Profesorii care scriu programa de liceu la Biologie 2026 – LISTĂ / Conferențiarul Dorina Podar de la UBB Cluj-Napoca, unul din antrenorii lotului de olimpici internaționali, este coordonator științific

4.378 de vizualizări
Foto: colaj Edupedu.ro / Facebook.com/ Dorina Podar / InfoCons
Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a publicat pe site-ul Centrului Național de Curriculum și Evaluare (CNCE, fostul CNPEE) componența Grupului de lucru curricular (GLC) pentru disciplina Biologie. Acesta va elabora noile programe școlare pentru liceu, cu aplicare pentru elevii care vor fi clasa a IX-a în anul școlar 2026-2027.
  • Publicarea listelor vine la două zile după solicitarea Edupedu.ro adresată ministerului de a face publice comisiile aprobate încă din august.

Dorina Podar, unul din antrenorii lotului de olimpici internaționali la Biologie, conferențiar universitar dr. la Facultatea de Biologie-Geologie a Universității Babeș-Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca, este coordonator științific al grupului de lucru. Alți 8 membri din comisie sunt tot de la UBB Cluj-Napoca.

Responsabilă din partea Ministerului Educației și Cercetării (MEC) este inspectoarea generală de Biologie Daniela Călugăru.

Steluța Paraschiv și Georgeta-Mirela Barbu apar în listă drept responsabile din partea Centrului Național de Curriculum și Evaluare (CNCE). Lista este completată cu încă 31 de profesori din licee și universități și inspectorate școlare – ISJ Tulcea, Cluj, Brăila, Mehedinți, Hunedoara.

  1. Călugăru Daniela – Ministerul Educației și Cercetării – Responsabil MEC
  2. Paraschiv Steluța – Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare – Responsabil CNCE
  3. Barbu Georgeta-Mirela – Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare – Responsabil CNCE
  4. Podar Dorina – UBB, Facultatea de Biologie și Geologie, Cluj-Napoca – Coordonator Științific
  5. Popescu Octavian – Academia Română – Membru
  6. Costica Naela – Universitatea „Al. I. Cuza”, Facultatea de Biologie, Iași – Membru
  7. Goia Irina Gabriela – Universitatea „Babeș-Bolyai”, Cluj-Napoca – Membru
  8. Stoica Anca-Daniela – Universitatea „Babeș-Bolyai”, Cluj-Napoca – Membru
  9. Păcurar Pop Irina – UBB, Facultatea de Biologie și Geologie, Cluj-Napoca – Membru
  10. Paulina Anastasiu – Univ. București, Facultatea de Biologie – Membru
  11. Gorgan Dragoș-Lucian – Univ. „Al. I. Cuza”, Facultatea de Biologie, Iași – Membru
  12. Manzu Ciprian-Claudiu – Univ. „Al. I. Cuza”, Facultatea de Biologie, Iași – Membru
  13. Banciu Horia – UBB, Facultatea de Biologie și Geologie, Cluj-Napoca – Membru
  14. Lupan Iulia – UBB, Facultatea de Biologie și Geologie, Cluj-Napoca – Membru
  15. Toma Vlad – UBB, Facultatea de Biologie și Geologie, Cluj-Napoca – Membru
  16. Stermin Alexandru – UBB, Facultatea de Biologie și Geologie, Cluj-Napoca – Membru
  17. Székely Gyöngyi – UBB, Facultatea de Biologie și Geologie, Cluj-Napoca – Membru
  18. Fenesi Annamária – UBB, Facultatea de Biologie și Geologie, Cluj-Napoca – Membru
  19. Keresztes Lujza – UBB, Facultatea de Biologie și Geologie, Cluj-Napoca – Membru
  20. Barac Gina – Colegiul Național „G. Coșbuc”, București – Membru
  21. Petrov Daniela – ISJ Tulcea – Membru
  22. Roșescu N. Marinela Roxana – Colegiul Național „Al. Odobescu”, Pitești, Argeș – Membru
  23. Popescu Adriana Simona – Colegiul Național „Mircea cel Bătrân”, Constanța – Membru
  24. Kerekes Adelhaida – ISJ Cluj – Membru
  25. Cerbu Valeriu Nicolae – Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan”, Alba Iulia – Membru
  26. Gurzu Cristian – ISJ Brăila – Membru
  27. Harcău Cristian Florin – ISJ Mehedinți – Membru
  28. Boar Felicia – ISJ Cluj/L.T. „Onisifor Ghibu”, Cluj-Napoca – Membru
  29. Pîrvu Geanina Isabella – Colegiul Național „Radu Greceanu”, Slatina, Olt – Membru
  30. Kovacs Zoltan – Colegiul Național „Simion Bărnuțiu”, Șimleul Silvaniei, Sălaj – Membru
  31. Afrim R. Elena-Camelia – Colegiul Național „I.L. Caragiale”, București – Membru
  32. Bauman Cristina Elena – ISJ Hunedoara – Membru
  33. Botoș Erzsébet Erika – Liceul Tehnologic „Puskás Tivadar”, Sfântu Gheorghe, Covasna – Membru
  34. Culbec Magdalena Dorina – Liceul Tehnologic Economic de Turism, Iași – Membru
  35. Busuioc Ionela Cristina – Liceul „Ștefan Procopiu”, Vaslui – Membru
Context: Reforma programelor școlare pentru liceu

