Preşedintele Academiei: Nu a sosit încă vremea roboților/humanoizilor și nici a anarhiei. Scenariul educației exclusiv online va fi catastrofal, iar școala astfel făcută nu va avea niciun folos

4.865 de vizualizări
Ioan Aurel Pop / Foto: INQUAM Photos – Ilona Andrei
“Cei care spun că educația online, la distanță, este la fel de bună ca educația directă, aureolată de căldură umană, nu știu ce spun, nu au predat niciodată, vor să ne amăgească ori să ne arunce în haos”, a declarat președintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop, într-un interviu acordat Agerpres.

Pop susține că “autoritățile și publicul trebuie să facă, evident, în așa fel încât să se aplice varianta cea mai bună, adică să se facă educație față în față, cu elevii și dascălii în același loc, la școală”.

După trecerea nenorocirii – toate nenorocirile din istorie au trecut până acum! -, nu avem decât să ne pregătim pentru ceea ce, pentru noi sau copiii și nepoții noștri, ar putea să mai vină, să-i instruim în spirit digital pe toți românii, să punem la punct școala online etc. Dar să nu uităm nicio clipă că nu a sosit încă vremea roboților/humanoizilor și nici a anarhiei“, a spus Ioan-Aurel Pop, pentru agenția de presă citată.

Scenariul al doilea, cel hibrid care implică educație online pentru elevii claselor V-VII și IX-XI, “este o soluție de avarie, nedorită și ea, fiindcă instruirea și educația vor avea rezultate foarte slabe”, spune Pop.

Potrivit președintelui Academiei Române, “al treilea scenariu [educație exclusiv online – N.Red.] va fi catastrofal, iar școala astfel făcută nu va avea niciun folos”, fiind “condamnați să muncim din greu pentru aplicarea scenariului ‘verde’, adică pentru intrarea în firescul vieții”.

Ioan Aurel Pop a declarat că “nu este ușor să se creeze acele condiții bune pentru ca sănătatea și educația să intre pe un făgaș normal, dar nu este nici imposibil”.

Premisele necesare pentru împlinirea lor sunt – cred – cel puţin două: competență maximă din partea autorităţilor şi încredere maximă din partea poporului român în aceste autorităţi. Restul va veni de la sine”, a susținut președintele Academiei Române.

Oficialul a atras atenția că “unele autorități au creat, până nu demult, un cadru normativ fluid și contradictoriu, introducând sancțiuni și obligații considerate de alte autorități – deopotrivă ale statului român – ilegale. În al doilea rând, oamenii au înțeles din această bâlbâială a autorităților că se pot juca cu boala, că pot părăsi spitalele și carantina, făcând exact ceea ce le trece prin cap. Din pricina acestor nepotriviri, lucrurile au luat-o razna în lunile iulie și august, ajungând la acest maxim (deocamdată!) de îmbolnăviri, de internări la terapie intensivă, de decese. Dacă vom merge tot așa, sunt slabe speranțe să putem face școală așa cum se face școala, adică în chip natural”.

“În acest scop, guvernanții trebuie să acționeze impecabil, ca ceasul, fără avansări și reculuri, fără măsuri invalidate, fără exagerări. Iar românii, adică guvernații, au obligația să respecte măsurile elementare anunțate și verificate, de la păstrarea distanței fizice până la purtarea măștii, fără teribilisme de adolescent, fără fente șmecherești, fără sfidări de copil și fără gesturi de inconștient. Așa cum cei care ne conduc nu ne pot lua drepturile și libertățile democratice, trecute în Constituție și în alte legi, nici noi, oamenii de rând, nu putem decide asupra sănătății individuale, când este vorba despre boli transmisibile, și nici asupra educației, când este vorba despre ansamblul poporului român”, a declarat academicianul.

Potrivit acestuia, “menţinerea sănătății fizice și spirituale a cetățenilor nu este facultativă, nu depinde de individ și nu se discută la masa tratativelor”.

Se poate ca democrația să fi obosit după cei circa 2.500 de ani de existență, dar nu avem o soluție mai bună de trai în colectivitate. Blamând democrația și nepunând ceva mai bun în loc, riscăm să ajungem la degenerarea democrației în anarhie, cum avertiza Polybius cu mai bine de două milenii în urmă”, a declarat preşedintele Academiei.

Foto: Inquam Photos / Ilona Andrei

 


