Proiectul CaringUniversities pentru sănătatea mintală a studenților, al Organizației Mondiale a Sănătății și al Universității Harvard, va fi implementat în România de o rețea universitară coordonată de Babeș-Bolyai

227 de vizualizări
Universitatea Babeș-Bolyai / Foto: Facebook.com – UBB

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB), împreună cu colaboratorii săi din țară, reuniți în rețeaua națională WellbeingAcademy, va implementa în România proiectul international CaringUniversities al Organizației Mondiale a Sănătății și al Universității Harvard dedicat evaluării sănătății mintale a studenților, anunță instituția într-un comunicat de presă. Rețeaua mai cuprinde Universitatea din București, Universitatea de Medicină și Farmacie ”Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca și Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca. 

Inițiativa CaringUniversities este, potrivit comunicatului, o colaborare internațională în domeniul sănătății mintale, coordonată la nivel internațional de către Universitatea Harvard. În cadrul proiectului se realizează o evaluare psihologică sistematică a studenților, cu scopul final de a ajuta apoi universitățile să-și optimizeze serviciile de sănătate mintală oferite acestora. 

  • Din comunicatul UBB; „Spre exemplu, evaluarea sănătății mintale a studenților care acum sunt în anul I de studiu va fi realizată cu un sistem de evaluare comun la nivel internațional și va implica evaluări multiple pentru a surprinde evoluția lor în timp. Culegerea datelor se va face online, cu instrumente psihologice riguroase, țintind informații despre (1) un spectru larg de tulburări psihice (ex. tulburări depresive, tulburări de anxietate, tulburări legate de abuzul și dependența de substanțe, comportamente și gânduri suicidare, etc.); (2) predispoziții spre tulburări psihice și (3) mijloacele de a stimula studenții să apeleze la servicii de suport psihologic. Apoi, se va putea evalua eficiența unui spectru larg de intervenții psihologie online (inclusiv prin unele studii clinice randomizate) și se vor disemina rezultatele obținute în mediul științific, profesional și al potențialilor beneficiari.”

Inițiativa internațională este organizată prin “consorții de țară”, formate din cercetători de la una sau mai multe universități din aceeași țară. UBB, prin conf. univ dr. Oana David, director al Clinicii Universitare de Psihologie «Babes-Bolyai – PsyTech», este coordonator al rețelei din România.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ligia Deca: Reiterez angajamentul ferm al Guvernului cu privire la creșterea atractivității carierei didactice. Avem nevoie de un echilibru între îmbunătățirea performanțelor cadrelor didactice și investiții

„Reiterez angajamentul ferm al Ministerului Educației și al Guvernului cu privire la creșterea atractivității carierei didactice. Pe lângă creșterile salariale, avem nevoie de un echilibru între îmbunătățirea performanțelor cadrelor didactice…
Vezi articolul

Raluca Răducanu, director adjunct al Liceului Teoretic Jean Monnet, despre elevii care au dat simularea Bac 2025: Aceasta este generația care de 4 ani de liceu este fără programă școlară actualizată și fără manuale / Profesorii au folosit tot felul de auxiliare, dar au mers pe nisipuri mișcătoare

Generația actuală a elevilor de clasa a XII-a nu a avut programă școlară actualizată sau manuale, iar „profesorii au folosit tot felul de auxiliare dar s-a mers pe nisipuri mișcătoare”,…
Vezi articolul

Noile planuri-cadru pentru liceu: Trunchiul comun va avea 65% din ore în clasele a IX-a și a X-a, 35% în clasele XI-a și a XII-a / Curriculumul de specialitate crește la 45% din ore în ultimii doi ani de liceu – ministrul Daniel David

Componenta trunchiului comun, respectiv cea ca curriculumului de specialitate, la nivel de liceu, vor cunoaște variații în funcție de anii de studiu, a anunțat ministrul Daniel David într-o prezentare a…
Vezi articolul