Raport al Ministerului Educației: Aproape jumătate din elevii din clasele a VIII-a și a XII-a, care au avut examene anul acesta, au făcut meditații în perioada în care școlile au fost închise

16.004 vizualizări
meditații în perioada în care școlile au fost închise
Foto: Pexels.com
Aproape jumătate dintre elevii din clasele a VIII-a și a XII-a, care au susținut examene naționale în această vară, au participat în mod frecvent la meditații sau pregătire suplimentară în perioada suspendării cursurilor față în față, potrivit raportului de cercetare „Învățarea la distanță”, făcut de unitatea de cercetare din Centrul Național pentru Politici și Evaluare în Educație din subordinea Ministerului Educației.

Raportul arată că „meditațiile sau pregătirea suplimentară la una sau mai multe discipline au fost activități frecvente în această perioadă, pentru aproximativ 22% dintre elevii respondenți, 6% dintre aceștia afirmând că desfășoară zilnic pregătire suplimentară, iar 16%, de 2-3 ori pe săptămână”.

Meditații în perioada în care școlile au fost închise

Elevii care au avut examene de evaluare la finalul unui ciclu de studii au avut „rate duble sau mai mari, față de media tuturor elevilor, atât în ceea ce privește participarea zilnică, cât și cea de 2-3 ori pe săptămână, la meditații sau pregătire suplimentară”, prtecizează documentul.

47% dintre elevii de clasa a VIII-a și 42% dintre cei de clasa a XII-a au desfășurat frecvent aceste activități„, potrivit studiului.

„Aproximativ 40% dintre elevii din clasele terminale intervievați nu au desfășurat însă deloc pregătire suplimentară pentru examenele pe care le-au susținut în această vară”, mai arată cercetarea.

Raportul mai precizează că din răspunsurile părinților reiese că „deși starea de urgență a prilejuit extinderea timpului petrecut de elevi în familie, implicarea părinților sau a altor membri ai familiei în activitățile pentru școală a fost constantă (zilnică sau de 2-3 ori pe săptămână) doar pentru aproximativ 23% dintre elevi.

Metodologie: Sondajul s-a adresat elevilor de la ciclurile gimnazial, liceal și profesional/dual, întrucât s-a considerat că elevii din ciclul primar și preșcolar nu sunt încă suficient de autonomi pentru a putea răspunde individual la chestionar.

Au fost înregistrate 268.055 de răspunsuri (cazuri) la chestionarul online, din care au fost reținute pentru analiza propriu-zisă 219.073 de cazuri cu chestionare valide (completate integral, cu răspunsuri valide inclusiv la întrebările socio-demografice). Baza cu chestionare valide a fost ponderată în funcție de sex și ciclul de studiu (gimnaziu, liceu-școală profesională).

Datele arată următoarea structură a lotului de elevi:

  • 50% sunt elevi de gimnaziu,
  • 46% elevi de liceu
  • 4% elevi din învățământul profesional de trei ani sau din învățământul dual
  • 54% dintre elevii de liceu sunt la licee teoretice
  • 37% sunt din licee tehnologice
  • 9% din licee vocaționale
  • 49% sunt fete
  • 51% băieți
  • 51% dintre elevii respondenți locuiesc în mediul rural
  • 49% în mediul urban
  • 75% dintre cei care au completat chestionarul urmează o școală din mediul urban.

Foto: pexels.com


2 comments
  1. In orasul nostru ,o pondere mare dintre profesorii de lb.romana si matematica nu faceau orele de curs online la clasa,insa faceau meditatii online si mergeau parintii la automatele bancilor sa depuna in cont profesorilor banii de la meditatiile copiilor lor.Asta este scoala si astia sunt profesorii din România în secolul XXI.Toti decidentii stiu ce se intampla ,dar nu vor sa schimbe nimic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Documente / Foto: Pexels.com

EXCLUSIV Ministerul Educației confirmă că profesoara Adriana Bălaj, numită de ministrul Daniel David în comisia pentru programele școlare la Istorie prezentate de președintele Academiei Române, nu a fost consultată în realitate de Minister: „omisiunea regretabilă” e a coordonatorului grupului de lucru, care „își exprimă în mod public scuze”

Ministerul Educației și Cercetării (MEC) confirmă pentru Edupedu.ro că profesoara de Istorie Adriana Iuliana Bălaj, numită de ministrul Daniel David în grupul de lucru pentru realizarea noilor programe școlare de…
Vezi articolul

Material susținut de Fundația Orange

Elevii își pot construi proiectul cu orice platformă din zona de creativitate robotică, în această ediție a SuperCoders 2025, spune Roxana Popescu, manager de proiect la Fundația Orange / Tema este inteligența artificială, iar înscrierile sunt deschise până pe 14 decembrie

Înscrieri deschise până pe 14 decembrie la concursul SuperCoders 2025. Ajuns la ediția a XII-a, competiția revine cu o structură extinsă și cu o miză actuală: integrarea inteligenței artificiale în…
Vezi articolul

Dezbatere publică pe noile programe de liceu pentru clasa a IX-a în noiembrie 2025, a anunțat Bogdan Cristescu, director Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare: Dacă nu le aprobăm în decembrie, riscăm o generație fără manuale

Dezbaterea programelor de liceu pentru clasa a IX-a, realizate pe baza noilor planuri-cadru, este planificată în noiembrie 2025, iar aprobarea lor, în decembrie, a anunțat Bogdan Cristescu, director Centrul Național…
Vezi articolul

Fără Biologie, Istorie și Geografie în clasa a XII-a la Mate-Info – proiect planuri-cadru 2025. Elevii ar urma să aibă cu o oră mai puțin de Fizică și de Limba română în clasele XI-XII, crește numărul de ore de Informatică la IX-X, dar scade apoi

Fără Biologie, Istorie și Geografie în clasa a XII-a la specializarea Mate-Info, prevede proiectul de planuri-cadru 2025 lansat vineri seară, 31 ianuarie, în dezbatere publică de ministerul Educației, până pe…
Vezi articolul