OFICIAL Singura probă de competenţe digitale la concursul de inspectori şcolari generali – trimiterea unui email. Punctajul acordat e cât cel pentru toată formarea acelui profesor, potrivit metodologiei publicate în Monitorul Oficial

20.905 vizualizări
Singura probă de competenţe digitale la concursul de inspectori şcolari generali este cea de trimitere a unui email, potrivit metodologiei de concurs publicată în Monitorul Oficial. Punctajul acordat este de 1,5 punte pentru această operaţiune, valorează 15% din nota finală a probei scrise. Punctajul este similar celui acordat pentru toată rubrica de formare a acelui profesor, de la evaluarea CV-ului, potrivit Metodologiei de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct din inspectoratele şcolare şi de director al casei corpului didactic.

Examenul vine cu câteva noutăţi faţă de concursurile trecute, potrivit analizei Edupedu.ro.

Testul grilă pentru funcţiile de inspector şcolar general va avea o durată de 50 de minute şi nu 30 de minute, cum era la precedentul concurs, atât această probă, cât şi cea a interviului vor fi filmate.

Evaluarea CV-ului candidaţilor va fi făcută corelând ceea ce a scris candidatul în document cu actele, certificatele şi adeverinţele depuse în dosarul de înscriere, dosar depus atât online cât şi în format letric.

În cadrul concursului comisia va evalua mai întâi CV-ul candidatului conform unel grile stabilite, apoi are loc proba scrisă care constă în rezolvarea unui test grilă de 10 întrebări, din care doar 2 întrebări într-o limbă străină aleasă de candidat. Punctajul pentur grile, 0,85 puncte fiecare

Cel mai mult se punctează însă “expedierea la o adresă e email indicată de comisia de concurs a testului grilă rezolvat” – 1,5 puncte.

Noile norme metodologice prevăd modificări încă de la înscrierea candidaţilor, înscriere care va avea loc online în acest an, spre deosebire de regulile precedentelor concursuri pentru funcţia de inspector şcolar general.

Cu toate că, aparent, încărcarea online a tutror documentelor ar însemna debirocratizarea acestui concurs şi respectarea normelor de distanţare socială, candidaţii sunt apoi obligaţi ca la prima probă să depună şi în format letric tot dosarul de concurs, cu toate actele depuse deja online.

Documentele pe care candidaţii la funcţia de inspector şcolar general trebuie să le încarce în aplicaţia informatică, pe care ministerul o va pune la dispoziţie, sunt următoarele, potrivit metodologiei:

  1. cerere de înscriere;
  2. carte de identitate;
  3. certificat de naştere şi, după caz, certificat de căsătorie sau hotărâri judecătoreşti, pentru persoanele care şi-au schimbat numele din diferite motive;
  4. document care atestă calitatea de membru al corpului naţional de experţi în
    managementul educaţional;
  5. actele de studii: diploma de licenţă/absolvire a studiilor universitare de lungă durată
    sau diploma de licenţă şi diploma de master
  6. ultimul act de titularizare în învățământ;
  7. adeverinţe/certificate/diplome de acordare a gradelor didactice/titlului ştiinţific de
    doctor;
  8. adeverință de vechime în învățământ, eliberată de unitatea sau instituția la care candidatul își desfășoară activitatea;
  9. adeverinţă/adeverinţe/document/documente din care să rezulte că nu a fost sancţionat
    disciplinar în ultimii 5 ani şcolari încheiaţi și în anul școlar curent, până la înscrierea la concurs;
  10. recomandare de la consiliul profesoral al unităţii de învăţământ sau de la consiliul de
    administraţie al inspectoratului şcolar ori recomandarea senatului universităţii sau a organului de conducere al instituţiei în care candidatul îşi desfăşoară activitatea la data înscrierii la concurs, în original;
  11. certificat medical, în original, conform prevederilor art. 234 alin. (1) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;
  12. declaraţie pe propria răspundere a candidatului, în original, care să ateste faptul că nu a desfăşurat activitate de poliţie politică;
  13. declaraţie pe propria răspundere a candidatului din care să rezulte că nu se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 234 alin. (3) şi (5) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și
    completările ulterioare;
  14. cazier judiciar;
  15. acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal.
  16. curriculum vitae Europass, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2, la care se anexează documentele justificative care să susţină declaraţiile din curriculum vitae;
  17. documente justificative care să ateste cunoștințe de comunicare într-una din limbile străine: engleză, franceză, germană, italiană, spaniolă sau rusă.
  18. oferta managerială a candidatului pentru postul pentru care candidează;
  19. declaraţie pe propria răspundere a candidatului prin care să confirme că documentele
    depuse la dosar îi aparţin şi că prin acestea sunt certificate activităţile desfăşurate, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.

