OFICIAL 170 de elevi și studenți olimpici vor putea primi burse de cercetare și premii de mii de lei pentru medaliile de la competițiile internaționale științifice, prin programul “Henri Coandă” al Ministerului Cercetării, de la 1 ianuarie 2023

984 de vizualizări
Foto: © Andrea De Martin | Dreamstime.com
Guvernul a aprobat o hotărâre de guvern (HG), marți seară, prin care se oficializează programul “Henri Coandă” al Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID), după cum informează executivul într-un comunicat de presă. Prin acest program, 150 de elevi și studenți olimpici internațional la competiții din discipline tehnico-științifice vor putea primi câte 6.000, 9.000 sau 15.000 de lei în funcție de locurile obținute, conform notei de fundamentare. De asemenea, este prevăzută și acordarea a 20 de burse pentru tineri, de câte maximum 100.000 de lei, pentru cercetare și dezvoltare.

Finanțarea totală a programului, aproximativ trei milioane de lei anual, se asigură din bugetul Ministerului Cercetării, prevede HG care intră în vigoare de la 1 ianuarie 2023.

Mai exact, este vorba de:

  • maximum 20 de burse de cercetare de câte 100.000 de lei,
  • 50 de premii de câte 15.000 de lei pentru locurile I,
  • 50 de premii de câte 9.000 de lei pentru locurile II,
  • și câte 50 de premii în valoare de 6.000 de lei pentru locurile III.

“Premiile (…) se acordă individual, fiecărei persoane care a obținut rezultatul, inclusiv mentorului. Mentorul primește un singur premiu, indiferent de numărul de membri din cadrul unei echipe coordonate și câte un premiu pentru fiecare elev sau student coordonat, dacă cel din urmă nu face parte dintr-o echipă”, prevede hotărârea.

În ceea ce privește bursele de cercetare, “finanțarea se acordă în baza unui contract anual sau multianual încheiat între Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării și organizația gazdă”.

Obiectivele programului

Conform alineatului 2, “programul „Henri Coandă” asigură:

a) formarea unei noi generații deschisă către cunoaștere la nivel european și internațional;
b) stimularea interesului elevilor învățământului secundar și/sau ai învățământului terțiar nonuniversitar și al studenților din cadrul instituțiilor de învățământ superior acreditate în România, pentru domeniile vizate;
c) dezvoltarea abilităților și competențelor elevilor și studenților de a lucra în echipe și de a desfășura activități în domeniile vizate;
d) creșterea numărului de tineri români care își doresc și rămână şi să desfășoare activități în domeniile vizate în România”, scrie în actul normativ.

Depunerea solicitărilor se realizează în conformitate cu calendarul competițional, cu metodologia prevăzută la art. 5 alin. (2) și este publicată pe pagina de internet www.research.gov.ro în cadrul paginii dedicate acestui instrument de finanțare.

La articolul 4 se reglementează ce tipuri de stimulente se acordă:

“(1) Programul „Henri Coandă” este alcǎtuit din două tipuri de instrumente de finanțare:

a) burse pentru participarea la competițiile tehnico-științifice internaționale;
b) premii pentru rezultatele obținute la competițiile tehnico-științifice internaționale.

(2) Modalitățile de acordare a finanțării se realizează prin:

a) bursele de cercetare pentru participarea la competițiile tehnico-științifice internaționale, care se acordǎ în urma unui proces de evaluare și selecție a propunerilor depuse de cǎtre organizaţia gazdǎ;
b) premii acordate pe baza rezultatelor elevilor sau studenților care includ unul dintre locurile I, II sau III într-o competiție internațională. Pentru acordarea premiilor nu este necesară evaluarea”.

Hotărârea de Guvern, în format .pdf:

Nota de fundamentare, în format .pdf:

Foto: © Andrea De Martin | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
august 2022 – PROIECT 150 de elevi și studenți olimpici vor putea beneficia de premii de mii de lei pentru rezultatele de la concursurile tehnico-științifice internaționale, prin programul “Henri Coandă” al Ministerului Cercetării

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniel Funeriu, despre anunțul noilor legi ale Educației: Trebuie profesori buni, mai bine plătiți, pentru că problema României nu este curriculumul prost, ci calitatea prea scăzută a profesorilor / Unica soluție pentru părinții de azi, dacă nu sunt mulțumiți de ce se întâmplă la clasă, este să dea meditații copiilor

Fost ministrul al Educației, autor al Legii Educației nr. 1/2011, Daniel Funeriu a subliniat la Europa FM principalele probleme din sistemul de educație și cum ar putea fi combătute. Opinia…
Vezi articolul

Suedia, țara cu peste 1.500 de morți din cauza COVID-19, nu a închis școlile și grădinițele. Educatoare româncă în Stockholm: Au calculat că 25% din personalul din spitale ar fi blocat, dacă ar trebui să stea acasă cu copiii care nu mai pot veni la școală sau la grădiniță

Suedia este țara europeană care încă nu a închis școlile și grădinițele. Au o rată foarte mare de decese și îmbolnăviri de COVID-19 – la ora publicării acestui articol erau…
Vezi articolul

Inspectoarea școlară care a recunoscut că a luat șpagă ca să transfere ilegal un elev, a fost dată afară din cadrul instituției, potrivit inspectorului general școlar din Constanța. Acesta spune că instanța va decide dacă mai poate fi învățătoare / Inspectoratul școlar județean încă nu a deschis o anchetă

Consiliul de administrație al Inspectoratului școlar Constanța a decis încetarea detașării în funcția de inspector școlar al Iuliei Cristina Cabrancea, de astăzi, 29 martie, potrivit inspectorului general, Sorin Mihai, într-o…
Vezi articolul

Directoarea Colegiului Național I.L. Caragiale din București: Unitatea cu 1300 de elevi și 80 de profesori este încadrată în clasa de risc seismic 3, dar “nu știu să vă spun” de ce – nu a fost făcută nicio expertiză în ultimii 30 de ani / “Eu de când sunt directoare le cer continuu și le cer în zadar”

Riscurile asociate lipsei expertizării privind riscul seismic în cazul multor unități de învățământ sunt reliefate de situația Colegiului Național I.L. Caragiale din București, prezentată de directoarea acestuia, Andreia Bodea, pentru…
Vezi articolul