, si de revizuit, si de corectat cu ” Semnele de punctuatie” ! Va multumesc frumos ! Fiti binecuvantata! Doamne, ajuta! Amin!

      1. Tot respectul, doamnă. Se presupune din ce scrieți că ati format profesori de română, dar nu știți când se folosesc majuscula și ghilimelele. Mai solicitați 3 ore pentru elaborare la proba scrisă. Vă anunț că pretinsa dv “nepoată” a avut chiar 3h la dispoziție in fiecare zi a examenului pt cele 3 discipline. Tocmai pentru a fi suficiente inclusiv in a redacta nr de cuvinte impus. Cel puțin din aceste motive, am rezerve să cred ca vorbiți dintr-o experiență si profesie reală. Nu mai invoc faptul ca un prof de română de orice rang, actual sau fost, folosește diacritice in redactare cel puțin sporadic, dacă nu sistematic.
        Oricum, felicitări pt nota “nepoatei”.

      2. Completare necesara:
        De ani buni nu se mai cere scrierea unui nr de PAGINI la examene, ci de CUVINTE, întrucât este mai obiectiv criteriul. Desi e logic pt multi, vad ca nu pt toti. S-a trecut la nr de cuvinte obligatoriu (care s-a tot redus) pt a nu-i defavoriza (ca până atunci) pe elevii/absolvenții care scriu mai mic!

  6. mai bine schimbam programa pe model pisa. apoi putem da examene cu toata documentatia pe masa. scanarea nu poate fi numita evaluare digitala. un esec pe bani foarte multi. de urmarit banii si de vazut cine raspunde pentru acest esec.

  7. In sfarsit sa fie folosite la ceva util si calculatoarele. Ca de vreo 20 de ani de cand au patruns in scoli cu mare trambitare si institutii de stat doar au consumat curentul degeaba.

    In afara de lb romana ar trebui sa fie grila examenele inclusiv bac titularizare definitivare ca si asa nu se puncteaza la materiile exacte decat rezultatele finale la probleme. Cam ca la admiterile la facultati unde mai e examene. Daca se da teorie tratat subiecte atunci sa fie si parte negrila. dar unde sunt numai probleme de calcul grila sa fie introdusa obligatoriu.

    La literatura intradevar trebuie citit si conteaza si exprimarea dar si acolo se poate introduce o parte de grila.

    Asta va insemna eficienta.

    Este inadmisibil cu grilele in fata si profesori de specialitate sa greseasa notele cu peste 1 punct sa nu mai zic ca uneori si cu peste 8 puncte s-a gresit.

    Cand ia 25 de lei (5 euro) pe lucrare corectata sa iti bati joc in asa hal la corectura??

    Si treptat ar trebui la materiile exacte unde va trebui introdus examenul de tip grila sa se poata face corectarea si cu persoane care sa nu fie neaparat profesori. Ai grila compari niste numere si litere si atat.

    Pasul ultim al digitizarii va trebui sa fie cel in care calculatorul corecteaza direct, evaluarea se face direct pe calculator ca la scoala de soferi fara a mai fi nevoie de profesori evaluatori.

  8. Toți cei care vorbesc despre evaluarea on-line, nu știu ce dificultăți implică acest lucru. Vă rog să experimentați pe Google Classroom.
    Dezavantaje pentru evaluatori:
    – necesitatea de a privi constant un ecran
    – riscul ca o lucrare scanată să nu fie lizibilă
    – experiența anterioară arată că platforma accesată în același timp de multe persoane se blochează
    – necesitatea de a avea un sistem informatic bun și o conexiune la internet foarte bună
    – riscul de accesare al platformei de persoane neautorizate
    – necesitatea de instrui profesorii evaluatori in vederea utilizării platformei
    – costuri foarte mari pentru realizarea platformei( de ani de zile se vorbește despre o platformă educațională gratuită și nu se realizează nimic)
    Avantaje pentru evaluatori:
    – eliminarea borderoului de evaluare și generarea automată a notei
    – eliminarea costurilor de transport al lucrărilor
    Sper să există responsabilitate și să se renunțe la acest stil experimental al deciziilor.

    1. 2 facultati ca sa folosesti o platforma gratuita. Gabar nu ai despre tehnica maestre. dar gasesti elemente negative. atat sii atat critici. Las ca apare AI si dispareti toti.

  9. Fara evaluare/ corectare digitalizata, pot sa- i spun doamnei ministru ca a facut doua greseli intr- o singura fraza- ” greseala clasica care se intampla ” contine o cacofonie si ” datorita oboselii” – corect este “din cauza oboselii”. Consider, doamna ministru, ca eroarea umana este si de continut, nu doar de forma. La nivelul d- voastra, va defineste si exprimarea, nu doar functia.

    1. Va rog! doamna este inginer. era fluma cu asemanarea intr caine si inginer “ambii au priviri inteligente dar nu pot sa se exprime” De aceea doamna a renuntat sa fie inginer *-ii lipsea privirea inteligenta.

