Profesor din grupul de lucru pentru programa de Limba și literatura română: Cei de la „centru” au luat exemple de activități de învățare și le-au reformulat fără să înțeleagă. Jurnalul imersiv a devenit Jurnalul boierului luminat. Cum să te pui în pielea unui boier luminat? Ce-i ăla?

440 de vizualizări
Foto: © Yanlev | Dreamstime.com
Un profesor din grupul de lucru pentru noua programă de Limba și literatura română pentru clasa a IX-a a declarat sub protecția anonimatului pentru Cultura la dubă că cei de la centru, adică coordonatoarele de la Litere București și reprezentanții Ministerului Educației, „au luat exemple de activități de învățare și le-au reformulat fără să înțeleagă”.

„Noi propuneam o activitate de învățare într-un fel, ei o luau și o remodelau în asemenea fel încât devenea imposibil de lucrat cu ea”, a susținut profesorul. 

„De exemplul, jurnalul imersiv fusese propus la contexte, astfel încât un copil care învață care erau mentalitățile dintr-o epocă, cum trăiau oamenii, să poată să-și imagineze că e în nu știu ce an și i s-a întâmplat asta. Dar nu jurnalul boierului luminat. Cum să te pui în pielea unui boier luminat? Ce-i ăla? Deci au luat exemple de activități de învățare și le-au reformulat fără să înțeleagă”, a adăugat acesta.

„S-a lucrat în subgrupuri, propunerile erau trimise către centru și centrul decidea. Cei considerați “disidenți” au lucrat pt celelalte clase. Dar e greu de anticipat cum vor arăta programele propuse de ei, după intervențiile “centrului”, a spus profesorul.

Întrebat cine e centrul, profesorul a răspuns că este format din „coordonatoarele de la Litere București și reprezentanții Ministerului Educației”.

Informații de context

Mărturiile apar în contextul în care Edupedu.ro a arătat că avizarea noii programe de Limba și literatura română pentru liceu este realizată de o comisie în care se regăsesc cel puțin 15 profesori care au făcut parte și din grupurile de lucru care au elaborat documentul. Situația a fost semnalată public de scriitorul și profesorul universitar Radu Vancu, care a vorbit despre un „viciu de procedură”, arătând că președinta grupului de lucru este, în același timp, și președinta comisiei naționale de specialitate care avizează programa.

Ministerul Educației și Cercetării, prin ministrul Daniel David, a declarat ulterior că nu a știut despre aceste suprapuneri, că a aflat recent și că va reglementa situația, precizând că avizul comisiei este consultativ. Declarațiile vin în contextul unei controverse majore privind noua programă de română pentru clasa a IX-a, contestată de sute de profesori, cercetători și scriitori, care acuză conținutul documentului și lipsa unei dezbateri reale în procesul de elaborare.

Luni seară, 15 decembrie, Ministrul Educației și Cercetării a anunțat că a decis ca perioada alocată integrării propunerilor din perioada dezbaterii să fie prelungită cu o săptămână doar pentru programa de Limba și literatura română. Termenul inițial a fost vineri, 12 decembrie.

Foto: © Yanlev | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. Dictatorii din functii de la Litere UB sunt la fel ca altii, din alte facultati. E o dorinta patologica de putere, care nu se poate explica decat prin mediocritatea lor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mihai Manea, președintele Asociației Profesorilor de Istorie despre planurile-cadru 2025 propuse: Disciplina „Istorie” cred că a făcut un pas înainte pentru că se va studia 4 ani la toate profilurile / Implicarea Academiei Române în elaborarea curriculumului fără punctul de vedere al profesorilor din școală ar putea complica lucrurile

Mihai Manea, președintele Asociației Profesorilor de Istorie din România, a spus că „reprezintă un lucru îmbucurător pentru acest moment faptul că la toate profilurile avem câte o oră în fiecare…
Vezi articolul

Trebuie să fim realiști cu propria istorie intelectuală. Femeile au scris foarte puțin în secolul al XIX-lea, spune Alexandru Nicolae, membru al grupului care a scris programa și cercetător la Institutul de Lingvistică al Academiei Române, despre lipsa scriitoarelor române din recomandări

Alexandru Nicolae de la Institutul de Lingvistică al Academiei Române „Iorgu Iordan – Alexandru Rosetti” a explicat de ce nu figurează și scriitoare pe lista recomandărilor pentru profesori: „Trebuie să…
Vezi articolul

Toţi profesorii și elevii din România sunt invitați să participe la provocarea mondială de programare creativă BEBRAS / Profesorii se pot înscrie până pe 12 octombrie, iar elevii până pe 26.10, tot sub coordonarea unui profesor (P)

Cel mai mare eveniment global dedicat gândirii computaționale – BEBRAS International Challenge este organizat anual în România de ECDL / ICDL. Competiția îşi propune să introducă elevii de toate vârstele în domeniul…
Vezi articolul