Program intensiv de formare a profesorilor în utilizarea inteligenței artificiale, în Grecia, țară care-și asumă rol de pionierat pentru adoptarea AI în școli

257 de vizualizări
Foto: © hihobr | Dreamstime.com
Cadrele didactice din învățământul secundar din Grecia vor trece printr-un curs intensiv în utilizarea instrumentelor de inteligență artificială la clasă, în condițiile în care această țară își asumă un rol de pionierat pentru AI în educație, relatează The Guardian. Programul va fi pilotat începând de săptămâna aceasta în 20 de școli, urmând să fie extins la nivel național din ianuarie.
  • Învățământul secundar elen durează 6 ani: 3 clase de învățământ secundar inferior (echivalentul gimnaziului) și 3 clase de liceu.

Școlile vor folosi, în acest program, versiunea ChatGPT pentru Educație elaborată de compania OpenAI, care a încheiat un acord în acest sens cu guvernul de centru-dreapta de la Atena. Potrivit sursei citate, ministra elenă a Educației, Sofia Zacharaki, apreciază că „trebuie să acceptăm că AI nu există într-un univers paralel, ci este aici”.

The Guardian notează că programul de formare va urmări, inițial, pregătirea profesorilor pentru a utiliza AI în scop de planificare a lecțiilor, cercetare și meditații personalizate. Din primăvara anului viitor, ar urma ca ChatGPT Edu să fie introdus treptat și pentru folosirea lui de către elevi, la nivel de liceu, dar accesul va fi strict monitorizat.

Grecia se poziționează astfel printre primele țări care anunță inițiative de integrare AI în educație, după cum a făcut și Estonia la începutul acestui an .

Publicația citată menționează că guvernul elen condus de premierul Kyriakos Mitsotakis și dorește transformarea Greciei într-un centru tehnologic, fiind printre primele administrații care au elaborat o strategie națională de pregătire a populației pentru folosirea acestor tehnologii. 

  • The Guardian scrie, însă, că nu toată lumea a fost entuziasmată de această atitudine, iar unii elevi au protestat la Atena față de această direcție a reformei în educație, într-un sistem care acordă prea multă atenție examenelor. Iar o federație a profesorilor din învățământul secundar a primit cu îngrijorare iminenta introducere a acestor instrumente, ce a stârnit temeri că vor apărea „clase fără profesori”. Alți „sceptici” citați de The Guardian și-au exprimat preocuparea că sistemul elen ar putea deveni un „laborator” pentru o tehnologie ce riscă să ducă la eroziunea gândirii critice și a creativității.
Citește și:
Inteligența Artificială ar trebui să fie abordată în școli prioritar pentru întărirea competențelor profesorilor și să fie folosită doar când e aliniată la obiectivele educaționale – prevăd recomandările naționale trimise școlilor primare și gimnaziale în Danemarca / Recomandările daneze privind folosirea AI în școli
Apel public pentru adaptarea școlii la AI, lansat de trei organizații / Documentul este deschis semnării publice și susținut deja de directori de companii, școli și ONG-uri
În ce situații Inteligența Artificială este utilă pentru copii și când nu este indicat să o folosească: AI nu trebuie folosit niciodată pentru sprijin emoțional, rezolvarea conflictelor sau pentru luarea unei decizii – Sfaturile unui expert pentru părinți

Foto © hihobr | Dreamstime.com Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


2 comments
  1. utilizarea scaunului cu rotile . nu are ce căuta ai ul in educatie . oferă doar scurtături. până și papa de la Roma s a prins cu, sta treaba .. .. cu chat gpt ul . ce sa invete profesorii ?! cum să închidă ochii la neștiință ? sunteți cu capul. aici e vb de bani . firmele se întrec a vanda boți că sa aibă profit și să nu le plece investitorii .
    de and cu ai ul , studenții îs tufă , nu mai învață nimic , nu mai știu nimic pe cont propriu

    1. Până și Republica Moldova a început introducerea de table interactive cu grafica lecțiilor foarte frumoasă, iar la noi, în învățământul de stat, încă scriem cu tibișirul pe tablă și cu pixul pe hârtie și se predau lecțiile prin metode învechite și comuniste și din cauza asta, copiii sunt plictisiți și scârbiți de școală, iar tu vii și spui că tehnologia tâmpește. Din cauza unora ca tine nu o să să evoluăm niciodată. Tehnologia și implicit inteligența artificială, trebuie să pătrundă în școlile din România, așa cum a pătruns în Slovacia, Grecia….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Oana Fotache, decana Facultății de Litere din București: Masteratul didactic de un an propus de Ministerul Educației nu include formare de specialitate. Pericolul să avem profesori slab pregătiți va fi decontat de toți ca societate

Masteratul didactic, așa cum este propus în forma actuală a legii educației, riscă să producă profesori nepregătiți temeinic, avertizează profesoara Oana Fotache, decan al Facultății de Litere a Universității din…
Vezi articolul

Programul de „coeziune” între tineri al lui Emmanuel Macron, în pragul desființării: Parlamentul francez retrage finanțarea pentru Serviciul Național Universal, care înlocuiește indirect fostul serviciu militar obligatoriu, pentru elevii de liceu

Programul Serviciului Național Universal (SNU), creat de președintele Emmanuel Macron ca un instrument de „coeziune națională” între tinerii francezi de 15-17 ani, se află într-un moment de cotitură, după ce…
Vezi articolul