Peste 52 de mii de profesori de liceu ar urma să fie formați să predea după viitorul curriculum în doar 9 luni, conform planului Ministerului Educației / În ultimii 4 ani abia au fost formați 47 de mii de profesori de gimnaziu și primar

10.572 de vizualizări
Foto: CRED
Formarea profesorilor de liceu ar urma să aibă loc în perioada octombrie 2024 – iunie 2025, conform calendarului de activități privind noul curriculum național, făcut public de Ministerul Educației miercuri, în procesul de consultare pentru procedura privind constituirea comisiilor de elaborare și de validare a planurilor-cadru de învățământ.

Teoretic, conform documentului, în următoarele 25 de luni ar trebui să fie gata planurile-cadru de liceu, programele școlare, manualele și abilitarea curriculară a profesorilor – adică formarea acestora pentru a putea preda pe noul curriculumm, conform noilor programe.

„Programe de formare continuă pentru profesori care predau în învățământul liceal (prin proiecte ale Ministerului Educației) – Octombrie 2024 – Iunie 2025”, asta prevede calendarul citat. În această perioadă de 9 luni, cel puțin o lună este acoperită de zile libere și sărbători legale, fără să fie puse la socoteală și weekendurile. Deci ar mai rămâne 8 luni pentru formarea propriu-zisă.

Conform Raportului Ministerului Educației privind Starea învățământului preuniversitar în anul școlar 2021-2022, sunt 52.714 cadre didactice în învățământul liceal. Adică ar veni o medie de 6.860 de profesori formați pe lună.

Capacitatea de formare prin programe a ministerului Educației a fost dată în ultimii ani de programul CRED – cel mai mare li mai amplu program de abilitate curriculară pentru profesorii din primar și gimnaziu. Au fost formați în cei 4 ani de derulare a proiectului, finanțat cu fonduri europene de circa 40 de milioane de euro (196.586.777 lei), circa 47.600 de cadre didactice din primar și gimnaziu, conform datelor de pe site-ul proiectului. Obiectivul programului era să formeze 55.000 de profesori, din care 40.000 erau profesorii și învățătorii din primar, obiectiv care nu a fost atins deși cursanții au primit chiar bani – 600 de lei de persoană – pentru a participa la aceste cursuri. Proiectul nu a avut niciun indicator care să evalueze că tot ceea ce a învățat profesorul la aceste formări a fost și aplicat la clasă apoi.


6 comments
  1. Mda.. „Eternii” formatori care le știu pe toate și pot sa formeze orice…
    Domnu’ David, vrei ceva înregistrări cu cursuri de la casa corpului didactic unde 2h citește unul de pe șlifuri in fața a 500 de ecrane închise? Cate?

    cursurile de „formare” pt profesori sunt doar o modalitate de a prospera firmele de formatori de apartament care au intrare politica…

  2. In calitate de cadru didactic , din anul 1991, subscriu la tot ce s-a remarcat mai sus , de catre colegii mei .
    Credeam ca sunt singulara , dar ma bucur ca mai sunt profesori cu verticalitate , deci cu propriile opinii , cu un sistem al valorilor de bun simt .
    Va multumesc !

    M-am regasit in tot ce am citit mai sus , am predat si in Marea Britanie , am studiat acolo Postuniversitar in Londra , din nefericire pt mine , nu am reusit sa ma adaptez financiar , nu am putut sa accept chiria , in tara avand proprietatile mele,( nu din meditatii !).

    Profesorul are nevoie sa fie lasat sa-si faca meseria.
    Poti sa ai sute de cursuri de formare , daca stiintific nu stapanesti materia , atunci nici un curs nu te poate salva.

    Desigur , pentru cei care au intrat in sistem cu examene “ARANJATE” ……

    Caci nu poti sa iei anul acesta la titularizare nota 2,70 si anul viitor nota 8, la matematica si cred ca nici la alta disciplina nu este posibil. Acest gen de povesti le auzeam pe la gradinita , apoi le citeam prin ciclul primar….. . Dar ce sa-i faci …. Functiile decizionale sunt ale membrilor din diverse partide , care sunt vanate de cei incompetenti , dornici sa se simta validati .
    Apoi la randul lor , “ VALIDEAZA” pe subincompetentii care doresc sa stea la catedra , fara sa fi muncit pentru asta.

  3. Va intreb si eu…cum poate cineva deveni formator pt noul curriculum…cand el insusi nu are habar de noul curriculum…cine i-a format pe acesti Formatori??? au facut niste cursuri de 2 bani, care nu au nicio legatura cu noul curriculum…si au devenit mari formatori, gata sa pregateasca noi generatii…oare este posibil??? sunt cadru didactic, care acum predau in sistem privat in strainatate…aici ar trebui sa se formeze formatorii…un adevarat sistem, profesional, pus la punct cu de toate…

  4. La cursurile de formare iau bani frumoși formatorii, iar prof pierd timp prețios. Nu se învață nimic, formatorii sunt slab pregătiți, bineînțeles ca pe pile și relații ajung acolo.

  5. Niste bani aruncați…Pe vremea lui Creangă,învățământul nu mai avea atâtea planuri cadre,planificări,proiecte,cu atâta hartogaraie și era foarte bun…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
prima didactică

DOCUMENT Ordinea etapelor de mobilitate în învățământ 2024. Noutăți: Profesorii care se titularizează în 2024 vor preda obligatoriu un an în școala în care sunt repartizați, inspectoratele școlare decid viabilitatea posturilor

Metodologia pentru mobilitatea personalului didactic de predare pentru anul școlar 2024-2025, care reglementează condițiile de ocupare a posturilor didactice/ catedrelor vacante/ rezervate în învățământul preuniversitar, a fost publicată în Monitorul…
Vezi articolul

Ministerul Educației vrea ca elevii care au obținut premii la concursurile naționale recunoscute de minister să aibă loc asigurat la buget, fără admitere, la orice program de studii. Reprezentanții studenților: Considerăm că extinderea acestei reguli la concursurile naționale depășește cadrul legal și este inoportună

Studenții semnalează că Ministerul Educației vrea ca toți elevii care iau premii, la concursurile recunoscute oficial, să aibă automat un loc asigurat la buget, la facultate, fără admitere, la orice…
Vezi articolul

Surse: Andrei Alexandru, de 3 ani secretar de stat la Ministerul Cercetării – propus de ministrul Daniel David să preia conducerea Autorității Naționale pentru Cercetare, principala autoritate în domeniu, sub umbrela MEC

Andrei Alexandru, care din 2022 a ocupat funcția de secretar de stat la Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, a fost propus de ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, să preia…
Vezi articolul