OFICIAL Ministerul Educației a scos schema de responsabilități cu cine, ce face exact în cazurile de violență școlară și suspiciune de consum de droguri, din procedura privind managementul cazurilor de violență

2.456 de vizualizări
Ordinul pentru modificarea Procedurii privind managementul cazurilor de violență școlară
Ministerul Educației a abrogat prin ordin de ministru schema de responsabilități din procedura privind managementul cazurilor de violență, unde se prezenta cine este responsabil de raportarea, sesizarea instituțiilor abilitate, desemnarea managerului de caz, analiza cazului, propunerea și aprobarea sancțiunilor, precum și de monitorizarea rezultatelor măsurilor. 

Ordinul de ministru a fost publicat în Monitorul Oficial pe 6 octombrie 2023.

  • Edupedu.ro a cerut un punct de vedere de la ministerul Educației privind abrogarea punctului 3.25 din procedură și a schemei cu responsabilitățile în cazurile de violență școlară și suspiciune de consum de droguri. Când vom primi un răspuns îl vom publica.
  • Ministrul Educației, Ligia Deca, a declarat ca avem deja o procedură privind prevenția și adresarea consumului de substanțe interzise, cine, ce face, ce trebuie să facă directorul, profesorul, cum interacționează cu Direcția de protecție a copilului, cu Biroul de Siguranță școlară”, la TVR Info, pe 5 octombrie.

Mai exact, Ordinul de ministru prevede:

1. La punctul 3 „Prevederi generale”, punctul 3.25 se abrogă.

2. Anexa nr. 1 se abrogă.

Punctul 3.25 din procedura privind managementul cazurilor de violență este următorul:

„Cazurile de violență, raportarea acestora, sesizarea instituțiilor abilitate, desemnarea managerului de caz, analiza cazului, propunerea și aprobarea sancțiunilor, precum și monitorizarea rezultatelor măsurilor și sancțiunilor sunt prezentate în schema de responsabilități prevăzută în anexa nr. 1.”

Anexa nr. 1 cuprinde schema de responsabilități:

DOCUMENT Ordinul pentru modificarea Procedurii privind managementul cazurilor de violență asupra antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor și personalului unității de învățământ, precum și al altor situații corelate în mediul școlar și al suspiciunii de violență asupra copiilor în afara mediului școlar, aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 6.235/2023
DOCUMENT Ordinul pentru aprobarea Procedurii privind managementul cazurilor de violență asupra antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor și personalului unității de învățământ, precum și al altor situații corelate în mediul școlar și al suspiciunii de violență asupra copiilor în afara mediului școlar 
Citește și:
OFICIAL Sancțiuni pentru profesori și directori, grupurile antibullying din școli se desființează și apar comisii – prevederi din procedura privind violența școlară / Documente utile pentru identificarea, raportarea și monitorizarea unui caz

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ecaterina Andronescu, după ce părinții au cerut publicarea clasamentelor de la Admiterea în liceu 2018: Părinții or solicita, dar noi avem niște reguli pe care trebuie să le respectăm

Ministrul educației spune că Autoritatea pentru Protecția Datelor Personale a impus ștergerea mediilor elevilor care au susținut Evaluarea Națională și Admiterea în liceu în 2018, potrivit știrileprotv.ro. Ecaterina Andronescu a…
Vezi articolul

Ministra Ligia Deca anunță că face angajări la minister: Căutăm colegi harnici, entuziaști și dedicați / Pentru postul de director de implementare „România educată”, bibliografia cere și programul de guvernare. Salariul – echivalentul a 1.670 euro pe lună

Ministerul Educației scoate la concurs un post de director la Direcția Strategii pentru Implementarea Proiectului România Educată și 7 posturi de consilier achiziții publice, la Direcția Achiziții. Programul de Guvernare…
Vezi articolul

O treime dintre elevii de 15 ani din România văd școala ca pe o pierdere de timp, arată evaluările PISA 2022 / Elevii trebuie să își dezvolte competențele sau să fie capabili să acceseze un loc de muncă la sfârșitul școlii, iar liceul din România nu oferă aceste două aspecte – Hannah Kitchen, OCDE

România are cea mai mare rată de părăsire timpurie a școlii, spune Lucie Cerna, analist principal în echitate, incluziune și tranziții în cadrul Direcției pentru educație și competențe a OCDE…
Vezi articolul