Organizații ale elevilor îi îndeamnă pe elevi să ofere feedback profesorilor, lucru care “s-a întâmplat foarte rar”

1.999 de vizualizări
Foto: © Wutthichai Luemuang | Dreamstime.com
Consiliul Județean al Elevilor Constanța și Consiliul Județean al Elevilor București arată, în comunicate transmise marți, că “deși elevii au câștigat dreptul de a oferi feedback semestrial anonim profesorilor lor, acest lucru s-a întâmplat foarte rar” în unitățile de învățământ. Cele două organizații îi îndeamnă pe elevi să-și exercite acest drept și să îl întrebe pe profesorul diriginte referitor la momentul când acest lucru se va întâmpla.

Organizațiile amintesc că “feedbackul nu este nici evaluare, nici monitorizare a activității profesorilor, ci este pur și simplu opinia elevilor referitoare la actul educațional. În momentul în care elevul și profesorul înțeleg că sunt de partea aceleiași baricade a educației, feedbackul devine o normalitate”.

Comunicatul CJE Constanța (cel al CJE București este similar):

Consiliul Județean al Elevilor Constanța îndeamnă elevii să ofere feedback profesorilor de la clasă! 

Deși elevii au câștigat dreptul de a oferi feedback semestrial anonim profesorilor lor, acest lucru s-a întâmplat foarte rar în unitățile de învățământ. La începutul lunii iunie, ministrul Educației a semnat ordinul pentru aprobarea metodologiei de acordare a feedbackului semestrial, menită să faciliteze dialoguri reale în sălile de la clasă, cu privire la calitatea actului educațional, așa cum este el perceput de elevi. 

După încheierea situației școlare, profesorii diriginți vor notifica elevii cu privire la perioada în care vor oferi feedback. Ulterior, beneficiarii direcți ai educației vor completa un formular anonim (în format fizic sau online), care va cuprinde itemi referitori la încurajarea, de către profesor, a participării elevilor la oră, utilizarea tehnologiei digitale în cadrul orelor de curs, ritmul de parcurgere al materiei și atmosfera generală din cadrul unei ore. Răspunsurile elevilor vor fi ponderate în funcție de participarea lor la ore, iar rezultatele vor fi prezentate într-un raport general pe clasă, dar și într-o dezbatere între elevi și profesorii lor, la începutul semestrului următor, prin care se vor identifica soluții pentru rezolvarea problemelor semnalate în fișele de feedback. 

Pe această cale, invităm elevii din clasele V-XII/XIII să adreseze profesorului diriginte întrebări cu privire la momentul în care se va acorda feedback cadrelor didactice de la clasă, și să ni se alăture în creionarea unui sistem de învățământ cu adevărat centrat pe elev și pe nevoile acestuia. 

„Feedbackul este, cu siguranță, cel mai relevant și concludent mecanism prin care profesorul poate vedea nivelul bunăstării elevului la cursuri. Feedbackul nu este nici evaluare, nici monitorizare a activității profesorilor, ci este pur și simplu opinia elevilor referitoare la actul educațional. În momentul în care elevul și profesorul înțeleg că sunt de partea aceleiași baricade a educației, feedbackul devine o normalitate, un aspect elementar în definirea unui sistem de învățământ centrat pe elev și pe nevoile lui”, a declarat Silviu Morcan, președintele Consiliului Județean al Elevilor Constanța.”

Foto: © Wutthichai Luemuang | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. Sunt elevi care vin la scoala doar sa socializeze. A invata nu este pentru ei o preocupare, dar ca orice copii rasfatati, vor note mari.
    La materiile la care este greu sa” impusti” note mari fara sa inveti ritmic (de exemplu la stiintele exacte), desigur ca acesti elevi se vor razbuna pe profesori, cu ajutorul armei pe care Ministrul Educatiei le-a pus-o in maini.
    Sa nu comparam masa eterogena a elevilor de gimnaziu (si chiar de liceu, la liceele slabe sau medii) cu masa studentilor, care chiar merg toti la facultate pentru a învăța.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Trebuie să fim la școală și noi și copiii, dar trebuie să luăm măsuri cât se poate de ferme, fără să conteze costuri, sau cheltuieli – Pavel Lazarov, directorul Liceului Teoretic „Tudor Vladimirescu”, București: De ce nu facem absolut nimic pentru a susține învățământul în școală?

„De ce nu facem absolut nimic pentru a susține învățământul în școală prin măsuri absolute?”, este întrebarea pe care a adresat-o Pavel Lazarov, directorul Liceului Teoretic „Tudor Vladimirescu” din București,…
Vezi articolul

OFICIAL Admiterea în clasa a V-a în clasele cu predare într-o limbă străină intensiv/bilingv, centralizată de ministerul Educației. Se înființează câte o comisie la inspectorate, care va face subiectele pentru testul de competențe

Testul de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a la clasele cu predare într-o limbă străină intensiv/ bilingv va fi organizat și elaborat de câte o comisie județeană, potrivit…
Vezi articolul