Resurse pentru școala online: planificare, sfaturi și recomandări pentru profesori și părinți, de la Education Endowment Foundation

15.540 de vizualizări
Resurse pentru scoli si parinti / Sursa: Educationendowmentfoundation.org.uk/
Școlile, profesorii și părinții care, în lipsa unei pregătiri dedicate, se pregătesc să abordeze „după ureche” școala online în perioada următoare pot găsi o serie de sfaturi utile – de la strategii și planificare, la tips&tricks – într-un pachet de resurse publicate pe parcursul ultimei săptămâni de unul dintre cele mai influente ONG-uri britanice din domeniu. The Education Endowment Foundation, al cărei scop este să susțină educația copiilor din medii dezavantajate, a pus la dispoziție aceste instrumente pentru a servi școlilor britanice, dar nu numai, închise în urma crizei Covid-19.

Documentele, accesibile în limba engleză, sunt consistente ca volum și conținut. Ele abordează detaliat tematicile alese, de la structura actului pedagogic ce poate fi aplicat la distanță, la sfaturi-cheie precum:

  • efortul de a implica părinții în procesul educațional, inclusiv în timpul cursurilor la distanță, în anumite cazuri, mai ales când, în zone defavorizate, părinții înșiși se poate să fi avut experiențe negative personale la școală
  • încercarea de a limita tipurile de instrumente tehnologice folosite (tablete, laptopuri, telefoane), ținând cont de resursele medii ale comunității
  • când și cum este bine să aplici diverse metode de abordare a predării – activarea elevilor, explicare, exerciții, reflectarea la cele învățate, revizuirea materiei
  • cum sunt îndemnate școlile să îi abordeze pe părinții copiilor mici, respectiv pe părinții adolescenților pentru a-i sprijini pe aceștia în actul de învățare
  • cum să fie susținuți părinții să stabilească o rutină pentru învățarea online

Potrivit Education Endowment Foundation, punctele esențiale de luat în considerare când școlile pregătesc strategii de predare la distanță sunt:

  • calitatea predării este mai importantă decât modul de livrare a lecțiilor
  • accesul la tehnologie este un element-cheie, mai ales pentru elevii din zone dezavantajate
  • interacțiunile între colegi oferă motivație și îmbunătățesc învățarea
  • copiii să fie sprijiniți pentru studiul pe cont propriu, care duce la rezultate mai bune
  • pentru diversele categorii de elevi și diversele tipuri de conținut ce trebuie predat, sunt necesare abordări diferite ale actului de predare
Principalele resurse publicate de fundația citată (în engleză):
Citește și:


1 comment
  1. wow

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DSBU Deutsche Schule Bukarest este singura instituție din România care urmează integral programa germană cu toate ciclurile de învățământ: creșă, grădiniță, școală primară și liceu (P)

Recunoscută oficial ca școală germană în străinătate, DSBU este singura instituție din România care urmează integral programa germană. Acreditată de Ministerul Afacerilor Externe al Germaniei și membră a Federației Mondiale…
Vezi articolul

Campania „Părinte responsabil în era digitală” este susținută de Salvați Copiii România

De ce nu spun copiii atunci când sunt agresați online și cum părinții îi pot ajuta să se deschidă. Mihaela Dinu, psiholog: Așa cum am învățat la școală să scriem o scrisoare, așa trebuie să-i învățăm și pe copii să navigheze pe internet

Așa cum am învățat la școală să scriem o scrisoare, așa trebuie să-i învățăm și pe copii să navigheze pe internet, spune psihologul clinician Mihaela Dinu, de la Salvați Copiii…
Vezi articolul

Olimpiadă de matematică cu probleme, la clasele a V-a și a VI-a. Părinții acuză umflarea notelor în anumite județe. Radu Gologan: Am cerut copii ale lucrărilor notate cu peste 25 de puncte

Olimpiadă cu probleme, anul acesta, la matematică. Ecaterina Andronescu a modificat regulamentul de organizare a olimpiadei județene și în locul numărului fix de “câștigători” pe fiecare clasă care se calificau…
Vezi articolul