Platformă gratuită pentru liceeni cu mediu interactiv de învățare, menit să rezolve probleme de anxietate / Sesiuni de studiu și concursuri

2.793 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Un server pe platforma Discord, conceput pentru învățare, sfaturi și sprijin a fost lansat de către creatorii aplicației iziBAC. Liceenii care doresc să devină membri o pot face în mod gratuit printr-un cont creat cu ajutorul unei adrese de mail. Aceștia au acces la canale de comunicare și activitate, cum ar fi interacțiune amicală și relaxare sau pentru învățare și, în curând, un canal dedicat concursurilor și evenimentelor, susțin creatorii aplicației.

Pe această platformă au loc atât sesiuni de învățare desfășurate de elevi performanți la o anumită materie, cât se și poartă discuții și se cer sfaturi pe anumite tematici, precum probleme de chimie, matematică sau susținerea unui examen de limbă ori de competențe digitale.

Copiii pot vedea regulamentele celorlalte canale și au la dispoziție anunțurile organizatorilor cu referire la activități viitoare (vizionare de film, sesiuni de “speaking” la engleză/ alte limbi străine, webinarii educative pe diverse tematici etc.).

Foto: captură Discord

Totodată, cei înscriși au posibilitatea de a vota, pe canalul principal, chestiuni ce țin de clasă, pasiuni, arii de interes, ora la care sunt disponibili să participe într-o discuție audio-video despre un anumit subiect atunci când un îndrumător organizează așa ceva.

“Este un proiect unic, menit tuturor elevilor de liceu din România care vor o experiență de învățare demnă de secolul XXI. (…) Transformă procesul educațional, îl face interactiv și rezolvă problemele anxietății legate de performanța școlară.”, precizează organizatorii.

Foto: captură Discord

Adrian Stratulat, cofondator iziBac, notează într-un scurt interviu pentru Edupedu.ro ce face această platformă să fie utilă și funcțională.

Edupedu.ro: “Mai exact, ce presupune această comunitate/ mediu de învățare? Pe ce platformă funcționează?

Adrian Stratulat, iziBAC: iziComunitatea funcționează pe platforma Discord. Am ales Discord deoarece este un tool (n. red. instrument) familiar adolescenților din ziua de azi și ne-a permis să implementăm rapid principalele funcționalități pe care ni le-am dorit – canale de studiu (text sau voce), sesiuni de învățare, secțiuni de resurse, zone de relaxare și multe alte funcționalități cu care sperăm să surprindem plăcut cât mai mulți elevi.

Edupedu.ro: Cine se poate înscrie și cine poate participa la activitățile de acolo?

Adrian Stratulat, iziBAC: Este binevenit orice licean. Deși am pornit cu studiul pentru BAC și acesta rămâne focusul nostru, am adăugat și secțiuni de dezvoltare personală și educație nonformală și vedem cum treptat comunitatea și aplicația iziBAC devin din ce în ce mai interesante pentru elevii de liceu de orice clasă, nu doar a 11-a și a 12-a. 

Edupedu.ro: Spre exemplu, un elev de clasa a X-a, ce găsește pe server și de ce se poate folosi?

Adrian Stratulat, iziBAC: În primul rând, găsește o comunitate în rapidă creștere, din toată țara, și foarte bine organizată. Suntem foarte mândri de echipa de voluntari iziBAC care s-au organizat pentru moderare și pentru călăuzire în procesul de studiu și mai ales de echipa fondatoare a comunității, formată din Cosmin, Selena, Costi, Marius, Cerasela și Raluca, adolescenți care cred în viziunea iziBAC și îi reprezintă valorile – tineri capabili, independenți, vizionari.

În al doilea rând, găsește ocazia de a ajuta o comunitate de învățare originală, peer-to-peer, așa cum nu mai există la nivel liceal în România. Am pus bazele unui sistem de reputație prin care cei mai dedicați membri ai comunității pot avansa și obține roluri de mentorat și “management” al comunității și la fel cum facem în propria echipă, credem mult în meritocrație și recompensarea celor implicați. Și nu în ultimul rând, găsește o extensie a ecosistemului iziBAC, care îi așteaptă cu resurse educaționale, quiz-uri și o experiență de învățare plăcută, alături de colegi și mentori capabili.”

Foto: Pexels.com

Citește și:
Elevii care intră în clasa a IX-a în septembrie vor avea un curriculum tranzitoriu, spune ministrul Educației, după ce planurile-cadru pentru liceu au fost amânate
Pentru adolescenți: Cartea de (pe) 10: “Căutând-o pe Alaska”, de John Green, recenzia unui elev de clasa a XI-a – Ștefan Lefter
VIDEO Ce se va întâmpla după examenul național scris pentru directori? Cei „admiși” vor putea să candideze în orice școală, iar o comisie locală formată din reprezentanți ai profesorilor și părinților va alege directorul „dorit”, susține Szekely
Patru cărți pentru patru săptămâni de vacanță: recomandare de lectură pentru copii și adolescenți – Ștefan Lefter

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Proiectul CaringUniversities pentru sănătatea mintală a studenților, al Organizației Mondiale a Sănătății și al Universității Harvard, va fi implementat în România de o rețea universitară coordonată de Babeș-Bolyai

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB), împreună cu colaboratorii săi din țară, reuniți în rețeaua națională WellbeingAcademy, va implementa în România proiectul international CaringUniversities al Organizației Mondiale a Sănătății și al…
Vezi articolul

Ce le cer elevii partidelor, înainte de alegerile parlamentare: Să introducă educația ecologică la orele de biologie, să restructureze Casele Corpului Didactic, clase de maximum 25 de elevi

Introducerea unui modul de educație ecologică în programa de la biologie sau chimie, pentru a-i ajuta pe elevi să înțeleagă fenomenul schimbărilor climatice, reformarea planurilor-cadru pentru învățământul liceal și gimnazial…
Vezi articolul

Descentralizarea școlii la români și la germani, prin ochii jurnalistului Deutsche Welle Robert Schwartz: Ca profesor la București, am știut întotdeauna ce trebuie să fac fără să mi se spună de sus în jos, înainte sau după ’89

“Am fost profesor până în 1989 și în 1990 am fost directorul Liceului German din București. Nu am fost niciodată surprins și am știut întotdeauna ce trebuie să fac fără…
Vezi articolul