Regulamentul pentru sesiunea extraordinară a examenului de rezidențiat din 14 mai a fost publicat în Monitorul Oficial – document

2.205 vizualizări
Foto: Pixabay.com
Metodologia pentru sesiunea extraordinară a examenului de rezidențiat 2022 a fost publicată în Monitorul Oficial. Concursul pentru cele 628 de locuri și posturi rămase neocupate la sesiunea din 20 noiembrie anul trecut are loc pe 14 mai, iar candidații pot depune dosarele până pe 12 aprilie la câteva direcții județene de sănătate publică din țară, conform documentului.

”Înscrierile pentru concurs se fac prin direcțiile de sănătate publică județene Arad, Bihor, Brașov, Cluj, Constanța, Dolj, Galați, Iași, Mureș, Sibiu, Timiș sau a municipiului București, respectiv prin ministerele cu rețea sanitară proprie, în perioada 29 martie 2023 – 12 aprilie 2023 inclusiv. Programul de depunere a dosarelor va fi următorul: pentru zilele de luni până joi, orele 9.00 – 16.00, respectiv 9.00 – 14.00 pentru zilele de vineri, cu excepția zilelor declarate libere conform legii”, potrivit articolului 10, alineatul 1, din metodologie (document mai jos în articol).

”Direcțiile de sănătate publică, respectiv ministerele cu rețea sanitară proprie își vor adapta numărul punctelor de depunere a dosarelor în funcție de afluxul de candidați. Dosarele de concurs pot fi depuse prin poștă sau servicii de curierat, în perioada 29 martie 2023 – 12 aprilie 2023, inclusiv data poștei”, mai este precizat în regulament.

Amintim că marți seară Ministerul Sănătății a anunțat că înscrierile pentru această sesiune specială încep miercuri, 29 martie. Concursul va fi organizat în centrul universitar București, pentru locurile și posturile rămase neocupate la domeniul Medicină, în sesiunea 20 noiembrie 2022.

Concursul va avea o durată de patru ore, în care trebuie rezolvate teste de tip grilă cu 200 de întrebări. Alegerea unui loc sau post va fi condiționată de obținerea unui punctaj minim de promovare de 60% din punctajul maxim obținut, mai informează ministerul de resort.

Ce trebuie să conțină dosarul

”Art. 11. — (1) Dosarul de înscriere a candidatului va conține următoarele documente:

a) cererea de înscriere la concurs, în care se vor menționa:

(i) numele candidatului, inițiala/inițialele tatălui, precum și toate prenumele candidatului înscrise în buletinul, cartea de identitate sau pașaportul cu care se va legitima la intrarea în sală, aflat în termen de valabilitate;
(ii) acordul pentru folosirea numelui și pentru afișarea rezultatului pe internet;
(iii) declarație de consimțământ pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, respectiv că datele vor fi tratate confidențial, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 679/2016 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), cu modificările și completările ulterioare;

b) copia buletinului, cărții de identitate sau a pașaportului (paginile din care reies numele și prenumele candidatului, precum și data nașterii);

c) copia legalizată a diplomei de licență de doctor – medic.

Absolvenții promoției 2022 pot prezenta, până la eliberarea diplomei de licență, copia legalizată a adeverinței privind promovarea examenului de licență;

d) adeverința (original) eliberată de unitatea în care este încadrat, din care să reiasă specialitatea în care este confirmat și tipul contractului individual de muncă, numai pentru medici rezidenți și medici specialiști;

e) certificatul medical (original) privind starea de sănătate, eliberat de unitatea sanitară teritorială desemnată de direcția de sănătate publică județeană sau a municipiului București, în care se precizează că este apt/inapt din punct de vedere medical (fizic și neuropsihic) pentru exercitarea activității în domeniul pentru care candidează. Lista unităților sanitare desemnate în acest sens va fi afișată pe site-ul direcțiilor de sănătate publică începând cu data de 28 martie 2023;

f) copia actelor doveditoare (certificat de căsătorie etc.) privind schimbarea numelui față de numele înscris în diploma de licență, dacă este cazul;

g) chitanța de plată a taxei de concurs. Taxa de concurs este stabilită de Ministerul Sănătății și se achită în contul ministerului, care va fi indicat prin anunțul de concurs.

(2) Persoanelor care nu își exprimă acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal le vor fi respinse dosarele de concurs.

