Profesorul Cătălin Zaman, despre subiectele de la Evaluarea Națională 2022 la Limba română: Anul acesta cred că putem vorbi despre subiecte prietenoase, care nu au oferit nicio surpriză

14.158 de vizualizări
Foto: © Kasto80 | Dreamstime.com
„Anul acesta cred că putem vorbi despre subiecte prietenoase, care nu au oferit nicio surpriză, sunt subiecte pe care le regăsim în testele de antrenament de anul acesta. Nu au fost de un nivel ridicat, au fost abordabile”, a declarat pentru Edupedu.ro profesorul Cătălin Zaman. Absolvenții de clasa a VIII-a au susținut astăzi proba scrisă la Limba română din cadrul Evaluării Naționale 2022.

„Capcane mă așteptam să prezinte exercițiul 8 de la subiectul B, spre exemplu. Și acordul acela al pronumelui relativ CARE în cazul genitiv, ar putea fi una dintre ele. De asemenea, le-am spus elevilor mei să se aștepte la scrierea cu un “i” sau cu doi “i” a cuvintelor, ceea ce s-a și întâmplat”, a mai spus cadrul didactic.

Acesta a mai completat că ”subiectele sunt în concordanță cu programa școlară”.

Cătălin Zaman predă la Școala Gimnazială din satul Clondiru, din comuna Ulmeni, județul Buzău, iar în anul 2020 a fost premiat la Gala Merito. Tot în anul 2020, la Evaluarea Națională, jumătate dintre copiii de la clasă au obținut note peste 9 și patru note de 10 la proba de Limba română.

Precizările complete ale profesorului:

Rep.: Care este opinia dvs. cu privire la subiectele la Română de anul acesta?

Cătălin Zaman: S-a tot perindat anul trecut sintagma “subiecte generoase”. Toată lumea le dorea! Anul acesta cred că putem vorbi despre subiecte prietenoase, care nu au oferit nicio surpriză, sunt subiecte pe care le regăsim în testele de antrenament de anul acesta. Nu au fost de un nivel ridicat, au fost abordabile!

Rep.: Subiectele respectă spiritul noii programe școlare, ajunsă pentru a doua oară la finalul ciclului?

Cătălin Zaman: Subiectele sunt în concordanță cu programa școlară, desigur! Prima parte urmărește înțelegerea textelor și felul în care elevii folosesc informațiile oferite de acestea, cea de-a doua evaluează partea de gramatică. Nu cred că a fost o surpriză pentru nimeni!

Rep.: Care este gradul de dificultate al subiectelor, față de cel de anul trecut?

Cătălin Zaman: Aș zice că o idee mai simple. Poate că și noi ne-am adaptat lor mai ușor anul acesta, noi referindu-mă deopotrivă la elevi și profesori.

Rep.: Există un subiect care vă așteptați să le dea mai mari bătăi de cap elevilor sau să conțină un fel de capcană?

Cătălin Zaman: Capcane mă așteptam să prezinte exercițiul 8 de la subiectul B, spre exemplu. Și acordul acela al pronumelui relativ CARE în cazul genitiv, ar putea fi una dintre ele. De asemenea, le-am spus elevilor mei să se aștepte la scrierea cu un “i” sau cu doi “i” a cuvintelor, ceea ce s-a și întâmplat.

Rep.: Pe de altă parte, există o cerință pe care să o puteți cataloga drept un subiect frumos?

Cătălin Zaman: Subiectele 7, 8 și 9 din prima parte sunt preferatele mele. Acelea sunt subiecte unde se vede nivelul de lectură și felul în care ei își organizează ideile și le folosesc în rezolvarea cerințelor!

Rep.: Respectă subiectele structura celor din testele de antrenament? Și dacă da, în ce măsură?

Cătălin Zaman: Sunt 100% subiecte din testele de antrenament. De aceea am și spus mai sus că nu a existat nicio surpriză”.

Foto: © Kasto80 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Vezi și:
“Se pierde adâncimea literaturii, dar se câștigă sau ar trebui să se câștige capacitatea unei minți de a se descurca într-o lume de texte” – Radu Vancu, scriitor și conferențiar la Litere, despre subiectele la proba de Limba română – Evaluarea Națională 2022
Subiectele de la Evaluarea Națională 2022 – Limba română au fost “de nivel mediu, cu unele probleme de cunoaștere foarte bună a gramaticii” – profesoara de limba română Eugenia Pavăl / “Poate începem, încet-încet, să îi provocăm pe copii la lectură”
Evaluare Națională 2022. Sfaturi pentru elevi de la profesorul de Limba română Cătălin Zaman și modalități de abordare a fiecărui exercițiu

1 comment
  1. Desigur, așa s-a și dorit: teste de o calitate îndoielnică pentru a alimenta satisfacția părinților și a copiilor. Nu are importanta ca, într-un final, sunt tot pe langa limba tarii în care trăiesc. Important este sa creadă ei ca ar fi chiar buni.

    Hai sa vedem: dacă un copil (de clasa a 8-a!!!!) este capabil sa citească un prim text, primește 8 puncte. Dacă poate sa și înțeleagă un text, deja are 14 puncte.
    Cu niște cunoștințe rudimentare de gramatica, face deja 22puncte. Trebuie sa fie ceva mai atent pentru o pseudo-compunere (o fi plictisitor sa vizitezi de mai multe ori ori un loc) și niște puncte în plus (trei verbe, și toate trei). Și este deja la 34 de puncte. Și încă 6 puncte. la.. pct 8, și 40 este asigurat. Chestia de 15-20 de minute, cel mult. Mai adăugăm cele 10 puncte din oficiu, și nota 5 este garantata. Fără sa se fi atins de punctele de dificultate medie (care-i și dificultatea maxima).

    Chiar așa?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Evaluarea Națională 2023 la Matematică. Sfaturi pentru elevi de la profesoara Florentina Pavăl: Ai voie să simplifici, ai voie să completezi un desen, ai voie să faci altul dacă-l consideri necesar în rezolvare

Pentru proba de matematică de la Evaluarea Națională, elevii pot simplifica pe fracțiile de pe foaia de examen, să completeze cu creionul desene sau să facă altele dacă sunt relevante,…
Vezi articolul

Record negativ la simulare – Evaluarea Națională 2024: Cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani, la Matematică / La Română, aproape trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a au luat note egale sau mai mari ca 5

Puțin peste 42% dintre elevii de clasa a VIII-a care au participat la simularea Evaluării Naționale 2024 au luat note egale sau mai mari ca 5 la Matematică, potrivit datelor…
Vezi articolul