(P) Finala concursului de robotică Nextlab.tech ediția 2020 se va desfășura online. Robotica continuă în pandemie!

1.140 de vizualizări
Concurs de robotică / Foto: Nextlab.tech
Finala celui mai mare concurs de robotică din România, NEXTLAB.TECH, se va desfășura online. Fiecare elev va realiza un mic film (pitch) video care va prezenta funcționarea robotului de concurs. Clasamentul cu cei mai buni elevi va fi publicat online și mediatizat prin mijloace de comunicare în masă (ziare, TV etc). Vom evidenția elevii, școlile și profesorii fruntași. Premiile vor consta în publicitate pentru elevi, profesori și școlile lor. 

Elevii finaliști care au un robot MIRO sau TECNICUS vor realiza un mic film (pitch) video de 2-3 minute în care vor filma robotul în timp ce parcurge traseul de tip line – follower. La începutul filmului, fiecare echipă va înregistra o scurtă secvență video (max. 15 sec) în care va specifica verbal și cu text generic datele de identificare (nume, clasa, profesor coordonator, școală, localitate și județ), precum și motivația participării la finală. În cadrul pitch-ului imaginea elevului/elevilor va fi vizibilă pentru a putea evita substituțiile de persoane.

Perioada în care se poate trimite pitch-ul spre evaluare este 15.12.2020 – 29.12.2020. Formularul de participare la finală va fi publicat online la www.nextlab.tech începând cu 15.12.2020.

Participanții vor printa traseul line-follower pe care îl vor întinde pe podeaua de acasă.  Ei vor cronometra robotul în timp ce parcurge traseul. Vom încărca online traseul de concurs în format digital printabil pe hârtie disponibilă în centrele de copiere obișnuite. Elevii fără posibilități de printare pot realiza traseul cu bandă adezivă neagră lipită pe podea (se vor respecta dimensiunile impuse). Elevii vor plasa pe traseu un cronometru vizibil în film. Acesta poate fi realizat ușor cu ajutorul unui telefon cu ecran mare.

Pitch-ul (filmul) poate fi plasat pe youtube (preferabil ca unlisted) sau încărcat pe un drive (Google, Microsoft etc) în format mp4. Participanții vor furniza doar un link spre pitch. Serverul de concurs nu va stoca imagini video.

Pitch-urile (filmele) vor fi evaluate de către un grup de studenți voluntari care vor acorda un punctaj de la 1 la 100 în funcție de timpul în care robotul parcurge traseul. Se va acorda un punctaj suplimentar de 25 puncte pentru abilitățile de digital storytelling ale participanților exprimate în secvența introductivă. Punctajul maxim este de 125 puncte.

NEXTLAB.TECH este cel mai mare concurs de robotică din România destinat elevilor din clasele II-IX. Are două faze şi două secţiuni.

Înscrierea este gratuită!

Aici elevii învață să programeze roboți bazați pe Arduino și să lucreze în Open Roberta, Mixly, Arduino IDE şi C. Sponsorul principal naţional este Banca Comercială Română. Contribuții suplimentare au fost oferite de Grupul Dacia-Renault și Măgurele Science Park. Concursul este înregistrat în calendarul aprobat de Ministerul Educației Naționale prin OMEN 5092/30.08.2019, Anexa 5, poziția 99. Inițiatorul concursului este Asociația “Clubul Informaticii Economice CyberKnowledge Club (CKC)” fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE, București. Tehologia Nextlab.tech este realizată de compania Cyberllence Inovatie.

Citește și:
(P) #invataredigitala Peste 560 000 de exerciții STEM rezolvate de 28 500 de elevi pe plaforma nextlab.tech susținută de BCR și RoTechNation
(P) BCR și NEXTLAB.TECH distribuie gratuit peste 500 de kituri de robotică în școli

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cheltuială universitară: “Dunărea de Jos” Galați cumpără croazieră pe Marea Neagră, pentru 45 de “turiști”, pe 24 iunie – 11.340 de lei fără TVA din fondul pentru situații speciale, pentru patru ore de plimbare până la Costinești

Universitatea “Dunărea de Jos” din Galați intenționează să organizeze, pe 24 iunie, o croazieră de câteva ore pe Marea Neagră, pentru un număr de 45 de “turiști”, potrivit unei cereri…
Vezi articolul

Un lanț de magazine anunță că din prima didactică profesorii își pot cumpăra și frigidere, dacă pun diferența de preț / Categoriile de produse eligibile pentru cei 1.500 de lei / Cardurile sunt valabile doar în magazinele fizice

Marile lanțuri de magazine, deocamdată cele de electronice și electrocasnice, au început să facă campanii de marketing pentru primele de carieră didactică. Unul dintre acestea, de exemplu, oferă mai multe…
Vezi articolul