9 comments
  1. Reprezentanții Academiei care sunt atât de preocupați de scoala romaneasca au habar de Studiul Programei Școlare asupra Sanatatii Elevului din anul, atenție,2007!!!, desfășurat in cadrul Institutului de Sănătate Publica Bucuresti, coordonat de Prof Dr Aurelia Cordeanu, studiu al cărui rezultat a fost declarat CATASTROFAL, fapt confirmat de spitalele pline cu copii al căror sistem imunitar a cedat sub presiunea URÂȚENIEI sistemului de “invatamant”??? N-a pasat nimănui de acest Studiu, in România secolului XXI !!! Se întreabă cineva de acolo, din Academie, dacă scoala face ceea ce trebuie sa facă? Îl ajuta pe elev sa se dezvolte in vreun fel,sa se adapteze la cerințelor prezentului și ale viitorului, sa fie om între oameni? Ajuta cu ceva “olimpiadele la matematica”, pe care se pune atâta baza, ale sistemului “de performanța” al “școlii” românești acum in pandemie sau ajuta cu ceva economia țării sau ajuta cumva in vreun fel? Sunt convins ca genialul matematician Srinivasa Ramanujan, dacă ar fi făcut “scoala” romaneasca (cu ecuații din clasa întâi, mai nou, din grădinița!) , n-ar mai fi vrut sa audă vreodată in viața lui de matematica!!! Câți matematicieni de vocație (de alte talente native n-are rost sa mai vorbesc) n-o fi pierdut DEFINITIV România din cauza URÂȚENIEI sistemului de invatamant bazat pe tortura incriminata de Constituție la ART 22 ? Asupra acestei chestiuni au avertizat neîncetat și neurologi, neurochirurgi, psihologi, pediatri …! V-ați uitat pe așa zisele “manuale”,cu atâtea “alternative” ,de scoala primara, care pun “creierii pe mațe” adulților? Dar pe atâtea și atâtea “auxiliare”? De “parintii” care-și “omoară” copiii cu meditații și și-i îndoapă cu medicamente (pt “tinere de minte”)pt “a tine pasul” ,ce spuneți? De acei f mulți “profesori” lipsiți total de vocație, ”exigenți”, inconștienți de arhetipul “D-lui Trandafir” , incapabili sa înțeleagă ca nota proasta data elevului este mai mult a lui, mai are rost sa amintesc? Înțelege un astfel de “om”(?) dimensiunea distrugerii sale care nu se oprește doar la elev ci afectează întreaga țara?
    Ce părere aveți despre cuvintele regretatului Acad, matematician de geniu (deci o minte LOGICA!), filosof (deci INTELEPT!), scriitor, Solomon Marcus:” RĂDĂCINA RĂULUI DIN ROMANIA ESTE SCOALA”?
    Ar trebui sa fie limpede pt orice minte, cât de cât rațională, ca orice zi care continua cu așa zisa “scoala” de acum este in atentat nu doar la sănătatea și siguranța elevului (cu atât mai mult acum in pandemie- vezi problemele sistemului imunitar legate de “competiționalul” STRES!!!) ci și asupra țării! “Cum arată scoala așa arată țara”, spuneau N. Iorga și Spiru Haret.
    Avem însă o mare problema pusa in evidenta de testele PISA: suntem incapabili sa INTELEGEM! Se vede asta peste tot in România! Dar , nu cumva , nu-i asta “norma” “școlii” românești”? Nu asta știe ea sa facă cel mai bine?

  2. Voi începe prin a aminti ca Academie Francaise nu are pesedinte, deoarece membrii sai au cred ca nici unul din ei nu merita acest titlu, iar indemnizatia unui membru “Eternel” este in jur de 150 EUR. Declarațiile lui tataia sunt de fapt “Tânguirile unui învins”, care trăiește într-o lume din care nu înțelege nimic, ca un cavaler al unei triste figuri. De fapt, instituția pe care o administrează are în statut un singur scop: “Recunoașterea valorilor românești”, adicătelea pe ei, ca un clan. Nu tu burse pentru săracii talentați, … Niște premii dirijate … De la el am fi asteptat si ne spuna ceva despre criminalii cu secera si ciocan care au facut crimele. E OK ?

  3. Totuși dincolo de controverse și relativități: oare poate spune cineva că la ministerul educației avem oameni competenți sau măcar normal dezvoltați ca inteligența? Toți așteaptă soluția de la Președinte, iar președintele se-ncurcă la calcule… Să nu mai vorbim de celelalte dovezi de ,,raționalitate”!…

  4. E greu de crezut că un astfel de personaj este președintele Academiei. Ne mai miră starea învățământului românesc când cea mai înaltă autoritate de stat în domeniul academic vorbește de “existența de 2,500 de ani a democrației” când până și un elev de clasa a IV a știe că democrația ateniană a fost altceva decât ce numim democrație în zilele noastre și că, oricum, nici măcar ideea de democrație, dacă ar fi să o luăm așa, nu are o continuitate de 2,500 de ani? Iar școala digitală, trebuie să așteptăm finalul pandemiei să o punem la punct, dar în cei 9 ani de când e prevăzută în legea învățământului, ce-am așteptat? Ce a întreprins Academia română sau ce are de gând pe viitor, în afara de a aștepta? Și dacă vremea robotilor nu a sosit, măcar e cea a becului sau se produce anarhie și de la curentul electric, în opinia onorabilului șef al academiei?

  5. Nenea asta e academician?!?!
    Sa.i explice cineva că n.a venit apocalipsa, că școală online se face DOAR cât e nevoie și nu definitiv. Și daca tot are ceva de zis, să încerce ceva pozitiv. Poate o idee care sa ajute. La critică se pricepe toată lumea, la idei constructive nu prea se înghesuie nimeni. Și chiar a venit momentul că Academia să iasă dintre rafturile prăfuite și să propună ceva concret, caci educația chiar tine de domeniul lor de activitate. De criticat sistemul de învățământ se pricepe și controlorul se bilete. Soluții concrete și SPRIJIN ADEVARAT ar putea aduce memebrii academiei. Dacă nu.au uitat termenul solidaritate.

    1. Total adevarat! Nimeni dintre decidenti nu face ceva concret, ci doar comenteaza in functie de ceea ce ii convine…
      Exista o vorba: “daca iti place carnea de vanat trebuie sa mirosi si basina ogarului”. Cei ca el vor doar functia, scaunul si reputatia, cand vine vorba de actiune…arunca repede pisica moarta si denigreaza pe oricine.
      Iar tinerii, generatiile prezente, sunt ai nostri, cu bune si cu rele, nu sunt perfecti, insa sunt mai buni decat noi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Eliminarea “celebrelor panouri de plexiglas” din clase, anunțată cu titlu de exemplu în regulile valabile din 8 februarie de ministrul Educației: “Mai mult încurcă decât ajută / Atâta vreme cât lucrăm în clase cu efective întregi va trebui să modificăm o serie de condiţii”

Eliminarea “celebrelor panouri de plexiglas” din clase a fost anunțată marți de Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, cu titlu de exemplu de măsură care ar putea fi în pachetul de noi…
Vezi articolul