OFICIAL Legea prin care Ministerul Educației va asigura „la cerere” fiecărui elev și profesor laptop sau tabletă pentru educația online, intrată în vigoare

18.690 de vizualizări
Educație media pentru liceeni: ce își propune acest proiect
Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com
Legea prin care Ministerul Educației va asigura „la cerere” fiecărui elev și profesor câte un laptop sau câte o tabletă pentru educația online, a intrat în vigoare prin publicare în Monitorul Oficial. Actul normativ adaugă două articole actualei Legi a Educației.

Legea 109/2020 modifică și completează două articole din Legea nr 1/2011 și prevede următoarele:

  • ”Ministerul Educației și Cercetării asigură elevilor și profesorilor infrastructura necesară, constând în dispozitive și acces la internet, pentru accesarea Bibliotecii Școlare Virtuale,
    Platformei școlare de eleaning și a altor platforme educaționale agreate.”
  • „Asigura, la cerere, fiecărui cadru didactic și fiecărui elev un dispozitiv – laptop sau tableta – conectat la internet, pentru a putea participa la activitațiile de e-learning.”

„Inițiativa legislativă are un impact semnificativ asupra bugetului general consolidat, iar în expunerea de motive nu este indicată nici o sumă de bani care ar intra în mod suplimentar la buget, în situația în care noile reglementări adoptate”, scria Executivul în punctul său de vedere prin care respingea adoptarea unei astfel de legi.

Acum același Executiv este obligat să pună legea în vigoare.

Reamintim că publicarea actului normativ vine după ce Ministerul Educației a anunțat că va fi lansată încă din luna mai, prin Oficiul Național de Achiziții Centralizate, de la Ministerul Finanțelor, lictația de echipamente pentru școala online. Dar nici până acum nu există această licitație pe SEAP pentru tabletele care ar trebui să ajungă la cei 250 de mii de elevi și profesori fără dispozitive, identificați de inspectorate. Dispozitivele vor intra în baza materială a școlilor și vor fi predate de elevi sau profesori la terminarea perioadei de folosire.

Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


7 comentarii
  1. In cei 250 intra doar elevii care nu au acces la un dispozitiv conectat la internet. Nu s-a luat in calcul ca intr-o familie sunt 3-4 copiii care se conecteaza pe telefonul mamei si nici faptul ca dispozitivul nu era unul care sa-i ajute sa participe efectiv la ore..
    Cand s-a raportat in SIIIR, profesorii nu au fost intrebati daca elevii au un dispozitiv.

  2. Vi se pare ca dati prea mult la copiii.Si eu am 5 copiii dar nu se tine cont de legile date ,dar daca nu intri on-line este absent si multe altele dar nu te întreaba nimeni de pe ce se conecteaza copilul pentru a intra la ore .Vi se pare normal?

  3. Când stai și te gândești ca eu am 1 telefon p30 pro, 2 calculatoare, o tableta si TV smart la 16 ani și alții abia au un amarat de telefon… Ah, soarta asta 🙁 bn macar ca mai donează guvernul celor care nu au ✌️👍

  4. cum s au identificat doar 250k de elevi si profesori , din totalul de 3.5 mil elevi si studenti?
    sper ca nu in urma acelei glume de formular trimisa la un moment dat de catre scoala!

    1. Intre timp, celor care au declarat ca aveau un prapadit de telefon sau tableta gen memorie 1 sau 512 li s-au stricat si alea. De profesori nu mai vorbim, nu-i intreaba nimeni daca au, doar li se spune ca trebuie. Romania educata-Romania obligata. Romania lucrului bine facut-Romania lucrului bine…rimeaza cu facut…adica obligat. Mai ramane sa intindem bratul drept inainte si sa cinstim conducatorul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Proiectul SuperTeach este realizat cu sprijinul Telekom Romania

Ari Pokka, director de școală în Finanda: A venit vremea să reinventăm școala cu totul, să avem complet alte strategii de predare, nu să ne predăm, să spunem că nu avem cu ce și să nu facem nimic

Educația trebuie reinventată acum, iar profesorii nu trebuie să se predea și să spună că nu au cu ce, trebuie să se gândească în ce mod pot să pregătească copiii…
Vezi articolul
Ordinul privind organizarea cursurilor pe timp de pandemie

„Procedura de sancţionare a profesorilor ar trebui eficientizată, pentru a putea fi aplicate în mod real sancţiunile atunci când acest lucru se impune” – Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor, despre cazul de hărțuire sexuală din Neamț, prezentat de RISE Project

Consiliul Naţional al Elevilor condamnă cu fermitate comportamentul cadrului didactic din județul Neamț care i-a făcut avansuri sexuale unei eleve şi solicită intervenţia Ministerului Educaţiei şi sesizarea organelor competente, pentru…
Vezi articolul

Profesorul Răzvan Cherecheș, despre curentul anti-vaccinare în România: Nu ne putem aștepta ca o populație care a trecut printr-un sistem educațional subfinanțat să înțeleagă statistici, să înțeleagă diferența dintre ADN și ARN / Cred că avem în momentul ăsta un segment din populație care nu poate fi abordat. Trebuie să-i lăsăm în pace să continue să-și ducă “lupta”

Nu ne putem aștepta ca o populație care a trecut printr-un sistem educațional subfinanțat să înțeleagă statistici, să înțeleagă diferența dintre ADN și ARN, spune profesorul universitar Răzvan Cherecheș despre…
Vezi articolul

DOCUMENT Urmează o reorganizare a Ministerului Educației cu „diminuarea semnificativă a structurii posturilor”, scrie Sorin Cîmpeanu într-o decizie de anulare a achiziției de servicii de pază pentru instituție

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu susține că reorganizarea ministerului pe care-l conduce se va face cu „diminuarea semnificativă a structurii posturilor”, potrivit unei decizii de anulare a achiziției de servicii de…
Vezi articolul