Profilul noului ministrul al Educației, creionat de Consiliul Național al Elevilor: Să fie o persoană care se poate menține departe de orice ingerințe politice care afectează și acum învățământul

443 de vizualizări
Foto: CNE
Noul ministru al Educației trebuie „să fie o persoană integră, ale cărei competențe profesionale să nu poată fi puse în nicio secundă sub semnul întrebării”, o persoană care „se poate menține departe de orice ingerințe politice care afectează și acum învățământul”, consideră Consiliul Național al elevilor, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro.
  • Amintim că Sorin Cîmpeanu și-a dat joi demisia din funcția de ministru al Educației, după ce o anchetă publicată de Emilia Șercan în pressone.ro a dezvăluit că acesta a plagiat într-un curs universitar. Portofoliul este preluat în prezent interimar de ministrul Cercetării, Sebastian Burduja.
  • Potrivit surselor Edupedu.ro, principalul nume vehiculat pentru a prelua portofoliul educației este cel al consilierului prezidențial Ligia Deca, criticată însă dur de fostul ministru Sorin Cîmpeanu, în discuțiile pe care le poartă zilele acestea cu cei din partid, în încercarea de a-și securiza o funcție în parlament, după pierderea Ministerului.

Conform comunicatului, reprezentanții elevilor au solicitat prim-ministrului și președintelui României să trateze cu maximă responsabilitate situația în care ne aflăm și să numească, în cel mai scurt timp posibil, un nou ministru, care să îndeplinească următoarele criterii:

„Să fie o persoană integră, ale cărei competențe profesionale să nu poată fi puse în nicio secundă sub semnul întrebării, să fie o persoană cu o viziune bine întipărită în minte despre modul în care sistemul de educație ar trebui să arate în viitor, să fie o persoană care se poate menține departe de orice ingerințe politice care afectează și acum învățământul, să fie o persoană care înțelege necesitatea implementării unei reforme reale și curajoase în sistem și, nu în ultimul rând, să fie o persoană care înțelege nevoia unui parteneriat solid cu cei mai importanți actori implicați în actul educațional: elevi, profesori și părinți”.

Elevii sunt de părere că „orice zi în care Ministerul Educației nu își reintră în ritmul normal de lucru este o zi pierdută, în care am putea construi un viitor mai bun pentru elevii din România”. 

Redăm comunicatul integral al Consiliului Național al Elevilor:

„Ce își doresc elevii de la noul ministru al educației? 

De 4 zile, educația nu are un ministru cu puteri depline, care să se poată implica activ în rezolvarea celor mai grave probleme cu care sistemul se confruntă în această perioadă: implementarea reformei legislative aferente programului „România Educată”, asigurarea resurselor bugetare necesare pentru a oferi gratuitatea pe transport pentru elevii navetiști și, nu în ultimul rând, rezolvarea obstacolelor cauzate de criza energetică, care pune sub semnul întrebării modul în care școlile vor funcționa în această iarnă. 

Cu atât de multe probleme care așteaptă o rezolvare, instabilitatea politică este ultimul lucru de care sistemul de învățământ românesc are nevoie. Orice zi în care Ministerul Educației nu își reintră în ritmul normal de lucru este o zi pierdută, în care am putea construi un viitor mai bun pentru elevii din România. 

În acest sens, Consiliul Național al Elevilor a solicitat prim-ministrului și președintelui României să trateze cu maximă responsabilitate situația în care ne aflăm și să numească, în cel mai scurt timp posibil, un nou ministru, care să îndeplinească următoarele criterii: să fie o persoană integră, ale cărei competențe profesionale să nu poată fi puse în nicio secundă sub semnul întrebării, să fie o persoană cu o viziune bine întipărită în minte despre modul în care sistemul de educație ar trebui să arate în viitor, să fie o persoană care se poate menține departe de orice ingerințe politice care afectează și acum învățământul, să fie o persoană care înțelege necesitatea implementării unei reforme reale și curajoase în sistem și, nu în ultimul rând, să fie o persoană care înțelege nevoia unui parteneriat solid cu cei mai importanți actori implicați în actul educațional: elevi, profesori și părinți.

Prezentul document a fost elaborat de către reprezentanții elevilor pentru a sprijini noul ministru, oricare ar fi acesta, în creionarea unei imagini clare despre nevoile beneficiarilor direcți ai educației, iar respectarea lui este esențială pentru a crea un sistem educațional cu adevărat centrat pe elev și pe nevoile acestuia.

Biroul executiv al Consiliului Național al Elevilor”

Comunicatul de presă, în format .pdf:

2 comments
  1. Sunt cadru didactic pensionar, urmăresc cu îngrijorare evoluția lucrurilor din sistemul educațional. Sper ca persoana care se va afla la conducerea ministerului să întrunească cât mai multe din calitățile necesare pentru a realiza o reformă reală…eu chiar știu un astfel de om…este profesorul Doru Căstăian!

  2. Consiliul național al elevilor, solicită de la conducerea statului un lucru excelent și de bun simț, dar din păcate, acest lucru este aproape imposibil de realizat, deoarece nu avem oameni competenți la conducerea țării, toți sunt afiliați și aserviți partidelor care sunt acum acolo, în fruntea statului. Nimeni, din aparatul de stat nu dorește ca elevii să aibă la conducerea ministerului învățământului un om integru și corect, care să le asculte nevoile și problemele pe care le au să îi ajute în acest sens. Elevii vor fi defavorizați din ce în ce mai mult și nu li va cere părerea. Doar li se vor impune reguli și li se vor tăia din drepturi, ceea ce nu este bine pentru viitorul acestei țări. România Needucată 🤢🤮

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Copiii din comunitățile dezavantajate își doresc o meserie, nu visează să fie medici, spune Marian Daragiu, subsecretar de stat în Ministerul Educației / “Avem nevoie de forță de muncă calificată și aceasta trebuie promovată încă din clasa VII-a și a VIII-a”

Subsecretar de stat în Ministerul Educației, Marian Daragiu a vorbit despre importanța învățământului dual în contextul abandonului școlar, în cadrul unei dezbateri organizate de Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin pe…
Vezi articolul

“Scoateți o foaie de hârtie!” versus evaluările anunțate. Practica de a nu anunța testele școlare crește anxietatea elevilor, le reduce plăcerea de a învăța și le scade performanța – Studiu

Un studiu nou de pedagogie școlară, realizat de Dr. Ludwig Haag (Universitatea din Bayreuth) și Prof. Dr. Thomas Götz (Universitatea din Viena), s-a concentrat pe răspunsul la întrebarea “cum afectează…
Vezi articolul