Premierul Ciucă, acuzat de plagiat în teza de doctorat, face apel la întoarcerea acasă a tinerilor din străinătate, pentru a “dezvolta” România: “Aveți nevoie de încrederea pe care statul român poate să v-o ofere pentru a fi parte” la proiectul ridicării României la standardele occidentale

829 de vizualizări
Foto: gov.ro
“Avem acea temere legată de revenirea dumneavoastră acasă”, le-a spus premierul Nicolae Ciucă, miercuri, participanților la Forumul Studenților Români de Pretutindeni. În cadrul evenimentului, șeful guvernului – acuzat de doctorat în teza de doctorat și care a blocat verificarea acestor acuzații – a făcut apel la istorie și la dorința tinerilor de a-și “îndeplini visul”, spunându-le  că țara are nevoie de oameni, “în așa fel încât să reușim să dezvoltăm și noi, să atingem standarde așa cum dumneavoastră le întâlniți astăzi în universitățile unde vă desfășurați activitatea”.

Nicolae Ciucă a făcut trimitere la “primii români care au studiat afară”, în secolul al XIX-lea, care au revenit în țară cu visul României unite. El a spus că e convins că și tinerii care studiază acum în străinătate vor să participe la eforturile ca România să ajungă la standardele din țări cu “instituții așezate, administrație așezată și unde relația între cetățean și instituțiile statului e una cât se poate de normală”. El a vorbit, în context, de nevoia studenților din străinătate “de încrederea pe care statul român poate să v-o ofere pentru a fi parte la un alt proiect, la proiectul prin care ne dorim ca țara noastră să ajungă la acele standarde (…)”: 

  • „Și sunt convins că și dumneavoastră, dincolo de tot ce înseamnă efortul personal și oportunitățile pe care le avem astăzi, aveți nevoie de încrederea pe care statul român poate să v-o ofere pentru a fi parte la un alt proiect, la proiectul prin care ne dorim ca țara noastră să ajungă la acele standarde prin care să nu mai existe această diferență sesizabilă destul de ușor astăzi între ceea ce înseamnă activitatea de zi cu zi din țara noastră și din celelalte țări dezvoltate din vestul Europei, unde există instituții așezate, administrație așezată și unde relația între cetățean și instituțiile statului e una cât se poate de normală, de firească și nu se mai scurge atât de mult timp pentru a putea să se rezolve problemele cetățenilor. „

Din declarațiile premierului Nicolae Ciucă:

„Dumneavoastră  faceți parte din acest element, căruia nouă ne place să-i spunem excepțional, de reprezentare, desfășurându-vă activitatea, studiind, învățând în diverse universități din Europa și din lume. Pe de o parte, ne bucurăm foarte mult și suntem mândri de reușita dumneavoastră. Pe de altă parte, avem acea temere legată de revenirea dumneavoastră acasă. Pentru că, oricât de mult ne-am strădui să dezvoltăm proiecte, să punem în practică programe, toate acestea au o coerență și un final doar prin oameni. Oameni care, atunci când avem nevoie de ei, din păcate câteodată trebuie să îi căutăm – nu aș zice cu acul, că încă avem oameni în țară – dar trebuie să îi căutăm destul de bine pentru a putea să ne atingem nivelul de ambiție și să facem în așa fel încât să reușim să dezvoltăm și noi, să atingem standarde așa cum dumneavoastră le întâlniți astăzi în universitățile unde vă desfășurați activitatea.

Toate aceste chestiuni sunt legate de un parcurs asumat prin care ne dorim să dezvoltăm România. România se dezvoltă pentru oameni și prin oameni.

Am să fac apel la istorie, pentru că (…) primii români care au studiat afară au putut să meargă și să studieze în universități din Franța, din Germania, din Anglia, din Austria. Atunci când au revenit în țară au avut un vis. Unii dintre ei au reușit să-l vadă împlinindu-se, alții nu. Cred că acel spirit al celor care, la vremea respectivă, la jumătatea secolului al XIX-lea, își doreau să vadă România unită, România dezvoltându-se nu a dispărut. Și sunt convins că și dumneavoastră, dincolo de tot ce înseamnă efortul personal și oportunitățile pe care le avem astăzi, aveți nevoie de încrederea pe care statul român poate să v-o ofere pentru a fi parte la un alt proiect, la proiectul prin care ne dorim ca țara noastră să ajungă la acele standarde prin care să nu mai existe această diferență sesizabilă destul de ușor astăzi între ceea ce înseamnă activitatea de zi cu zi din țara noastră și din celelalte țări dezvoltate din vestul Europei, unde există instituții așezate, administrație așezată și unde relația între cetățean și instituțiile statului e una cât se poate de normală, de firească și nu se mai scurge atât de mult timp pentru a putea să se rezolve problemele cetățenilor. 

