Probleme de 40 de puncte date la Titularizare 2022 au fost primite de către profesorii care au susținut examenul de Definitivat 2023 la Mecanică. Cerințele lor au fost aproape identice

8.242 de vizualizări
Unele cerințe pe care le-au primit candidații de la Definitivat 2023, la Mecanică (maiștri instructori), sunt cele care au fost date la concursul național de Titularizare 2022, după cum au semnalat cititorii Edupedu.ro pe adresa redactie@edupedu.ro. Este vorba despre două exerciții pe care le-au avut de rezolvat profesorii care au susținut definitivarea în învățământ în 2023, fiind regăsite și în varianta de anul trecut de la Titularizare. Cele două exerciții au împreună 40 de puncte.
Asemănările celor două subiecte

La Definitivat 2023, exercițiul 1 de la subiectul I corespunde cu exercițiul 2 de la subiectul I (Titularizare 2022). Menționăm că inclusiv figura este aceeași.

Profesorii care au susținut examenul de definitivare în învățământ la Mecanică au avut la primul exercițiu să precizeze trei scopuri pentru care este realizată sudura, să precizeze trei avantaje și trei dezavantaje ale asamblării prin sudare, să explice rolul clemei de contact din figură, să precizeze denumirile mișcărilor notate cu 1, 2 și 3 în figura primită, să menționeze două domenii de utilizare a asamblărilor sudate și să precizeze trei norme de securitate și sănătate în muncă specifice realizării asamblărilor prin sudare. Dintre cele 6 subpuncte, 3 au fost identice cu cele de la Titularizare 2022.

Definitivat 2023 – Mecanică – Maiștri instructori

Și candidații care au dat concursul de Titularizare 2022 la Mecanică au avut să precizeze trei avantaje și trei dezavantaje ale asamblării prin sudare, să precizeze denumirile mișcărilor I, II și III în figura primită și, de asemenea, să precizeze trei norme de securitate și sănătate în muncă ce trebuie respectate la realizarea asamblărilor prin sudare.

Titularizare 2022 – Mecanică – maiștri instructori

Mai departe, exercițiul 2 (subiectul I) de la Definitivat 2023 este aproape la fel cu exercițiul 1 de la subiectul al II-lea de la Titularizare 2022. Concret, atât candidații de la Titularizare 2022, cât și cei de la Definitivat 2023 au avut să definească operația de pilire, să descrie tehnologia de realizare a operației de pilire, să precizeze/menționeze patru tipuri de pile clasificate după finețea dinților și să descrie controlul operației de pilire/să caracterizeze aspectele urmărite la controlul operației de pilire.

Subiect Mecanică – Maiștri instructori – Definitivat 2023

Subiect Mecanică – Maiștri instructori – Titularizare 2022

Cine face subiectele pentru examenele naționale

Instituția care face subiectele pentru Bacalaureat și pentru toate celelalte examene din sistemul de învățământ preuniversitar este Centrul Naţional de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE).

Această instituție concepe subiectele tuturor examenelor și concursurilor naționale organizate de Ministerul Educației:

  • Evaluarea Națională de la clasa a II-a
  • Evaluarea Națională de la clasa a IV-a
  • Evaluarea Națională de la clasa a VI-a
  • Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a
  • Bacalaureat
  • Simularea Evaluării Naționale
  • Simularea Bacalaureatului
  • Concursul național de angajare în învățământ (Titularizare)
  • Concursul național de Definitivat
  • Olimpiade și concursuri naționale (etapele județene și naționale)
  • Concursul național de directori de școli
  • Concursul național pentru inspectori școlari

Subiectele de la Definitivat și Titularizare sunt elaborate în mai multe variante, iar acestea sunt ținute în condiții de securitate la Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație. Extragerea variantei pe care candidații o vor avea de rezolvat are loc în dimineața examenului și se extrage împreună cu o variantă de rezervă. Apoi, acestea se trimit printr-un sistem securizat, online, către toate inspectoratele școlare, care le distribuie în centrele de evaluare.

Ce este titularizarea

Titularizarea este angajarea într-o școală, pe o perioadă nedeterminată. Pentru a se titulariza – deci pentru a se angaja pe o perioadă nedeterminată – candidații trebuie să obţină minimum nota 7 (şapte) la proba scrisă. Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obţină minimum nota 5 (cinci) la proba scrisă.