(3) Candidații care nu doresc să depună documente în copie legalizată se pot prezenta pentru depunerea dosarului la orice direcție de sănătate publică, având asupra lor și documentele în original, în vederea certificării.

(4) Un candidat poate depune un singur dosar de concurs.

(5) Depunerea mai multor dosare ale aceleiași persoane atrage măsura eliminării candidatului respectiv din concurs”, scrie în metodologie.

Despre afișarea listelor cu candidați și repartizarea în săli

Conform articolului 12, alineatul 3, ”Ministerul Sănătății va centraliza listele cu candidații. Până la data de 21 aprilie 2023, Ministerul Sănătății va comunica Universității de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din București numărul de candidați, urmând ca, până la data de 24 aprilie 2023, să transmită în format electronic listele nominale ale acestor candidați”.

”(4) Listele cu candidații admiși în concurs se afișează pe site-ul rezidentiat.ms.ro la data de 24 aprilie 2023.

(5) În situația în care un candidat constată o eroare materială (de nume etc.) în listele prevăzute la alin. (4), va sesiza acest lucru, până cel târziu la data de 27 aprilie 2023, ora 14.00, direcției de sănătate publică, respectiv ministerului cu rețea sanitară proprie unde a depus dosarul de concurs, pentru a se opera corecția necesară.

(6) Repartizarea candidaților pe săli se face în ordine alfabetică, respectând prezenta metodologie și regulile epidemiologice impuse.

(7) La data de 11 mai 2023, candidații pot afla sala și ora începerii probei de concurs vizitând pagina de internet a Universității de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din București sau site-ul rezidentiat.ms.ro.

(8) Cu cel puțin 24 de ore înainte de concurs, la fiecare sală se afișează lista candidaților repartizați în sala respectivă”, potrivit documentului.

FOTO DOCUMENT Consultă și descarcă metodologia de mai jos:
Citește și:
Sesiunea specială de Rezidențiat. Înscrierile pentru examenul din luna mai încep miercuri, 29 martie / Peste 600 de locuri și posturi au rămas neocupate în noiembrie anul trecut
O nouă sesiune a concursului de rezidențiat va fi pe 14 mai 2023 pentru cele peste 600 de posturi rămase neocupate, anunță Ministerul Sănătății
Doi parlamentari USR îi cer ministrului Rafila să organizeze încă o sesiune de rezidențiat pentru că 600 de locuri au rămas neocupate
Peste 600 de locuri au rămas neocupate după examenul de Rezidențiat 2022 / Un concurs pentru aceste posturi s-ar putea ține “în mod extraordinar” în prima parte a anului viitor – Ministerul Sănătății
S-a hotărât ca pragul de admitere la Rezidențiat să se mărească de anul viitor, spune rectorul Universității de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca
Pragul de admitere la examenul de rezidențiat rămâne la 60%, anunță Ministerul Sănătății, în urma unei consultări a studenților / Un proiect lansat acum o săptămână prevedea creșterea lui la 65%, adică la 130 de răspunsuri corecte față de 120

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mătușile nu vor putea să-și promoveze rudele pe posturi universitare, cum propunea fostul ministru Cîmpeanu, însă verii da: cine nu poate fi membru în comisiile pentru examenul de promovare în cariera didactică, în învățământul superior, potrivit proiectului de lege Deca

Mătușile și unchii nu vor mai putea să-și ajute rudele pentru promovarea în cariera universitară, așa cum propunea proiectul de lege a învățământului superior propus de fostul ministru Sorin Cîmpeanu.…
Vezi articolul

Două posturi de directori adjuncți la școlile europene Luxembourg I și II, scoase la concurs pentru anul școlar viitor. Înscrierea se face până pe 21 noiembrie 2022 / Profilul candidatului și ce trebuie să conțină dosarul

Două posturi de directori adjuncți la școlile europene Luxembourg I și Luxembourg II sunt scoase la concurs pentru anul școlar viitor, potrivit unui anunț al Ministerului Educației. Până la data…
Vezi articolul

Orașele Ploiești, Oravița și Vaslui au intrat în finala pentru titlul de Capitala Tineretului din România 2024 / Echipa câștigătoare primește 50.000 de euro pentru dezvoltarea de programe tematice pentru tineri

Municipiile Ploieşti şi Vaslui şi oraşul Oraviţa au intrat în finala competiţiei pentru titlul de Capitala Tineretului din România 2024, anunţă, marţi, Consiliul Tineretului din România, scrie Agerpres. Conform sursei…
Vezi articolul