(…) Astăzi putem spune că România are frontierele deschise, e parte a Uniunii Europene, beneficiază de aceleași drepturi și oportunități. Dvs beneficiați de aceste facilități, astfel încât să puteți să circulați și să învățați oriunde în Europa și în lume. Dar asta nu este suficient. Avem nevoie ca aceste oportunități să fie puse în valoare pt ca țara noastră să se transforme într-un pol de atracție și de convingere pentru fiecare dintre dumneavoastră, pentru ca, atunci când veți putea, să aveți dorința și voința să veniți acasă și împreună să punem umărul la ceea ce înseamnă împlinirea visului pe care dumneavoastră sunt convins că îl aveți.”

Declarațiile complete:


3 comments
  1. D-voastra faceti parte dintr-un element,…………, saracul, nu stie ce spune. Oare a citit definitia elementului?

  2. Să ne întoarcem? Ce glumă bună. Ce să căutăm în România? Aici avem spitale, infrastructură, parcuri, curățenie, plus că vrem să ne întemeiem o familie și avem locuri de joacă pentru copii, trotuare libere pe unde putem plimba un căruț, să nu mai vorbim de școli. De exemplu, unde stăm noi, copiii au înot direct la școală, petrec mult timp în aer liber și fac excursii în natură, plus că nu învață în câte 3 schimburi ci unul singur, nu sunt câte 30 într-o clasă ci maxim 15 și multe avantaje. Deci de ce să ne întoarcem? La ce?

  3. A avut vreunul curaj sa ii spuna de plagiat? Eu nu cred pentru ca organizatiile astea studentesti sunt infiltrate de tineretul psdist si pnlist!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

G4Media.ro: Ministrul Muncii Simona Bucura-Oprescu este nașa fiului fostului rector de la Academia SRI, Gheorghe-Teodoru Ștefan, trecut în rezervă după scandalul plagiatelor / A fost și coordonatorul ei de doctorat

Simona Bucura-Oprescu, noul ministru al Muncii și Solidarității Sociale, a confirmat pentru G4Media că este nașa de cununie a lui Alexandru Ștefan, fiul fostului rector al Academiei Naționale de Informații…
Vezi articolul

Elevii care comit repetat fapte de discriminare sau instigă la ură riscă scăderea notei la purtare, iar profesorii pot fi sancționați disciplinar sau raportați la Poliție – proiect de Cod de conduită împotriva xenofobiei, radicalizării și negării Holocaustului în școli / Sistem de raportare anonimă a comportamentelor abuzive

Atât elevii, cât și cadrele didactice pot fi sancționați conform Statutului elevului, respectiv legislației anti-discriminare în cazul în care încalcă o serie de reguli privind combaterea xenofobiei, antisemitismului, radicalizării și…
Vezi articolul

Actele de violență psihologică din școli au scăzut la aproape jumătate față de anul trecut, spune Alexandru Leuțu-Cotroceanu, directorul direcției Siguranță Școlară din Poliția Română / Copiii, părinții și profesorii au înțeles că este foarte important să discuți despre aceste situații

Actele de violență psihologică din școli au scăzut la aproape jumătate față de anul trecut, a declarat Alexandru Leuțu-Cotroceanu, directorul direcției Siguranță Școlară din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române…
Vezi articolul

Ministra Educației, răspuns tautologic despre salariul unui profesor debutant: „Este în jur de aproximativ 2800 de lei” / Un angajat începător în justiție, cu aceleași studii, câștigă de două ori și jumătate mai mulți bani

Întrebată cât este salariul unui profesor debutant, la Digi 24, ministra Educației, Ligia Deca, a dat un răspuns tautologic: „Salariul debutantului este în jur de aproximativ 2.800 lei”. Ministra nu…
Vezi articolul

Elevii capabili de performanță vor fi evaluați de echipe de psihologi și profesori prin teste de aptitudini, ca să poată participa la pregătirea din centrele de excelență – proiectul legii învățământului preuniversitar, varianta Deca

Elevii capabili de performanțe înalte care pot participa la cursuri și programe educaționale suplimentare la centrele județene de excelență (CJE) ar urma să fie identificați de echipe de specialiști –…
Vezi articolul