În plus, după ce încarcă oferta managerială în aplicaţia online, candidaţii trebuie să depună în format letric, în acelaşi timp cu întreg dosarul, aceeaşi ofertă managerială dar într-un plic sigilat.

Procedurile birocratice sunt aceleaşi de la fostele concursuri, fără nicio simplificare, debirocratizare, fiind cerute candidaţilor documente care există deja la şcoli, la inspectorate şi la ministerul Educaţiei, precum şi la alte instituţii ale statului român, şi care ar putea fi solicitate de către minister direct instituţiilor din subordine, pentru simplificarea, acurateţea şi debirocratizarea reală a concursului:

Candidaţii se prezintă cu dosarul de înscriere la concurs în format letric la prima probă a concurslui. Dosarul de înscriere trebuie să aibă fiecare filă numerotată şi să contină un opis în care se consemnează numărul total de file. Un exemplar al opisului se restituie, sub semnătură, candidatului.

Dosarul de înscriere la concurs în format letric trebuie să conţină aceleaşi documente care au fost încărcate electronic, respectându-se ordinea documentelor prevăzută la alin. (2) şi

Pentru documentele prevăzute la alin. (3) lit. a) se respectă ordinea prevăzută de fişa de evaluare a curriculumului vitae prevăzută în anexa nr. 4

FOTO: captura Monitorul Oficial


5 comments
  1. Bai, enspectoru’ tre’ sa stie doar sa delege si sa redirectioneze mesajele si atasamentele pe care i le trimit trepadusii. Atât.

  2. Ce se poate comenta la asta? Ar fi de râs, dacă ar fi o glumă, dar nu este…
    Un mesaj prin email este un fel de adunarea și scăderea a copiilor de 7 ani…Nu suntem capabili de reforme…ci de “să se revizuiască primesc, dar să nu se schimbe nimica.”..

  3. România lucrului bine făcut.
    Noi suntem întregi la cap? Adică cerem copiilor, profesorilor să aibă competențe digitale, sa lucreze pe platforme educationale până capiaza iar dumnealor au regim special. Sunt atât de deștepți și prețioși încât sa trimită un e-mail este suficient.
    Vai de noi și de copiii noștri!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Raluca Bălan, educatoarea de 19 ani cu cea mai mare notă la definitivat din județul Brăila: Nu mă simt mai profesionistă decât o educatoare cu 9,20 sau decât una cu 7,30. Dăruirea și talentul pedagogic nu sunt măsurabile în note, ci în progresele copiilor

Raluca Bălan, absolventă a Colegiului Național Pedagogic „Dumitru Panaitescu Perpessicius” și olimpică la pedagogie, a obținut cea mai mare notă la Definitivat, 9,79, din județul Brăila. „Am îmbătrânit într-un an…
Vezi articolul

Dacă nu începem să facem o școală pentru copii, degeaba mai facem școală – Vifor Dorobanțu, director care vrea să aplice pentru transformarea în școală-pilot din toamnă. Mesaj către sindicate: „Un profesor, dacă nu poate face față unui sistem de învățământ, este liber să se ducă să muncească în altă parte”

Dacă nu începem să facem o școală pentru copii, degeaba mai facem școală, a declarat profesorul Vifor Dorobanțu, directorul Școlii gimnaziale din Curcani, județul Călărași, la conferința online „Școli-pilot pentru arhitecturi…
Vezi articolul
meditații în perioada în care școlile au fost închise

Mesajul transmis de ANAF pentru profesorii care obțin bani din meditații: Aveți obligația de a depune Declarația unică în 30 de zile de la începerea activității / Inspectorii ANAF asigură îndrumare de specialitate

Profesorii care realizează venituri extrasalariale din meditații au primit un mesaj de la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) în prima săptămână de școală, potrivit profit.ro. Instituția le reamintește cadrelor…
Vezi articolul

LISTA celor 114 profesori-lideri de sindicat, degrevați de norma didactică în acest an, care-și primesc salariile întregi fără să predea nicio oră sau doar o parte din cursuri, a fost aprobată cu două zile înaintea anunțului ministrului că salariile din învățământ nu mai cresc / Nicio reacție din partea sindicatelor la o săptămână de la acel moment

În anul școlar 2021-2022 vor fi 114 cadre didactice, reprezentanți ai sindicatelor din Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, care au fost degrevați de norma didactică parțial sau total prin ordin…
Vezi articolul