Peste 50 de copii refugiați din Ucraina au început activităţile educaţionale, în limba română, anunță Inspectoratul Școlar Bistrița-Năsăud

432 de vizualizări
Foto: © Ihor Bulyhin | Dreamstime.com
Cei peste 50 de copii ai refugiaţilor ucraineni cazaţi într-o tabără a unei fundaţii creştine din localitatea Herina au început, din această săptămână, activităţile educaţionale, în limba română, potrivit informaţiilor postate pe pagina de Facebook a Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Bistriţa-Năsăud, potrivit Agerpres.

Activităţile includ jocuri de socializare, de acceptare, de atenţie, dar şi cursuri de limba română.

ISJ menţionează că fiecare elev a primit un kit educaţional adecvat vârstei, prin prisma sprijinului acordat de diverşi agenţi economici.

Un alt centru educaţional a fost deschis la Şcoala gimnazială nr. 4 din municipiul Bistriţa, unde copiii refugiaţilor sunt angrenaţi în activităţi educative, ludice şi recreative şi pot primi, de asemenea, consiliere psihologică.

ISJ Bistriţa-Năsăud, în parteneriat cu Palatul Copiilor Bistriţa, Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională şi unităţile de învăţământ din judeţ, a lansat în urmă cu aproximativ două săptămâni campania „De la copii, la copii”, având ca scop acordarea sprijinului educaţional copiilor refugiaţilor ucraineni.

Conform unei situaţii recente comunicate de Instituţia Prefectului, la data de 13 martie, erau cazaţi în judeţ 434 de refugiaţi, din care 221 copii, 177 femei şi 36 bărbaţi.

Cei mai mulţi copii, şi anume 85, se aflau pe raza municipiului Bistriţa, cazaţi în cinci unităţi turistice, iar alţi 55 se aflau în tabăra de la Herina.

Citește și:
Model de cerere pentru părinții din Ucraina care vor să-și înscrie copiii la școlile și grădinițele din România. Cererea poate fi depusă / trimisă la inspectoratul școlar

Foto: © Ihor Bulyhin | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Prioritățile propuse de Ministerul Educației pentru “consolidarea calității” doctoratelor și integritate în mediul universitar / Prioritățile pe termen mediu pentru studenți, finanțarea și reforma activităților universitare – descrise în proiectul de buget pe 2022

Transparentizarea deciziilor pe care le iau universitățile cu privire la studiile doctorale este o prioritate pe termen mediu pentru Ministerul Educației, alături de “strategii proprii” ale universităților pentru prevenirea fraudelor…
Vezi articolul