(P) Proiectul 5SPRE10 îi sprijină pe elevi să dezvolte abilități necesare job-urilor viitorului

552 de vizualizări
În perioada 14 noiembrie – 8 decembrie 2019, Asociația pentru Educație în Științe Socio-Umane (ESSU) va derula, în cadrul proiectului 5SPRE10, ateliere gratuite pentru elevi ai claselor primare din C.N. Școala Centrală, C.N. Mihai Eminescu, Școala gimnazială „Tudor Arghezi și Școala gimnazială nr.1 „Sfinții Voievozi”. Proiectul 5SPRE10 este finanțat prin programul StartONG, lansat de Kaufland România și implementat de Asociația Act for Tomorrow și beneficiază de sprijinul Inspectoratului Școlar al Municipiului București.

Proiectul 5SPRE10 urmărește dezvoltarea unor abilități esențiale în rândul a 500 de elevi de școală primară din București, prin metode sustenabile de educație non-formală complementară programei școlare.

Activitățile proiectului se axează pe dezvoltarea capacității elevilor de înțelegere a mesajelor scrise sau orale, corelată cu trei competențe de bază pentru folosirea mesajul receptat: creativitatea, gândirea critică și rezolvarea problemelor complexe. Acestea se află în topul celor mai importante abilități necesare job-urilor viitorului, conform proiecțiilor economice făcute pentru 2020 de World Economic Forum.

„Se vorbește deja, de multă vreme, despre faptul că job-urile viitorului vor fi făcute de către oameni atâta timp cât aceștia vor avea capacitatea de a inova, de a aduce un plus de noutate în domeniile lor predilecte. În lipsa acestor competențe, majoritatea job-urilor secolului al XXI-lea poate fi deja standardizată și duplicată cu ușurință și fără greșeală de către roboți”, a declarat Ana-Maria Cetățean, coordonator al proiectului 5SPRE10. „În plus, competențele necesare viitorului sunt asociate pozitiv cu prevenirea analfabetismului funcțional, fenomen în creștere în România conform Testelor PISA 2015, astfel că proiectul 5SPRE10 are totodată potențialul de a contribui la diminuarea acestui fenomen cu rădăcini în clasele primare”, a mai adăugat Ana-Maria Cetățean.

În cadrul proiectului 5SPRE10, elevii din clasele I-IV din școlile participante vor beneficia de ateliere non-formale susținute gratuit de reprezentanții ESSU, astfel:

  1. Ateliere de dezbatere etică, axate pe dezvoltarea unor virtuți morale (ex. răbdarea), pentru dezvoltarea gândirii critice, adresate claselor I și a II-a;
  2. Ateliere de mediere a conflictelor, axate pe negociere și comunicare, pentru dezvoltarea capacității de a rezolva probleme complexe, adresate claselor a III-a și a IV-a;
  3. Ateliere de imaginație artistică, axate pe realizarea unor semne de carte folosind acul, ața și un șablon, pentru dezvoltarea creativității, adresate claselor I – IV.

Inițiatorul proiectului 5SPRE10 este Asociația pentru Educație în Științe Socio-Umane (ESSU), organizație neguvernamentală axată pe dezvoltarea de programe educaționale non-formale pentru elevi, cu o echipă formată din cadre universitare, formatori sau voluntari în programe educative de amploare derulate în România.

5SPRE10 este un proiect finanțat prin programul StartONG, lansat de Kaufland România și implementat de Asociația Act for Tomorrow. Domeniile vizate sunt: educaţie, mediu, social şi cultural, iar valoarea totală a programului este de 500.000 de euro.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Premierul Nicolae Ciucă, acuzat de plagiat, susține că nu poate trimite o copie a tezei sale de doctorat la CNATDCU pentru analiză pentru că „nu e la mine, nu îl am”/ Ciucă a blocat în instanță analiza tezei, după ce a obținut anularea solicitărilor depuse la CNADTCU pentru verificarea suspiciunilor privind teza sa de doctorat

Nicolae Ciucă, acuzat de plagiat în teza de doctorat, se simte vizat de declarația președintelui Iohannis, „toleranță zero” față de plagiat. El a spus că „va pune la dispoziție tot…
Vezi articolul

Apel la pregătirea profesorilor și la descentralizare pentru punerea în aplicare a contractelor de dotare a școlilor, cu bani din PNRR. Emil Boc, Asociația Municipiilor: fără descentralizare, contractele “nu se vor realiza” / “Nu trebuie să construim catedrale în deșert”

“Dacă n-avem descentralizare, [contractele de dotare a școlilor cu bani din PNRR] nu se vor realiza, pentru că nu va putea un minister să gestioneze” toate aceste contracte, a spus…
Vezi articolul

Distanțarea și izolarea socială a copiilor provocate de pandemie pot avea consecințe negative pe termen lung. Părinții nu sunt suficient de informați în legătură cu aceste riscuri – studiu în două școli din București

Distanţarea şi izolarea socială a copiilor provocate de pandemie pot avea consecinţe negative pe termen lung, deoarece le afectează starea de bine şi dezvoltarea, atât în plan fizic, fiziologic, cât…
Vezi articolul

Ministerul Sănătății a declarat epidemie de rujeolă la nivel național, pe fondul creșterii îngrijorătoare a cazurilor / Va fi derulată o campanie de informare a părinților privind programul de vaccinare

Ministerul Sănătății a declarat epidemie de rujeolă la nivel național, marți seara, în contextul unei „creșteri îngrijorătoare a cazurilor de rujeolă, precum și numărul mare de spitalizări în secțiile de…
Vezi articolul