Propunerea de a sechestra absolvenții de profesională în țară arată neputința guvernanților – președintele Consiliului Elevilor

1.284 de vizualizări
Testele grilă la examene - Subiectele grilă la BAC
Testele grilă la examene – Subiectele grilă la BAC
Acordul pe Educație semnat de Guvern și Sindicate, în care executivul Dăncilă vine cu o ploaie de promisiuni salariale și legislative, este pus la zid de Consiliul Național al Elevilor. “Condamnăm cu vehemență acțiunea Guvernului de a semna un acord exclusiv cu sindicatele”, spune Petru Apostoaia, președintele Consiliului. Acesta vorbește despre o acțiune “controversată” pe care Guvernul și-a asumat-o prin acel acord: obligarea absolvenților de școală profesională să muncească 5 ani în țară.

Ca toate celelalte propuneri de a sechestra absolvenții în țară pentru o perioadă de x ani“, și aceasta “arată neputința guvernanților de a asigura un mediu propice dezvoltării afacerilor“, spune președintele Consiliului Național al Elevilor.

  • Amintim că sindicatele din învățământ și Guvernul Dăncilă au semnat un acord la Alba Iulia, pe 29 noiembrie, în cadrul unei ședințe extraordinare cu ocazia Centenarului.
  • Acordul prevede numeroase majorări salariale, dar și faptul că elevii de la școlile profesionale ar urma să primească navetă, cazare și masă gratuite, numai dacă se obligă să lucreze minimum 5 ani în România, după cum Edupedu.ro a relatat în exclusivitate

Petru Apostoaia, președintele Consiliului Național al Elevilor, spune într-o luare de poziție: “Punem sub semnul întrebării legitimitatea acestui document, realizat pe fugă, semnat în mod simbolic în apropierea zilei de 1 decembrie. Din nou, previzibilitatea și principiile unei dezvoltări durabile și ale unei reforme reale, fundamentate, sunt sacrificate de către politic pentru o picătură de festivism“.

Guvernul trebuie să își asume aplicarea rezultatelor raportului realizat în urma consultărilor din cadrul proiectului România Educată, nu doar cerințele sindicatelor“, spune Apostoaia, făcând referire la proiectul președintelui Iohannis pe Educație, care va fi lansat pe 5 decembrie.

În acțiunile asumate de către Guvern, întâlnim una controversată, cea de a obliga absolvenții de școală profesională să muncească 5 ani în țară. Ca toate celelalte propuneri de a sechestra absolvenții în țară pentru o perioadă de x ani, care arată neputința guvernanților de a asigura un mediu propice dezvoltării afacerilor, este o aberație. Dacă absolventul își va găsi un loc de muncă bine plătit în țară, cu siguranță nu va pleca în străinătate, având în vedere faptul că, probabil, va dori să-și întemeieze o familie în România, lângă părinți, bunici, alte rude și prieteni. Dezavantajele emigrării sunt bine cunoscute, astfel că această măsură este una disperată“, spune președintele Consiliului Național al Elevilor.

Potrivit acestuia, “dacă piața din România nu reușește să atragă și să absoarbă absolvenții, e o problemă a statului și a firmelor, nu a absolvenților; or, acea prevedere ar transfera vina asupra absolvenților, presupunând că aceștia profită de sistemul de învățământ din România, având scopul primar de a pleca din țară, ceea ce este fals“.

“Astfel, condamnăm cu vehemență acțiunea Guvernului de a semna un acord exclusiv cu sindicatele, excluzând cu ignoranță ceilalți doi actori principali din învățământ, elevii și părinții”, declară Petru Apostoaia.

O altă prevedere este cea de a crea trei legi diferite, pentru învățământul preuniversitar, pentru cel universitar și pentru cadrele didactice. În primul rând, ar trebui dezbătut dacă termenul de ‘preuniversitar’ este oportun, din punct de vedere al parcursului educațional. În al doilea rând, în antiteză cu ceea ce declarau cei cu funcții înalte, ideea de a separa legea educației în trei legi diferite poate avea ca efect creșterea disparităților dintre sistemele preuniversitar și universitar“, avertizează acesta.

Atragem atenția asupra faptului că această intenție de a modifica legislația din domeniu fără consultarea tuturor celor implicați va eșua. Pe 20 iunie 2018, fostul ministru al educației, Valentin Popa, a stabilit componența unui Consiliu Consultativ pentru a contribui la elaborarea unui nou cadru legislativ pentru educație; acest organism a avut o singură întâlnire până la acest moment și, în umbra acordului dintre sindicate și Guvern, pare că a fost ultima“, precizează Petru Apostoaia.

Președintele Consiliului Național al Elevilor afirmă că “sistemul de învățământ este profund afectat de discontinuitatea majorității demersurilor de a modifica legislația, astfel că dezaprobăm acordul dintre Guvern și sindicate; deși majoritatea prevederilor sunt necesare și ar contribui substanțial la îmbunătățirea sistemului de învățământ, lipsa de consultare și o viziune mai largă asupra modificărilor propuse devalorizează acel document“.

Citește și:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dosarul cu șină, obligatoriu la Titularizare 2023 – cel mai mare concurs de angajare din România – la mai multe inspectorate școlare județene / Adresarea în scris către profesorii candidați, plină de majuscule, semne de exclamare și sublinieri

Mai multe inspectorate școlare județene anunță candidații la concursul de angajare în învățământ, numit Titularizare, că dosarul cu șină este obligatoriu, dacă vor să fie profesori sau să continue să…
Vezi articolul

Edupedu.ro, aflat pe o listă cu posibile ținte ale grupării de hackeri pro-rusă „Killnet”, a fost notificat de autorități să-și ia măsuri de protecție în eventualitatea unui atac cibernetic

Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) a trimis alerte individuale și colective site-urilor de presă din România aflate pe o listă cu posibile ținte ale grupării de hackeri pro-rusă „Killnet”.…
Vezi articolul

Situație paradoxală în noile direcții județene de învățământ, foste inspectorate școlare, de la 1 noiembrie: angajații nu vor mai face niciun fel de inspecție școlară, dar funcțiile lor rămân de inspectori / Care sunt atribuțiile noilor DJÎP – surse

Noile inspectorate școlare, adică viitoarele direcții județene de învățământ preuniversitar, rămân fără inspecții școlare în atribuții, potrivit proiectului de Regulament-cadru de organizare şi funcţionare a direcţiilor judeţene de învăţământ preuniversitar/Direcţiei…
Vezi articolul

VIDEO „Un profesor care schimbă un destin face diferența!” – mesajul emoționant al președintei Moldovei, Maia Sandu, a avut Educația în prim-plan / Președintele României, profesorul Klaus Iohannis, nu a pomenit nimic despre Educație în mesajul său de 1 minut de Anul Nou

Profesorii, rezultatele din educație și olimpicii școlari, menționați în discursul emoționant al Maiei Sandu, președinta Republicii Moldova, rostit de Anul Nou. În mesajul care a durat peste 8 minute, aceasta…
Vezi articolul

Semnal de alarmă transmis de rectorul Universității din București, Marian Preda: Parte dintre profesori au probleme cu valorile civice, cu cunoștințele despre instituțiile democratice. Decalajul e mult mai mare față de profesorii din alte țări

„Este un decalaj între interesul pentru probleme civice și de mediu al tinerilor și conținuturile pe care ei le stăpânesc”, iar o cauză este faptul că o „parte dintre profesori…
Vezi articolul