Reglementarea accesului în universități pe bază de Certificat verde și un cadru legislativ pentru predare online și hibridă pe termen lung – cerute de marile instituții de învățământ superior din România

7.348 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Consorțiul Universitaria, ce include cele mai mari universități din România, cere autorităților să asigure cadrul legislativ pentru accesul în universități pe bază de Certificat verde, dar și pentru învățământul online și hibrid pe termen lung, după încheierea pandemiei. Cererile au fost formulate într-o rezoluție adoptată în urma unei întâlniri desfășurate la sfârșitul săptămânii trecute. Consorțiul reafirmă, cu această ocazie, necesitatea vaccinării profesorilor, studenților și personalului didactic auxiliar și nedidactic din instituțiile de învățământ superior.
  • Organizația anunță, totodată, că se extinde prin admiterea de doi noi membri asociați – detalii, mai jos.

Potrivit Consorțiului Universitaria, este “imperativă reglementarea în regim de urgență, prin acte normative la nivel național (ordin de ministru sau lege), a accesului în universități pe bază de Certificat verde, demers susținut cu fermitate de reprezentanții conducerilor universităților și ai studenților”.

Totodată, Consorțiul afirmă că e nevoie de un cadru legal care să le permită să extindă regimul de predare online și hibrid după încheierea pandemiei: 

  • “Având în vedere experiența acumulată în ultimii doi ani universitari, bazată pe desfășurarea preponderent online a activităților în contextul situației pandemice prelungite, participanții la întâlnire solicită Ministerului Educației crearea cadrului legislativ prin care universitățile să poată decide, pentru anumite domenii de studii și activități didactice, organizarea procesului educațional în regim online/hibrid și după încheierea pandemiei generate de răspândirea virusului SARS-CoV-2 și ridicarea stării de alertă pe teritoriul României, în baza unor standarde elaborate de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS). Este incontestabilă schimbarea paradigmei educaționale și faptul că ea constituie o provocare majoră la adresa cadrului regulamentar universitar, care trebuie să o susțină.”

Alte solicitări ale asociației universitare vizează fonduri suplimentare pentru cercetare, dar și reportarea fondurilor pentru verificarea plagiatelor, cerută de Ministerul Educației în septembrie.

Între altele, Consorțiul cere:

  • “Adoptarea reglementărilor (la nivel național și la cel al universităților) care să susțină creșterea nivelului de digitalizare a activităților didactice, cum ar fi: implementarea pedagogiilor inovative bazate pe tehnologii moderne precum inteligența artificială și bazele de cunoștințe automatizate; utilizarea metodelor de testare de tip open-book, bazate pe inteligența artificială, cu detectarea automată a cazurilor de fraudă; realizarea de conținut educațional digital folosind sisteme de grafică 3D.”
  • “Implementarea unor carduri electronice pentru identificarea și legitimarea studenților, ca suport în cazul mobilităților naționale și internaționale; platforma din care este generat cardul să fie recunoscută la nivel european, în vederea accesului la dosarul academic.” 
  • “Referitor la finanțarea cercetării universitare acordată în baza Ordinului nr. 3747/2021, solicităm extinderea categoriilor de cheltuieli eligibile, care să permită dezvoltarea infrastructurii de cercetare, precum și permanentizarea finanțării și asigurarea unei predictibilități pentru următorii ani.”
  • “Solicităm Ministerului Educației creșterea cuantumului burselor doctorale și postdoctorale, pentru atragerea și motivarea tinerilor cercetători. De asemenea, pentru întărirea sinergiilor în cadrul Consorțiului, propunem înființarea unui fond special destinat granturilor postdoctorale prin schimburi la nivelul universităților componente sau partenere.”
  • “Solicităm Ministerului Educației și Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării suplimentarea sumelor disponibile în cadrul tuturor competițiilor de proiecte finanțate din bugetul național și asigurarea unei predictibilități în privința desfășurării competițiilor.”
  • “Creșterea subvenției cămine-cantine și a pragului minim al bursei sociale (concomitent cu creșterea bugetului per total pentru a nu se micșora numărul de burse acordate).” 

