Peste 52 de mii de profesori de liceu ar urma să fie formați să predea după viitorul curriculum în doar 9 luni, conform planului Ministerului Educației / În ultimii 4 ani abia au fost formați 47 de mii de profesori de gimnaziu și primar

10.510 vizualizări
Foto: CRED
Formarea profesorilor de liceu ar urma să aibă loc în perioada octombrie 2024 – iunie 2025, conform calendarului de activități privind noul curriculum național, făcut public de Ministerul Educației miercuri, în procesul de consultare pentru procedura privind constituirea comisiilor de elaborare și de validare a planurilor-cadru de învățământ.

Teoretic, conform documentului, în următoarele 25 de luni ar trebui să fie gata planurile-cadru de liceu, programele școlare, manualele și abilitarea curriculară a profesorilor – adică formarea acestora pentru a putea preda pe noul curriculumm, conform noilor programe.

„Programe de formare continuă pentru profesori care predau în învățământul liceal (prin proiecte ale Ministerului Educației) – Octombrie 2024 – Iunie 2025”, asta prevede calendarul citat. În această perioadă de 9 luni, cel puțin o lună este acoperită de zile libere și sărbători legale, fără să fie puse la socoteală și weekendurile. Deci ar mai rămâne 8 luni pentru formarea propriu-zisă.

Conform Raportului Ministerului Educației privind Starea învățământului preuniversitar în anul școlar 2021-2022, sunt 52.714 cadre didactice în învățământul liceal. Adică ar veni o medie de 6.860 de profesori formați pe lună.

Capacitatea de formare prin programe a ministerului Educației a fost dată în ultimii ani de programul CRED – cel mai mare li mai amplu program de abilitate curriculară pentru profesorii din primar și gimnaziu. Au fost formați în cei 4 ani de derulare a proiectului, finanțat cu fonduri europene de circa 40 de milioane de euro (196.586.777 lei), circa 47.600 de cadre didactice din primar și gimnaziu, conform datelor de pe site-ul proiectului. Obiectivul programului era să formeze 55.000 de profesori, din care 40.000 erau profesorii și învățătorii din primar, obiectiv care nu a fost atins deși cursanții au primit chiar bani – 600 de lei de persoană – pentru a participa la aceste cursuri. Proiectul nu a avut niciun indicator care să evalueze că tot ceea ce a învățat profesorul la aceste formări a fost și aplicat la clasă apoi.


5 comments
  1. In calitate de cadru didactic , din anul 1991, subscriu la tot ce s-a remarcat mai sus , de catre colegii mei .
    Credeam ca sunt singulara , dar ma bucur ca mai sunt profesori cu verticalitate , deci cu propriile opinii , cu un sistem al valorilor de bun simt .
    Va multumesc !

    M-am regasit in tot ce am citit mai sus , am predat si in Marea Britanie , am studiat acolo Postuniversitar in Londra , din nefericire pt mine , nu am reusit sa ma adaptez financiar , nu am putut sa accept chiria , in tara avand proprietatile mele,( nu din meditatii !).

    Profesorul are nevoie sa fie lasat sa-si faca meseria.
    Poti sa ai sute de cursuri de formare , daca stiintific nu stapanesti materia , atunci nici un curs nu te poate salva.

    Desigur , pentru cei care au intrat in sistem cu examene “ARANJATE” ……

    Caci nu poti sa iei anul acesta la titularizare nota 2,70 si anul viitor nota 8, la matematica si cred ca nici la alta disciplina nu este posibil. Acest gen de povesti le auzeam pe la gradinita , apoi le citeam prin ciclul primar….. . Dar ce sa-i faci …. Functiile decizionale sunt ale membrilor din diverse partide , care sunt vanate de cei incompetenti , dornici sa se simta validati .
    Apoi la randul lor , “ VALIDEAZA” pe subincompetentii care doresc sa stea la catedra , fara sa fi muncit pentru asta.

  2. Va intreb si eu…cum poate cineva deveni formator pt noul curriculum…cand el insusi nu are habar de noul curriculum…cine i-a format pe acesti Formatori??? au facut niste cursuri de 2 bani, care nu au nicio legatura cu noul curriculum…si au devenit mari formatori, gata sa pregateasca noi generatii…oare este posibil??? sunt cadru didactic, care acum predau in sistem privat in strainatate…aici ar trebui sa se formeze formatorii…un adevarat sistem, profesional, pus la punct cu de toate…

  3. La cursurile de formare iau bani frumoși formatorii, iar prof pierd timp prețios. Nu se învață nimic, formatorii sunt slab pregătiți, bineînțeles ca pe pile și relații ajung acolo.

  4. Niste bani aruncați…Pe vremea lui Creangă,învățământul nu mai avea atâtea planuri cadre,planificări,proiecte,cu atâta hartogaraie și era foarte bun…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Lista instalațiilor și obiectivelor speciale de interes național, precum laserul de la Măgurele, cele din domeniul nuclear sau centrele de monitorizare seismică – actualizată printr-o hotărâre de guvern / Instalațiile sunt grupate în rețele naționale

Proiectul Extreme Light Infrastructure – Nuclear Physics (ELI-NP), ansamblul de nave de cercetare  Mare Nigrum-Istros o serie de centre din domeniul verificării și monitorizării în cazul pericol naturale sau din…
Vezi articolul

Transportul elevilor: Ministerul Educației e de acord cu dublarea alocației forfetare dacă aceasta nu acoperă abonamentul și cu dublarea sumelor alocate în funcție de distanță, așa cum a propus Consiliul Elevilor, anunță Sorin Cîmpeanu

Ministerul Educației dorește să adopte amendamentele propuse de către Consiliul Național al Elevilor, ce vizează dublarea sumelor prevăzute pentru decontarea transportului în funcție de distanțele parcurse de elevii navetiști și…
Vezi articolul

Vlad Mixich: Dacă epidemia evoluează în ritmul actual, o prognoză a INSP estimează că, la finalul lunii august, 80% din paturile de la Terapie Intensivă pentru COVID-19 din România vor fi ocupate de pacienți în stare gravă

Vlad Mixich, expert numit de Parlamentul European în conducerea Agenției Europene pentru Securitate și Sănătate în Muncă, afirmă că, potrivit unei prognoze realizate de Institutul Național de Sănătate Punlică, dacă…
Vezi articolul