Părinții copiiilor supradotați din spectrul autist îi pot înscrie la evaluări gratuite, în cadrul proiectului „De două ori excepționali” / Copiii primesc sprijin și burse

1.177 de vizualizări
Părinții care au copii cu autism și în același timp cu abilități deosebite pot fi evaluați gratuit în cadrul proiectului „De două ori excepționali”, o inițiativă care să îi ajute copiii supradotați care au în același timp tulburări din spectrul autismului (TSA) sau alte cerințe educaționale speciale (CES), potrivit unui comunicat de presă al Fundației Neuroatipic. Copiii vor primi și burse, iar familiile și profesorii care doresc să se înscrie pot beneficia gratuit de cursuri pentru a-i putea înțelege și ajuta pe acești copii.

Părinții care au copiii cu autism și la care observă abilități deosebite îi pot înscrie pentru a fi evaluați gratuit în cadrul proiectului „De două ori excepționali” (2e).

„Copiii identificați vor beneficia de burse speciale, menite să le sprijine dezvoltarea și performanța”, precizează Fundația Neuroatipic. Proiectul conține o secțiune de cursuri gratuite pentru educatori,învățători, profesori și consilieri școlari.

Proiectul se va desfășura în trei etape principale:

  1. Campanie națională de conștientizare și educare pentru identificarea și sprijinirea copiilor supradotați din spectrul autist;
  1. Cursuri pentru profesori destinate dezvoltării competențelor necesare identificării copiilor cu profil 2e și sprijinirii acestora în mediul educațional;
  1. Sprijin direct pentru copii, prin evaluări psihologice și medicale, consiliere vocațională și acordarea de burse pentru cei cu aptitudini deosebite.

Conceptul de „de două ori excepționali” (2e) descrie acei elevi care, pe lângă abilități cognitive și talente remarcabile, se confruntă cu provocări precum dificultăți de învățare, deficiențe fizice sau tulburări neurologice. „Această dublă excepționalitate necesită o abordare educațională și psihologică personalizată, care să valorifice talentele și să sprijine în același timp depășirea obstacolelor”, potrivit unui comunicat de presă al Fundației Neuroatipic.

„Vincent Van Gogh este unul dintre cele mai puternice exemple istorice care ne arată cum un potențial creativ imens poate coexista cu dificultăți emoționale și sociale specifice tulburărilor din spectrul autismului. Înțelegerea acestei combinații poate schimba modul în care privim copiii care au nevoie de sprijin personalizat pentru a-și atinge adevăratul potențial”, declară Crina Nedelcu, psiholog și președintele fundației Neuroatipic.

„Copiii 2e au nevoie de un mediu educațional adaptat atât abilităților lor intelectuale excepționale, cât și nevoilor generate de particularitățile neurodiverse. Prin acest proiect, ne propunem să deschidem drumul către un sistem mai incluziv și mai atent la potențialul fiecărui copil”, mai spune Crina Nedelcu.


1 comment
  1. Info

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare va gestiona și actualiza platformele pentru evaluările și examenele naționale digitalizate, inclusiv platforma pentru evaluarea elevilor la finalul clasei pregătitoare și clasei I

Ministerul Educației a pus în dezbatere publică un proiect de hotărâre de Guvern prin care se va înființa Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare, care va gestiona și actualiza platformele…
Vezi articolul

Colega profesoarei înjunghiate: De 4 zile aștept o reacţie. De la orice factor de decizie din România zilelor noastre. De la ministrul Educaţiei mai ales. Sau noi nu mai contăm?

Colega profesoarei de matematică înjunghiată lângă cancelaria Colegiului Național Spiru Haret din Ploiești reclamă lipsa de reacție a responsabililor din învățământ, a autorităților, locale și centrale, dar și a sindicatelor.…
Vezi articolul

Peste 10 mii de cadre didactice au fost respinse la înscrierea în Corpul Profesorilor Evaluatori pentru Examenele și Concursurile Naționale, adică peste 35% din participanții la concursul de dosare

La concursul de dosare pentru profesorii care vor să evalueze lucrările elevilor și cadrelor didactice la examenele de Evaluare Națională, Bacalaureat, definitivare în învățământ și titularizare, 10 mii de cadre…
Vezi articolul

Directorul Cătălin Zaman: Avem copii în mediul rural care vin la școală pentru că e mai cald acolo decât acasă, cum să aibă rezultatele celor din mediul urban la Evaluarea Națională? Rezultatele trebuie văzute și într-un context social

Decalajele de la Evaluarea Națională între rezultatele elevilor din mediul rural și cei din mediul urban „trebuie văzute și într-un context social”, a afirmat recent profesorul și directorul Cătălin Zaman…
Vezi articolul