Raport al Ministerului Educației: Aproape jumătate din elevii din clasele a VIII-a și a XII-a, care au avut examene anul acesta, au făcut meditații în perioada în care școlile au fost închise

16.004 vizualizări
meditații în perioada în care școlile au fost închise
Foto: Pexels.com
Aproape jumătate dintre elevii din clasele a VIII-a și a XII-a, care au susținut examene naționale în această vară, au participat în mod frecvent la meditații sau pregătire suplimentară în perioada suspendării cursurilor față în față, potrivit raportului de cercetare „Învățarea la distanță”, făcut de unitatea de cercetare din Centrul Național pentru Politici și Evaluare în Educație din subordinea Ministerului Educației.

Raportul arată că „meditațiile sau pregătirea suplimentară la una sau mai multe discipline au fost activități frecvente în această perioadă, pentru aproximativ 22% dintre elevii respondenți, 6% dintre aceștia afirmând că desfășoară zilnic pregătire suplimentară, iar 16%, de 2-3 ori pe săptămână”.

Meditații în perioada în care școlile au fost închise

Elevii care au avut examene de evaluare la finalul unui ciclu de studii au avut „rate duble sau mai mari, față de media tuturor elevilor, atât în ceea ce privește participarea zilnică, cât și cea de 2-3 ori pe săptămână, la meditații sau pregătire suplimentară”, prtecizează documentul.

47% dintre elevii de clasa a VIII-a și 42% dintre cei de clasa a XII-a au desfășurat frecvent aceste activități„, potrivit studiului.

„Aproximativ 40% dintre elevii din clasele terminale intervievați nu au desfășurat însă deloc pregătire suplimentară pentru examenele pe care le-au susținut în această vară”, mai arată cercetarea.

Raportul mai precizează că din răspunsurile părinților reiese că „deși starea de urgență a prilejuit extinderea timpului petrecut de elevi în familie, implicarea părinților sau a altor membri ai familiei în activitățile pentru școală a fost constantă (zilnică sau de 2-3 ori pe săptămână) doar pentru aproximativ 23% dintre elevi.

Metodologie: Sondajul s-a adresat elevilor de la ciclurile gimnazial, liceal și profesional/dual, întrucât s-a considerat că elevii din ciclul primar și preșcolar nu sunt încă suficient de autonomi pentru a putea răspunde individual la chestionar.

Au fost înregistrate 268.055 de răspunsuri (cazuri) la chestionarul online, din care au fost reținute pentru analiza propriu-zisă 219.073 de cazuri cu chestionare valide (completate integral, cu răspunsuri valide inclusiv la întrebările socio-demografice). Baza cu chestionare valide a fost ponderată în funcție de sex și ciclul de studiu (gimnaziu, liceu-școală profesională).

Datele arată următoarea structură a lotului de elevi:

  • 50% sunt elevi de gimnaziu,
  • 46% elevi de liceu
  • 4% elevi din învățământul profesional de trei ani sau din învățământul dual
  • 54% dintre elevii de liceu sunt la licee teoretice
  • 37% sunt din licee tehnologice
  • 9% din licee vocaționale
  • 49% sunt fete
  • 51% băieți
  • 51% dintre elevii respondenți locuiesc în mediul rural
  • 49% în mediul urban
  • 75% dintre cei care au completat chestionarul urmează o școală din mediul urban.

Foto: pexels.com


2 comments
  1. In orasul nostru ,o pondere mare dintre profesorii de lb.romana si matematica nu faceau orele de curs online la clasa,insa faceau meditatii online si mergeau parintii la automatele bancilor sa depuna in cont profesorilor banii de la meditatiile copiilor lor.Asta este scoala si astia sunt profesorii din România în secolul XXI.Toti decidentii stiu ce se intampla ,dar nu vor sa schimbe nimic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Reducerea birocrației din școli

Olimpiade școlare 2022. Regulamentele actualizate pentru olimpiadele naționale, precum cele de Astronomie și astrofizică, Științele Pământului, Religie și Limba rusă, au fost publicate de Ministerul Educației – DOCUMENTE

Au fost publicate regulamentele specifice pentru olimpiadele școlare naționale din anul școlar 2021-2022, de către Ministerul Educației, pe edu.ro. Acestea cuprind informații despre probele de concurs, participarea elevilor, calificarea acestora,…
Vezi articolul

Așteptându-l pe Godot. Cum suplinește o inițiativă din domeniul editorial lipsa manualelor școlare pentru liceu: „Cititul ne face mai buni” – proiect care vrea să îi apropie pe elevi de literatură, de lectură și de limba română (P)

Corint Educațional, parte a Grupului Editorial Corint, implementează acest proiect în beneficiul elevilor de liceu, aflați într-o perioadă esențială a dezvoltării lor intelectuale. Prima zi de școală înseamnă, de fiecare…
Vezi articolul

EXCLUSIV Din toamnă, toate școlile vor folosi catalogul electronic din SIIIR, cumpărat de minister în 2014, perfect funcțional, niciodată folosit până acum. Ministrul Educației, Daniel David: „Îl văd ca demers de bază obligatoriu”

Ministerul Educației și Cercetări va impune tuturor școlilor, din anul școlar 2025-2026, utilizarea catalogului electronic dezvoltat în cadrul platformei SIIIR, anunță ministrul Daniel David, într-un răspuns transmis Edupedu.ro. Este pentru…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

VIDEO Profesorul de Geografie Radu Șodolescu: Este foarte important să educăm întreaga generație tânără pentru a avea niște oameni responsabili, mai ales când este vorba de resursele financiare ale familiei, ale țării, ale județului. Nu se știe ce funcții vor ocupa

O incursiune transdisciplinară în lumea globalizării și a educației financiare, pornind de la o fișă didactică LifeLab structurată pe tema „Dimensiunile și domeniile globalizării”. Asta le-a propus elevilor săi de…
Vezi articolul