Primele școli au fost redeschise în Canada: Fiecare clasă este „o bulă,” purtatul măștilor este recomandat și nu obligatoriu, interacțiunea copiilor este limitată

9.344 de vizualizări
Provincia Quebec a devenit prima din Canada unde școlile au fost redeschise fizic, printre măsurile luate de autorități numărându-se limitarea interacțiunii copiilor, spații separate de joacă în curți și interzicerea accesului părinților în interiorul instituțiilor de învățământ.

De asemenea, fiecare clasă este „o bulă” separată, copiii sunt dezinfectați pe mâini de cel puțin șase-șapte ori pe zi, iar profesorii sunt obligați să poarte măști de protecție, la care se adaugă, în unele cazuri, și scuturi de plastic pentru față.

Copiii au fost întâmpinați de un peisaj foarte diferit de cel cu care fuseseră obișnuiți până în această primăvară. Astfel, printre altele:

  • prezența fizică a copiilor la școală este obligatorie;
  • sunt exceptați de la prezența în clase doar copiii cu afecțiuni grave, care sunt vulnerabili în fața virusului, precum cei cu cancer sau astm în formă agravată. În cazul altor copii, inclusiv cei care au trecut recent prin operații de transplant de organe, prezența la școală este obligatorie;
  • medicii de familie sunt singurii care au dreptul să ofere scutire medicală copiilor bolnavi, iar regulile de acordare a acestor documente au fost înăsprite;
  • învățământul online continuă, dar este drastic limitat. Autoritățile au anunțat că, chiar dacă vor exista focare de infecții, vor fi izolați la domiciliu doar copiii din clasa afectată, care vor învăța online;
  • la intrarea în curtea școlii, elevii sunt întâmpinați de profesori care poartă măști și scuturi pentru față, ei trebuind să își dezinfecteze mâinile;
  • accesul copiilor în clădiri se face pe rând, progresiv, fiecare grupă fiind însoțită de propriul învățător sau profesor până în sala de clasă;
  • elevii sunt obligați să poarte măști când intră în curtea școlii și până în sala de clasă;
  • unele școli iau temperatura copiilor înainte de a le permite accesul în incintă;
  • măștile nu sunt obligatorii în clasă pentru elevi indiferent de vârstă, deși elevii din clasele mai mari (de la clasa a 5-a în sus) trebuie să poarte măști sau veșminte pentru față în zone comune, cum ar fi holurile. Unele școli private de limbă engleză au anunțat că vor ignora reglementările și vor face ca purtatul măștilor să fie obligatorii în sălile de clasă;
  • măștile sunt obligatorii pentru elevii care folosesc autobuzele școlare;
  • fiecare clasă este o „o bulă” separată, iar elevii nu mai părăsesc încăperea pentru a merge la orele de laborator, de artă sau de muzică (așa cum era cazul până acum, când copiii se roteau dintr-o clasă de curs în alta). Profesorii sunt cei care se mută de la o clasă la alta. Ideea este simplă: cu cât se limitează contactele unui elev, cu atât va fi mai ușor să se urmărească contactele și să se reducă riscul transmiterii ulterioare;
  • numărul de elevi într-o clasă nu a fost redus (de la nivelul elementar până în clasa a 9-a), iar copiii poartă măști acolo unde regulile de distanțare fizică nu pot fi respectate;
  • inspectoratele școlare au opțiunea fie de a menține raportul pre-pandemic în ceea ce privește numărul de elevi din clasele 10 și 11, fie de a plasa elevii într-un program alternativ în care se află în clasă 50 la sută din timp și să învețe online de acasă în restul perioadei;
  • profesorii sunt obligați să poarte permanent măști, iar atunci când trec de o linie de demarcație trasată pe podea și se apropie de elevi, ei sunt obligați să își pună și scut de plastic pe față;
  • luarea mesei de prânz nu se mai face în cantina școlii, ci în sala de clasă;

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Universitățile care au atras cei mai mulți bani din Fondul pentru Situații Speciale – FSS, la dispoziția ministrului, în primul an de mandat Ligia Deca, 2023 – raport oficial / În top urcă și SNSPA, universitatea unde ea este acum prorector, cu sume în creștere față de 2021-2022

Universitatea din București conduce detașat în rândul universităților care au primit bani din fondurile pentru situații speciale, aflate la dispoziția ministrului Educației, în anul 2023 – primul an întreg în…
Vezi articolul

Rezultatele PIAAC 2023: Competențele esențiale pentru adulți, în viață, muncă, dar și în participarea la procesele democratice stagnează sau sunt în scădere la nivel internațional, probleme mai pronunțate în Europa de Est / România va participa în premieră la măsurarea alfabetizării adulților în valul 2025-2029

Competențele adulților în ceea ce privește alfabetizarea, alfabetizarea numerică și capacitatea de rezolvare a problemelor mai degrabă au stagnat sau scăzut, la nivel internațional, pe parcursul ultimului deceniu, în condițiile…
Vezi articolul
Cum pot adolescenții să-și protejeze sănătatea mintală

Cum pot adolescenții să-și protejeze sănătatea mintală, în timpul pandemiei de coronavirus. Psihoterapeuta Lisa Damour, pentru UNICEF: Ne putem depăși sentimentele dureroase trăindu-le și înfruntându-le direct

UNICEF publică 6 strategii pentru tinerii care se confruntă cu noua normalitate temporară: izolarea în case alături de părinți și închiderea școlilor. Experții organizației pentru copii au contactat-o pe Lisa…
Vezi articolul

Protejarea profesorilor în fața violenței elevilor, în Anglia: sunt implicate școlile, sindicatele și autoritățile, cu responsabilități pentru părinți și sancțiuni ce merg până la exmatriculare, în condiții foarte grave, cu reîncadrarea elevului în alte unități

În Anglia, regulile privind disciplina elevilor sunt reglementate la nivel școlar, guvernamental, administrativ, dar și sindicatele din educație au un cuvânt de spus, atunci când vine vorba despre amenințări la…
Vezi articolul

Aproape 60% dintre elevii de 12-17 ani din România consideră că inteligența artificială folosită în educație are potențialul să facă notarea mai echitabilă, dar peste 45% sunt îngrijorați că ar putea extinde decalajele în succesul academic, arată un studiu al Fundației Vodafone

Aproximativ 70% dintre elevii de clasele a VI-a – a IX-a din România sunt de părere că inteligența artificială (IA) va juca un rol semnificativ în viața lor profesională, în timp ce doar puțin…
Vezi articolul