Definitivarea în învățământul preuniversitar

Concursul de definitivat reprezintă un examen de intrare și avansare în cariera didactică. Examenul poate fi susținut de cadrele didactice care au cel puțin un an vechime în învățământ și este obligatoriu pentru obținerea gradelor didactice. Procedura de acordare a definitivării și a titlului de profesor cu drept de practică în învățământul preuniversitar reprezintă recunoașterea competențelor necesare pentru exercitarea profesiei didactice.

Examenul naţional de definitivare în învăţământ cuprinde:

  • etapa I, eliminatorie – realizată de către inspectoratele şcolare în perioada stagiului practic cu durata de un an şcolar şi constând în evaluarea activităţii profesionale la nivelul unităţii de învăţământ, evaluarea portofoliului profesional personal şi în susţinerea a cel puţin două inspecţii la clasă;
  • etapa a II-a, finală – realizată la finalizarea stagiului practic cu durata de un an şcolar şi constând într-o examinare scrisă, pe baza unei tematici şi a unei bibliografii aprobate de Ministerul Educaţiei, pentru fiecare specialitate în parte.

Cadrele didactice care promovează examenul de definitivat dobândesc titlul de profesor cu drept de practică în învăţământul preuniversitar.

Cadrelor didactice angajate cu contract de muncă pe o perioadă determinată, care au promovat examenul de definitivare în învăţământ, li se poate asigura continuitatea pe postul didactic/catedra ocupat(ă), prin hotărârea consiliului de administraţie din unitatea de învăţământ respectivă, în condiţiile legii.

Persoanele care nu promovează examenul de definitivare în învăţământ, în condiţiile prezentului articol, pot fi angajate în sistemul naţional de învăţământ preuniversitar numai pe perioadă determinată, cu statut de profesor debutant.


3 comments
  1. Maistru instructor, este Maistru instructor nu profesor cum scrie în titlu. Oricum învățământul duce mare lipsa de maiștri instructori. O sa mai treacă apa pe Dunăre până vor veni maiștri instructorii adevarat în învățământ.

  2. Nu asta e marea problemă a titularizării sau a definitivării in sistem.Necazul este că la ultimul subiect,cel legat de metodică,se dau subiecte care nu se regăsesc rezolvate în barem.Ci în barem scrie doar atât,că exemplu:,,pt precizarea corecta a factorilor care influențează…..se acordă 2 p”.. fără că să se precizeze negru pe alb care sunt acei factori….și pot fi multe exemple de astea daca analizam fiecare barem in parte.Am întrebat și eu,oare de ce nu sunt rezolvate cap-coada aceste subiecte?Răspunsul ar fi că subiectele sunt interpretabile și că o definiție la psihopedagogie se poate da din citatul mai multor autori,care poate fi puțin diferit.Asta nu e o explicație pt mine.Eu vreau sa se regăsească în barem definiția respectivă, oricum ar fi ea.

  3. Mecanică… nu mă uimește. Cele mai simple subiecte (chiar ținând cont că la maiștri nivelul de pregătire minim acceptat e de școală postliceală), cele mai simple cerințe, cele mai reduse standarde. Dar la note toată lumea e comparată indiferent ce fel de subiecte primesc în funcție de disciplina de concurs.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Lămuriri publice despre modul de selectare a furnizorilor pentru prima de cariera didactică și întârzierea plăților, solicitate Guvernului de către deputatele REPER Oana Cambera și Simina Tulbur

Întârzierile în procesul de distribuție a cardurilor, încărcarea incompletă a sumelor promise și lipsa unui ghid clar privind cheltuielile eligibile au creat un climat de incertitudine și frustrare în rândul…
Vezi articolul

Premierul Ciucă îndeamnă „întreg personalul din educație” să revină la catedră, deși profesorii și angajații protestează în școli. Șeful Executivului anunță că „rămânem deschiși dialogului” cu sindicatele, fără vreo propunere concretă

Nicolae Ciucă a pus din nou o postare pe Facebook, un mesaj în care salută adoptarea legilor Educației și are câteva referiri la situația tensionată din școli, unde luni a…
Vezi articolul

INTERVIU Un laborator de științe dotat cu toate cele necesare, într-o școală care nu a avut așa ceva de zeci de ani. „Un părinte a spus: mi-a intrat copilul într-un OZN” – Cazul școlii din Curcani, județul Călărași, singura care pilotează noi moduri de predare a științelor, povestit de directorul Viforel Dorobanțu / Provocări majore: Laboranții și situația reziduurilor de la Chimie

„Reacția copiilor a fost extrem de faină. Și noi, adulții, am avut reacții de copii” după ce un laborator de științe a fost inaugurat la Școala Gimnazială din Curcani, județul…
Vezi articolul