Pe 3 septembrie 2025, ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a anunțat că lucrările comisiilor de specialitate au început, după constituirea echipelor de lucru. „(…) Sunt 1.500 de specialiști și am încercat să construim echipele cu oameni din mediul preuniversitar, învățământ superior și din cercetare. (…) Sper ca la finalul anului să avem o variantă pe care să o putem prezenta public”, a declarat oficialul la Euronews România, în emisiunea România lui Vitalie.

Publicarea listelor de către MEC vine după ce, pe 26 iunie 2025, au fost publicate în Monitorul Oficial noile planuri-cadru pentru liceu, prima schimbare structurală a curriculumului liceal din ultimii 20 de ani. Acestea stabilesc disciplinele și numărul de ore alocat fiecărei materii. Următorul pas este tocmai elaborarea programelor școlare, ce vor trebui finalizate până în noiembrie 2025, pentru ca la final de an să fie lansată licitația pentru manuale.

De ce este importantă reforma curriculară

Prima generație de elevi care va începe liceul după noile programe este cea care intră la liceu în septembrie 2026, urmând să susțină Bacalaureatul în 2030 după o nouă structură curriculară. Reforma are ca scop sincronizarea curriculumului liceal cu cel gimnazial, reformat în 2016, și reducerea decalajelor semnalate constant de profesori și organizațiile educaționale.

„Pariul meu este reducerea analfabetismului funcțional și creșterea participării la Bacalaureat. Dacă facem această schimbare curriculară și o implementăm din 2026, peste 4-5 ani ar trebui să vedem o modificare semnificativă”, declara ministrul Daniel David în iunie.

