Proiectul CaringUniversities pentru sănătatea mintală a studenților, al Organizației Mondiale a Sănătății și al Universității Harvard, va fi implementat în România de o rețea universitară coordonată de Babeș-Bolyai

212 vizualizări
Universitatea Babeș-Bolyai / Foto: Facebook.com – UBB

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB), împreună cu colaboratorii săi din țară, reuniți în rețeaua națională WellbeingAcademy, va implementa în România proiectul international CaringUniversities al Organizației Mondiale a Sănătății și al Universității Harvard dedicat evaluării sănătății mintale a studenților, anunță instituția într-un comunicat de presă. Rețeaua mai cuprinde Universitatea din București, Universitatea de Medicină și Farmacie ”Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca și Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca. 

Inițiativa CaringUniversities este, potrivit comunicatului, o colaborare internațională în domeniul sănătății mintale, coordonată la nivel internațional de către Universitatea Harvard. În cadrul proiectului se realizează o evaluare psihologică sistematică a studenților, cu scopul final de a ajuta apoi universitățile să-și optimizeze serviciile de sănătate mintală oferite acestora. 

  • Din comunicatul UBB; “Spre exemplu, evaluarea sănătății mintale a studenților care acum sunt în anul I de studiu va fi realizată cu un sistem de evaluare comun la nivel internațional și va implica evaluări multiple pentru a surprinde evoluția lor în timp. Culegerea datelor se va face online, cu instrumente psihologice riguroase, țintind informații despre (1) un spectru larg de tulburări psihice (ex. tulburări depresive, tulburări de anxietate, tulburări legate de abuzul și dependența de substanțe, comportamente și gânduri suicidare, etc.); (2) predispoziții spre tulburări psihice și (3) mijloacele de a stimula studenții să apeleze la servicii de suport psihologic. Apoi, se va putea evalua eficiența unui spectru larg de intervenții psihologie online (inclusiv prin unele studii clinice randomizate) și se vor disemina rezultatele obținute în mediul științific, profesional și al potențialilor beneficiari.”

Inițiativa internațională este organizată prin “consorții de țară”, formate din cercetători de la una sau mai multe universități din aceeași țară. UBB, prin conf. univ dr. Oana David, director al Clinicii Universitare de Psihologie «Babes-Bolyai – PsyTech», este coordonator al rețelei din România.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de Samsung Electronics Romania

VIDEO Profesorii de gimnaziu pot crea o experiență de învățare mai interactivă și mai captivantă pentru elevi cu tablele interactive. Cadrele didactice le pot folosi pentru a testa înțelegerea elevilor sau pentru a oferi feedback instantaneu

Tabelele interactive pot fi un instrument valoros pentru profesorii care predau la clasele de gimnaziu. Evident, ca orice instrument folosit în predare, utilizarea trebuie planificată și este bine să existe…
Vezi articolul

Istoria comunismului ca instrument politic. Institutul care studiază crimele comuniștilor sprijină propunerea din menționare a acestei materii în proiectul noii legi. Forul atribuie ideea liderului liberal Alexandru Muraru, angajat în campania pentru legile educației, fratele unui fost președinte al IICCMER / Propunerea fusese făcută și de o organizație independentă

Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc (IICCMER) anunță, într-un comunicat preluat de Agerpres, că susține introducerea în programa de studii liceale a disciplinei Istoria Comunismului, materie…
Vezi articolul

Ce sunt competențele digitale și cum le evaluează la elevii din clasele I-XII noul sistem gratuit realizat de Brio.ro și UiPath Foundation. Dragoș Iliescu, specialist în psihometrie: Avem un parteneriat strategic pentru construirea unui sistem de testare care să poată fi aplicat gratuit de orice copil, profesor, părinte, școală, Minister VIDEO

“E o provocare serioasă să dezvoltăm un astfel de test – constructul este foarte vast și, în plus, pentru că dorim să dezvoltăm aceste competențe de la clasa I până…
Vezi articolul