Consorțiul Universitaria este format din Academia de Studii Economice din București, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Universitatea din București, Universitatea de Vest din Timișoara, și doi noi membri asociați, Universitatea din Craiova și Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu. Acestora li se adaugă, după o decizie adoptată la întâlnirea de la Predeal, doi noi membri asociați: Universitatea „Ovidius” din Constanța și Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați. Consorțiul declară că, în formula extinsă, universitățile aflate sub umbrela sa reprezintă 42,43% din numărul de studenți și, respectiv, 32,38% din cadrele didactice titulare la nivel național.


10 comentarii
  1. ce consortiu mai e si asta, tot de Forumul Economic Mondial constituit? Numai acolo sunt consortii peste consortii, e o mare cardasie intre corporatii si institutiile publice si ONG uri.
    A ajuns microsft si AiBieM si gugal sa dicteze cum sa se faca cursurile prin serverele lor de scanare vocala si faciala si analiza psihologica.
    Las’ ca se intoarce omenirea la sapa, sa vedem ce mancati voi profesorasilor cu trese pe umar, o sa va inlocuiasca si pe voi borgul Sophia si alte dracii cu IA.
    Astia respecta la punct si virgula planul de distrugere sociala si economica.
    Vai de cei prin care vine sminteala!!!

  2. Citez “Consorțiul declară că, în formula extinsă, universitățile aflate sub umbrela sa reprezintă 42,43% din numărul de studenți și, respectiv, 32,38% din cadrele didactice titulare la nivel național.”

    Deci adunarea în cauză (cum se autoproclamă) NU are nici legitimitate și nici temeinicie să facă propunerile menționate restrictive de drepturi.

    Constat că din martie 2020 viețuim într-un infern, de când este abuziv suspendată aplicarea Constituției României de către niște impostori (politici, și nu numai). Însă nimic pe lumea asta nu este fără de sfârșit. Și vor da socoteală cei care s-au crezut veșnici în funcțiile de care au abuzat.

  3. Sunteti tampiti, ati înnebunit cu pasaportul verde, ingraditi dreptul la invatamant si creați discriminare ! V a netezit vaccinul creierul , nu mai gânditi uman,v ati dezumanizat , nu sunteti români, ce se intampla oamenilor cu voi ? Lăsați la alegerea fiecăruia sa faca sau nu vaccinul! Nemernicilor !

    1. Daca ar fi la alegerea fiecaruia daca plateste sau nu costurile de la terapie intensiva pentru altii, atunci as fi de acord. Si as alege sa nu platesc.

      1. Costurile celor care ajung de supradoza la ATI? Sau cei care suferă accidente de mașină pentru ca aleg sa meargă cu 180 km/h? Sau cei care se sinucid? Dar toți cei care ajung la ATI din cauza exceselor lor, cine le plătește spitalizarea? V ați gândit vreodată la asta sau doar acum gândiți cu creierul mass mediei?

    2. Tocmai ca doar romanii cei mai saraci și ne scolarizati oameni din UE sunt singurii care nu cer certificat încă, nu ar trebui sa ne aliniem cu aia mai deștepți și evoluați sau sa rămânem tot cei mai primitivi din Europa???

      1. Dacă prin „evoluați” se întelege adoptarea unor politici care nu mai pun sub semnul întrebării o degenerație precum căsătoria homosexualilor dar discriminează pe baza deciziei fiecăruia de a-și face sau nu cacținul, atunci chiar ne-am dat dracului de tot. Oricum românul a funcționat dintotdeauna după principiul “dacă tot satul se fute in cur de ce să nu mă fut și eu” – noi n-am avut niciodată un compas moral.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Termenul de încheiere a mediilor pe Semestrul I, prelungit cu “o lună-două”, dacă sunt prea mulți elevi cărora nu le pot fi încheiate mediile din cauza lipsei accesului la școala online, anunță ministrul Sorin Cîmpeanu

Termenul de încheiere a mediilor pe Semestrul I ar putea fi prelungit peste cel prevăzut acum în Regulamentul de Funcționare a Școlilor, cu “o lună-două”, dacă sunt prea mulți elevi…
Vezi articolul

Încă 11 elevi au luat 10 la BAC în 2019, anunţă ministerul Educaţiei la 7 zile de la publicarea rezultatelor finale. Vor primi câte 3.000 de lei, arată un proiect în dezbatere

Ministerul Educaţiei anunţă că 235 de elevi au luat media 10 la Bacalaureat sesiunea iunie-iulie 2019 şi nu 224 cum fusese anunţat pe 12 iulie, în ziua publicării rezultatelor finale,…
Vezi articolul