Olimpiada de Matematică, faza locală, desfășurată online, „s-a finalizat dezastruos”, anunță Radu Gologan, președintele Societății de Matematică, organizatoarea concursului: Vom transmite în două zile modul în care vom repara greșeala / Surse: Platforma informatică folosită a picat, se analizează soluția susținerii fizice sau online a etapei săptămâna viitoare

35.454 de vizualizări
Foto: © Xalanx | Dreamstime.com
Olimpiada de Matematică, faza locală, desfășurată online, „s-a finalizat dezastruos”, scrie profesorul Radu Gologan, președintele Societății de Științe Matematice din România, organizatorul din acest an al concursului. Gologan a publicat pe Facebook un mesaj în care anunță că „mii de copii, mai ales din clasele mici, au avut probleme tehnice de a intra pe platforma olimpiadei locale de matematică, uneori târziu sau deloc”.

Potrivit surselor Edupedu.ro, platforma online pe care s-a desfășurat competiția ar fi picat în momentul în care cei peste 30.000 de elevi participanți s-au conectat la ora începerii concursului (10:30). După acest moment, problemele tehnice au continuat să împiedice o parte din elevi să participe. De asemenea, mulți elevi, care au intrat mai târziu, au fost scoși din platformă la ora planificată inițial pentru terminarea timpului de lucru, deși ar fi trebuit să primească timpul regulamentar.

„Dragi elevi olimpici la mate, dragi dascăli și părinți, o inițiativă de suflet a Societății de Matematică, concepută anul trecut și sprijinită de Minister, sponsorizată de o companie privată, s-a finalizat dezastruos. Mii de copii, mai ales din clasele mici, au avut probleme tehnice de a intra pe platforma olimpiadei locale de matematică, uneori târziu sau deloc. Îmi asum această nereușită și vă promit că vom face efortul de a nu nedreptății niciun copil oferindu-i șanse egale cu cei care au reușit conectarea normală. Vom transmite in două zile modul în care vom repara greșeala. Fiți sigur, ca fost olimpic, că știu câtă nemulțumire am produs”, scrie Radu Gologan.

Pe pagina Societății de Științe Matematică din România a fost publicat următorul mesaj:

„Toți elevii care din motive tehnice nu au reușit să parcurgă astăzi în întregime testul sau chiar să îl acceseze, vor avea posibilitatea de a îl reface. Vom analiza împreună cu reprezentanții Ministerului Educației această modalitate și o vom comunica în timp util. Ne cerem scuze și le transmitem tuturor elevilor să nu fie descurajați pentru că, în final, nimeni nu va fi dezavantajat. Demersul nostru a fost și rămâne sprijinirea acestei frumoase tradiții numite Olimpiada Natională de Matematică”, se arată pe pagina organizatorului olimpiadei.

Potrivit surselor Edupedu.ro, se analizează posibilitatea ca olimpiada să fie susținută din nou săptămâna viitoare, sau să fie susținută doar de cei care au fost dezavantajați sau nu au putut participa. Susținerea ar urma să aibă loc online sau fizic.

Mesajele publicate de părinți pe pagina Societății de Matematică reclamă mai multe situații:

„Fiul meu nu a putut vizualiza subiectele timp de mai bine de 30 de minute și limita de timp nu s-a modificat – tot ora 13. Din lipsă de timp la unele subiecte, a bifat răspunsuri la nimereală…”

„Fetița a avut la dispoziție 33 de minute și la unele întrebări răspunsurile se repetau. Ce facem în această situație? Probleme rezolvate și nu avea răspuns să poată bifa. Pentru toți elevii trebuie să se repete această olimpiadă fizic”.

„Problema este că unii au reușit să se conecteze după o oră de încercări și pe lângă faptul că au avut puțin timp la dispoziție au fost foarte stresați. Eu cred că nu așa se organizează o olimpiada și mai cred că foarte mulți copii au fost descurajați, iar noi, părinții, nu am putut lua legătura cu nimeni, deși erau afișate numere de telefon la care trebuia să răspundă cineva.”

„La noi, după aproape 40 de min au reușit să se conecteze. Au mai fost întreruperi, dar au terminat testul. Nu vă închipuiți stresul copiilor de astăzi! Stresul celor 40 de minute de încercări, timp în care au stat în tensiunea concursului, în condițiile de concurs. Stresul că trebuie să rezolve același număr de probleme, dar într-un timp mai mic decât cel prevăzut inițial, cu același 40 de minute. Asta după ce au participat la ambele simulări (care au fost doar tehnice, nu și în beneficiul lor, ca o preverificare). Îi mai punem încă o dată să treacă printr-o zi de stres?”

Context: În acest an, Ministerul Educației a reluat organizarea olimpiadelor și concursurilor școlare, după doi ani de pauză din cauza pandemiei. Ministerul a făcut protocol de organizare cu Societatea de Științe Matematice pentru organizarea Olimpiadei Naționale de Matematică.

Platforma pe care s-a desfășurat concursul a fost pusă la dispoziție gratuit de o companie privată. Potrivit surselor Edupedu.ro, problema ar fi fost la serverele pe care era această platformă, servere aflate în responsabilitatea unei alte companii, neimplicată în organizare, care nu ar fi asigurat mentenanță decât foarte târziu și doar pentru o parte dintre problemele apărute.

