Steaua „zombi” din urma unei supernove care a strălucit pe cerul nopții acum 1.000 de ani, descoperită de astronomi

133 de vizualizări
Foto: NASA-ESA-USAF-NSF via CNN
Timp de șase luni, în 1181, o stea muribundă a lăsat o urmă pe cerul nopții. Obiectul izbitor a apărut la fel de strălucitor ca Saturn în apropierea constelației Cassiopeia, iar cronicile istorice din China și Japonia l-au înregistrat ca o „stea oaspete”, transmite G4Media.ro, care citează CNN.

Astronomii chinezi foloseau acest termen pentru a desemna un obiect temporar de pe cer, adesea o cometă sau, ca în acest caz, o supernovă – o explozie cataclismică a unei stele la sfârșitul vieții sale.

Obiectul, cunoscut acum sub numele de SN 1181, este unul dintre puținele supernove documentate înainte de inventarea telescoapelor și a nedumerit astronomii timp de secole.

Acum, un nou studiu a descris pentru prima dată SN 1181 în detaliu prin crearea unui model computerizat al evoluției supernovei, de imediat după apariția exploziei inițiale și până în prezent, relatează CNN.

Citește articolul integral pe G4Media.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Admiterea la liceu „prin alunecare”, în școli în care elevii au ajuns în urma repartizării, nu a dorinței lor, plus pregătirea pentru meserii vechi – indicate de Măriuca Talpeș, de la Coaliția pentru Dezvoltarea României, drept cauze pentru care „condamnăm o jumătate de generație să fie șomeră în viitor” / 52% intră la liceu sub nota 6, considerat pragul nivelului 2 din PISA, al analfabetismului funcțional – analiză

Cifrele pe anul trecut, prezentate de Măriuca Talpeș, arată că 52% dintre elevii absolvenți de clasa a VIII-a intră cu media minimă admisă, de 6. Aceștia ajung în învățământul tehnologic…
Vezi articolul
schimbarea stilului de viață în perioada epidemiei

Daniel David, despre cei care neagă existența virusului: Avem o problemă cu alfabetizarea științifică / Copiii în școală nu fac suficientă biologie, nu se uită suficient la microscop, nu mai fac suficientă știință

„Avem o problemă cu alfabetizarea științifică. Avem o problemă cu analfabetismul funcțional uriaș și avem o problemă cu neîncrederea între noi, și între noi și instituții”, spune psihologul Daniel David…
Vezi articolul