  • Reforma curriculară a fost ratată pentru elevii care au făcut clasa pregătitoare și au început gimnaziul în 2016 pe un curriculum nou, centrat pe competențe, nu conținuturi, așadar în primele două cicluri de învățământ. Ei ar fi trebuit să continue cu noi planuri-cadru și programe și la liceu, în 2020-2024, dar reforma lor curriculară a fost amânată de miniștri politicieni.
  • În schimb, în fiecare toamnă, profesorii de liceu au primit cu câteva zile înainte de începutul cursurilor „repere metodologice”, adică ghiduri în care au sugestii cum să armonizeze la clasă programa școlară din gimnaziu cu cea nereformată din liceu de două decenii.
Citește și:
LISTĂ Comisia de profesori care face programa de Chimie pentru liceu 2026. Vicepreședintele Academiei Române Marius Andruh coordonează științific grupul de lucru
Profesorii care scriu programa școlară de liceu la Fizică 2026 – LISTĂ / Conferențiarul Sebastian Popescu de la UAIC, antrenor al lotului de olimpici, coordonează științific comisia
LISTĂ Profesorii și inspectorii școlari care fac programa de liceu 2026 la Geografie / Petru Urdea de la Academia Română coordonează științific grupul de lucru
LISTĂ Comisia de profesori care face programa școlară la Istorie – liceu, pentru elevii care intră clasa a IX-a în 2026 / Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române, este coordonatorul științific al grupului de lucru
LISTĂ Profesorii care scriu programa școlară de Limba franceză pentru liceu 2026. Inspectoarea generală Delia Manuela Anghel și profesoara Sonia Berbinski de la Universitatea din București coordonează comisia
LISTĂ Profesorii care scriu programa școlară de Limba engleză pentru liceu 2026 / Inspectoarea generală Rodica Cherciu și profesoara Gabriela Slăvuțeanu de la Universitatea din București sunt coordonatoare
LISTĂ Profesorii și inspectorii școlari care fac programa școlară la Matematică pentru liceu 2026 / Șeful CNCE Bogdan Cristescu, Gabriel Vrînceanu și Gabriela Streinu-Cercel conduc grupurile de lucru
LISTĂ Profesorii și inspectorii școlari care fac programa școlară de Limba și literatura română pentru liceu 2026 / Decana Facultății de Litere a UB, Oana Fotache Dubălaru, este coordonator științific


5 comments
  1. Rugăm, atenție deosebită la numărul de ore pe săptămână, alocat disciplinei Biologie la fiecare profil de liceu!De asemenea, o soluție pentru a-i ajuta pe elevii de la profilul Tehnologic, să se pregătească pentru bacalaureat, în lipsa studiului biologiei , în ultimii doi ani de liceu! Mulțumesc pentru înțelegere!

  2. N-are rost să mai publicați liste cu academicieni și profesori emeriți. Dacă nu sunt în lot Dani Mocanu, Shelly și Floricica Dansatoarea, „nare valoare” pentru lobotomizații României 2025!

  3. Numai comuniști, șpăgari, securisti, sinecuristi si copii de-ai lor! Niciun profesionist adevărat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Promisiunile PNL pentru educație, în programul de guvernare 2021-2024: Banii prevăzuți legal pentru educație – peste 4 ani / O nouă lege a educației, reforma carierei didactice, Biblioteca Virtuală și digitalizare

Partidul Național Liberal, de guvernământ, spune că, dacă va rămâne la guvernare după alegerile parlamentare, va revizui cadrul normativ în educație, va reforma cariera didactică și va lua măsuri extinse…
Vezi articolul

Puțin peste 20 de mii de elevi vor primi burse „Bani de liceu”, de 250 de lei pe lună, în anul școlar 2022-2023, anunță Ministerul Educației. Numărul beneficiarilor este în scădere cu peste 8.000 față de acum 2 ani 

20.498 de elevi din toată țara primesc în acest an școlar 2022-2023, burse „Bani de liceu”, anunță ministerul Educației. Amintim că în prezent sunt probleme la nivel național legate de…
Vezi articolul

Transferul elevilor de clasa a IX-a se face în timpul anului școlar, în vacanțele școlare, doar în situații medicale deosebite, potrivit regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ. Care sunt situațiile speciale

Elevii de clasa a IX-a se pot transfera în timpul anului școlar, în vacanțele școlare, dacă media lor de admitere este cel puțin egală cu media ultimului admis la specializarea…
Vezi articolul

Cîmpeanu, despre Educația sexuală: „Propunerea Ministerului Educației este ca toți elevii să se înscrie la o disciplină care să conțină elementele de educație sexuală, având posibilitatea retragerii tuturor acelora pentru care părinții nu sunt de acord”

Educaţia sexuală trebuie cuprinsă, alături de educația sanitară, educaţia pentru alimentaţie sănătoasă, într-un sistem „modular” numit „Educaţie pentru viaţă”, materie care să fie predată o dată pe săptămână, în conformitate…
Vezi articolul