Foto: © Xalanx | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


13 comments
  1. Eu cred ca dacă Ministerul Educației ar fi fost o persoana nu ar fi avut nici măcar permis ECDL. Cel mai simplu mod era sa facă un canal privat unde sa lase sa se aboneze numai cei care participa la olimpiada respectiva și apoi sa facă un live cu subiectele. Nici de programare nu aveau nevoie. Sau puteau sa facă un meeting pe zoom unde profesorul supraveghetor ar fi dat share la subiecte, iar olimpicii ar fi trebuit sa își tina microfonul și camera deschisa îndreptată spre foaia de examen pe toată durata examenului.

  2. Toată lumea critică nu știu ce firme care nu au făcut nu știu ce….dar nimeni nu critică prestația Ministerului Educației și a Ministrului de largă respirație transformațională, care trebuie să fie organizatorii olimpiadelor! Dl ministru stă mai mult pe la televizor, că “dă bine pe sticlă”, aruncă în spațiul public tot felul de inițiative, care mai de care mai neinspirate – de la vacanța forțată la evaluarea on-line! Păi, dacă intră toți elevii din țară pe serverul utopic al acestui ministru dezastru, pentru teze, oare ce se va bloca în afară de inteligența lui? Să îți bați joc de mii de elevi care au fost traumatizați sâmbătă la olimpiada de matematică, oare nu e caz de demitere? Că el nu are onoarea de a pleca singur, undeva în singurătate!

  3. Mă mir că în anul 2022 încă nu s-a descoperit metoda că astfel de sisteme informatice să meargă ca unse.

    Mai mult ca sigur că acel antreprenor privat a băgat motivul ăla că, vezi doamne, uite câți bani a investit Emag-ul sa le meargă serverele de black-friday.

    Nu, domnilor, pentru niște nenorocite de subiecte la un examen, care dpdv informatic înseamnă ceva mai mult text și foarte puțină grafică, nu este nevoie de mulți bani. Trebuie sa fie acolo doar niște specialiști care să înțeleagă modul în care platforma trebuie accesată cumva din exterior fără întreruperi. Și aceste metode există.

    Este a nu știu câta oară când aud că “platforma a picat” in diverse contexte. Ba la Ministerul Muncii – platforma pentru imm-uri , ba la Ministerul Mediului – tichetele de electrocasnice, ba la Ministerul Sănătății – cardul de sănătate, acum la Ministerul Educației.

    Iată cum ajungem la concluzia că lucrurile gratis sunt cele mai scumpe, de fapt.

    Nici nu vreau să mă gândesc ce s-ar întâmpla dacă s-ar merge pe aceasta variantă la examenele naționale sau la bacalaureat.

  4. Haideti sa nu mai exageram! Au fost ceva probleme la inceput, dar pe parcurs s-au rezolvat. Si copilul meu a fost scos de pe platforma dar s-a reconectat si totul a mers bine pana la final. Consider ca olimpiada ar trebui sa se repete pt cei care n-au reusit sa parcurga toate cerintele!!! Eu nu mai vreau inca o zi de stres si de stat in fata calculatorului pt copilul meu!!!!

  5. Bună seara! Haideți să nu mai exagerăm!La început, în primele 10-15 minute,au fost ceva probleme( nu se putea bifa căsuța corespunzătoare răspunsului) ulterior a funcționat normal!!!

    1. Nu exagerează nimeni: problemele au existat! Au fost diverse situații: unora li s-a deschis târziu testul (peste o oră sau chiar două, fără prelungirea timpului) sau nu s-a deschis deloc sau nu au avut căsuțele pentru a selecta răspunsul (toată perioada)… Și copilul meu s-a aflat într-una dintre aceste situații și, chiar dacă este mare, la liceu (și a obținut punctaj de calificare chiar în timp muuult mai scurt), stresul a existat. Nu degeaba a zis domnul profesor Gologan că știe câtă “nemulțumire a produs”. Și consider că este de apreciat mesajul domniei sale.
      Iar pentru calificările în etapa următoare, cred că organizatorii vor fi atenți la toate situațiile apărute și se va încerca/reuși o reparare a problemelor.

    2. Nu consider ca sunt exagerari, situatia dvs este un caz fericit. La scoala unde sunt profesor, peste jumatate din elevi nu au putut accesa platforma, sau au fost scosi in mod constant, nereusind sa finalizeze testul (unii nici macar sa il inceapa).

  6. Eu nu admit inca un stres suplimentar pentru copilul meu…la prima simulare a fost asa de dezamagit incat credea ca nu e bun de nimic…A intrat foarte greu si nu i a ajuns timpul pentru a parcurge subiectele .Era foarte tarziu si nu se mai putea concentra deloc.Foarte greu l am scos din starea asta.

  7. Pentru celelalte olimpiade cu cine încheie protocoale Ministerul ?
    Rușine!
    Deși au văzut la simulări că au apărut foarte multe probleme s-au ambiționat să continue.
    Prostul nu e prost destul, dacă nu e și fudul!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Eurobarometru: România, pe ultimul loc în Uniunea Europeană la cunoștințe financiare. În același sondaj peste jumătate dintre români cred că știu foarte multe lucruri despre bani, fiind pe primul loc în Europa la auto-percepție / Care au fost cele 12 întrebări

Unul din doi români crede despre el că știe foarte multe sau mai multe lucruri despre bani decât media adulților din țara sa, potrivit celui mai recent Eurobatometru – sondaj…
Vezi articolul

Directorul școlii este cel responsabil pentru organizarea procesului de ambalare individuală a testelor de salivă, spune ministrul Educației. Despre cine împarte testele elevilor: Există diriginți, există învățători, există persoane desemnate în școli

„Fiecare școală are un director. Directorul este responsabil pentru managementul acelei școli. Va apela la colegi, cadre didactice, va apela la personal didactic și didactic auxiliar, personal nedidactic și, acolo…
Vezi articolul