  10. Foarte bine. Asa sa pricepeti ca unii evaluatori au fost obligati sa participe la corectare. Au fost puși automat pe liste, fara a fi intrebati. Ca sa dea bine unele directorase de cartier.
    Ar fi bine inspectorii generali sa se asigure ca directorasele lingușitoare nu obliga profesorii sa meargă la corectare.
    Ete, reversul medaliei. Cum sa nu mai fii chemat obligat la corectare…
    Jos cu directorasele hartogare care doar cu hartii cred ca rezolva tot!

  11. Cum sa mai ai pretentii de la oana m. sa nu mai puna virgula intre subiect si predicat cand “ditamai” ministrul lui peste prajit incurca “din cauza” cu “datorita”. Iti vine sa-ti bati un cui…

    1. Exact! Daca dna ministru face astfel de greseli, ce le putem cere unor elevi, mai mult sau mai putin pregatiti?!

    1. La limba română se verifică exprimarea, competența de comunicare. Cum să probezi asta bifând o căsuță?

    2. La grile probabil e mai greu cu furatul si falsificatul notelor.
      Pseudo-digitizarea asta in care citesti pe telefon niste imagini scrise cu creionul pe hartii da locul unor mari interpretari si greseli. Ba “ca nu se vedea bine”, “ca era pixelul albastru” sau ca “era un gandac in scanner pe geam si era chiar pe rezultatul rezolvarii”.

      La grile e mai mult de lucru ptr bezmeticii din Centrul ala National de Evaluare si Examinare care s-au invatat sa copieze in 5 minute niste probleme si cerinte de prin anii anteriori si de prin culegeri si de pe la Olimpiadele de la Moscova din anii 70 (cum dau pe la unele materii inutile, uitati-va si prin toate subiectele la toate materiile si pe la titularizari) si ptr asta sa ia cateva zeci de mii de dolari salar. Nu mai zic si de traficul de influenta pe care il fac ei, ca evident facand subiectele si baremele au si ei obligatii sa le dezvaluie pe la cunoscuti care vin cu purcoiul de bani.

      Eu cred ca ptr scurgerea subiectelor in spatiul public cu multe ore inainte de inceperea evaluarilor sunt numai cei care le-au facut, ptr ca in scoli aia sunt filmati si nu cred ca s-au pus sa deschida alea si sa le spuna altora apoi.

      Ideal ar fi evident nu doar schimbarile programei teste pisa si ce mai zic unii ci si crearea subiectelor de catre inteligenta artificiala programe de facut subiecte cred ca sunt, deci ele sa genereze subiecte direct si apoi evaluarea si anuntarea notei direct pe pc.

      Dar astia sunt prea prosti, ei cred ca PC-il a fost facut ca sa te uiti pe facebook la poze cu caini si pisici si reclame la cosmetice si la youtube la manelisti si interviuri cu prosti si sa scrii hartii pe care sa le printezi si mai nou sa te uiti la hartii scanate. Ei nu folosesc nici 10% din potentialul uni PC sau cat poate face un PC vechi chiar si de acum 20 de ani. Si vorbesc cu mare tam tam de digitizare digitalizare romania hub de it si alte rahauri.

    3. Dacă faci teste grila, aia nu mai e evaluare, ci ala, bala, portocala. Cineva a enumerat mai sus deficiențele unei astfel de scenariu si corectari digitalizate.Nu mai ai garanția că lucrările sunt scanate corect, exista riscul înlocuirii unor lucrări cu altele corecte pentru anumiți elevi, cu părinți sus-pusi, chiar dacă ar fi securizate lucrările de STS.Profesorii tot trebuie sa meargă la un centru de corectare pentru instrucțiuni si pentru a nu exista posibilitatea interferarii pe platformă a unor alte persoane (membri ai familiei etc.).În plus, a tine ochii permanent intr-un device nu are cum sa ușureze corectarea, erorile si aprecierile subiective nu pot fi eliminate, iar oboseala poate fi si mai accentuată daca stai cu ochii pe un device.Exista apoi necesitatea scanării a unui nr.mare de lucrări si asta presupune existența în toate unitatile a unor dispozitive performanțe si atentie foarte mare a celor care le scanează pentru a nu aparea porțiuni nelizibile (apare si aici oboseala la un volum mare de munca si un singur informatician, de regula).Asta presupune iar timp. Câștigul nu e semnificativ: cheltuielile de transport.Daca faci raportul beneficii-costuri, avantaje-dezavantaje, ma tem ca va Da cu minus, nu cu plus.Asta, doar pt.a ne impauna că digitalizam? La fel si cu catalogul electronic.Mie imi apar mai mult dezavantaje decât avantaje, iar suma cheltuite de școală nu e deloc de neglijat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

“Doar 6% dintre elevi au putut să scrie perfect românește” și calculul “10+10:10 a creat probleme pentru 15% dintre elevii” ale căror lucrări au fost evaluate digitalizat, în Dâmbovița – Sorin Cîmpeanu / Ce subiecte au fost rezolvate de cei mai mulți elevi și care au produs cele mai multe probleme

Un exercițiu care viza scrierea corectă a fost rezolvat integral și corect de doar 6% dintre elevi, la proba de Limba română – Evaluarea Națională 2022, pe când, la proba…
Vezi articolul