Peste 200 de școli în care distanțarea de 1 metru nu poate fi respectată, identificate într-un sondaj al Consiliului Național al Elevilor / În aproape 380 de unități elevii nu ar avea apă curentă și săpun

1.653 de vizualizări
Foto: captură youtube.com / Peter Camiciottoli
În 214 școli din 755, cuprinse în analiza Consiliului Național al Elevilor, distanțarea de 1 metru nu poate fi respectată, potrivit răspunsurilor elevilor la un sondaj online autocompletat, potrivit unui document publicat miercuri seara. Reprezentanții elevilor atrag atenția că în jumătate din unitățile de învățământ în care învață participanții la sondaj, nu ar exista apă curentă și săpun la dispoziția elevilor.

Analiza cuprinde câteva grafice cu răspunsurile elevilor participanți, aceste răspunsuri vizează începutul școlii în format fizic, în semestrul al II-lea, din 8 februarie până acum.

„Un procent îngrijorător, de peste 50,1% dintre respondenți, afirmă faptul că nu au apă curentă și săpun în unitățile de învățământ din care provin. Acest factor poate determina apariția focarelor de infecție în școli și pune în pericol sănătatea elevilor și a cadrelor didactice”, potrivit documentului citat.

„Când este vorba de respectarea distanțării fizice, datele sondajului arată că păstrarea distanței fizice este posibilă de 1 metru/mai mult de 1 metru este posibilă în 71,6% dintre unitățile de învățământ, în timp ce 28,4% dintre unitățile școlare chestionate nu pot asigura această distanțare”, se mai arată în document.

28,4% înseamnă 214 școli din cele 755.

„După 3 luni de educație în format online, majoritatea elevilor s-au întors la școală, odată
cu începerea celui de-al doilea semestru. Din păcate, însă, în multe unități de învățământ,
pregătirile pentru redeschidere au fost realizate superficial, parțial din cauza faptului că
procedurile necesare au fost publicate cu doar două zile înainte de prima zi a celui de-al
doilea semestru,” notează autorii raportului.

Citând o analiză a INSP din 2019, elevii scriu că din 3.424 unități de învățământ evaluate, 301 nu au autorizație sanitară de funcționare, 168 dintre acestea nu se încadrează în standardele actuale privind condițiile de igienă din școli, iar 132 fie nu sunt aprovizionate cu apă potabilă, fie nu au apă potabilă adecvată din punct de vedere microbiologic.

Metoda de cercetare utilizată a fost chestionarul autocompletat, în mediul online.
Eșantionul este de 757 de unități de învățământ preuniversitar, din 35 de județe și
Municipiul București. Dintre respondenți, 77,5% sunt școlarizați în unități de învățământ
din mediul urban, iar 22,5% sunt școlarizați în unități de învățământ din mediul rural.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Creditele profesionale transferabile pentru profesori sunt validate de Consiliul de Administrație al școlii. Dispare responsabilul cu dezvoltarea resursei umane. Dosarul cu adeverințe poate fi depus până pe 15 noiembrie

Creditele profesionale transferabile pentru profesori sunt validate de Consiliul de Administrație al școlii, după evaluarea dosarului de către comisia de credite. Aceasta este una dintre modificările pe care le aduce…
Vezi articolul

Panică între părinții elevilor de la Școala 20 din București, care nu i-au mai trimis la școală sau i-au luat mai devreme pe copii. O fotografie trimisă pe grupuri de Whatsapp i-a făcut să creadă că sunt ploșnițe, spune Inspectoratul școlar

Panică între părinții elevilor de la Școala 20 din Sectorul 3 al Bucureștiului, după ce o fotografie cu un gândac a circulat pe grupurile de Whatsapp a părinților joi și…
Vezi articolul

Oficial guvernamental: „Peste 90% din personalul școlar din Italia s-a vaccinat împotriva COVID-19” / În România, 60% dintre angajații sistemului de Educație sunt vaccinați

„Aproximativ 90,45% din angajații școlilor din Italia au primit cel puțin prima doză de vaccin”, au afirmat membrii departamentului comisarului extraordinar pentru situații de urgență, generalul Francesco Figliuolo, care difuzează…
Vezi articolul

Mesaj de tip ONG-ist al liderului celui mai mare sindicat din învățământ, de Ziua Educației: Ne-am fi dorit să vă spunem astăzi că educația din România a devenit o prioritate. Nu putem / FSLI nu a avut nicio poziție publică la proiectele Legilor Cîmpeanu

„Ne-am fi dorit să vă spunem astăzi că educația din România a devenit, în sfârșit, o prioritate națională, că în curând toate problemele din sistem vor fi rezolvate, că veți…
Vezi articolul