Metodologii utile profesorilor, cu care pot reimagina Educația, dezvoltate de Microsoft: învățarea dirijată, învățarea autonomă și învățarea socială colaborativă (P)

1.342 de vizualizări
Era digitală a adus schimbări majore datorate evoluției accelerate a tehnologiei, a schimbărilor sociale și economice ceea ne conduce la întrebarea cum ar trebui să fie reimaginată educația pentru îmbunătățirea procesului educațional și pentru a facilita accesul la învățare în moduri diverse și captivante. Tehnologia aduce oportunități noi, eficiente de a organiza procesul educational și a îmbunătății experiența de învățare permițând ca rolul profesorului să devină acela de ghid și facilitator al învățării.

Educația astăzi a devenit mai accesibilă decât oricând sprijinită direct și de apariția noilor tehnologii. Cursurile online, tutorialele video, aplicatiile de învățare și alte resurse educaționale online pot fi accesate de oriunde și oricând, deschizând noi oportunități de învățare pentru persoanele care altfel nu ar avea acces la educație. Această transformare reprezintă un pas major în comparație cu sistemul tradițional de învățământ, care era limitat de constrângerile legate de locația fizică și de intervalele fixe ale orarului școlar.

Satya Nadella, CEO Microsoft, a declarat: “Nu există un moment mai bun pentru a reimagina educația și modul în care tehnologia poate sprijini această transformare”.

În loc să se concentreze exclusiv pe memorarea informațiilor, învățarea de astăzi se poate organiza pe dezvoltarea abilitățiilor relevante pentru viitorul loc de muncă al elevilor și pe aplicarea cunoștințelor în situații reale. Tehnologia interactivă și adaptivă oferă instrumente și metode care facilitează acest tip de învățare, cum ar fi medii virtuale, jocurile educaționale si instrumentele de colaborare online.

Instrumentele concepute în ultimii ani permit redefinirea procesului educațional transformând modul în care elevii și profesorii interacționează și învață, centrate pe direcții de:

  • Accesibilitate și incluziune
  • Colaborare și comunicare
  • Personalizare a învățării
  • Eficienței procesului educațional
  • Acces la resurse educaționale
  • Oportunități diverse și colaborative de învățare
Dezvoltarea accelerată a competențelor de bază de scriere/citire/calcul numeric

Pentru ca procesul educational să fie un success complementaritatea soluțiilor este esențială, pornind de la dezvoltarea accelerată a competențelor de bază de scriere/citire/calcul numeric, alfabetizare digitală până la dezvoltarea competențele avansate specifice pentru îndeplinire a unui rol/funcțiuni.

Este de asemenea important ca procesul să evolueze dinamic aliniat cu evoluția tehnologică, introducerea inteligenței artificiale oferind noi oportunități de învățare personalizată, îmbunătățind eficiența și experiența de învățare pentru studenți și elevi.

Evoluția elevului – școlară și emoțională

O adaptare organică presupune experimentare și reflexie continuă, iar sistemele educaționale care introduc metrici pentru analiza cantitativă și calitativă urmărind evoluția elevului școlară, dar și emoțională aduc un aport semnificativ.

Eficiența unui sistem de învățare incoporeaza mai multe modele de formare incluzând atât învățare autonomă, cea sub îndrumarea instructorului și învățarea socială colaborativă și prin comunități.

Există un astfel de sistem ce se poate implementa astăzi? Răspunsul este DA.

Pornind de la misiunea asumată, aceea de a împuternici fiecare persoană și fiecare organizație de pe planetă să realizeze mai mult, Microsoft s-a concentrat pe a crea unelte și programe pentru a sprijini dezvoltarea de competențe și abilități relevante mediului în care trăim.

Pentru învățarea autonomă platforma Microsoft Learn permite accesul la resurse diverse atât pentru rolul de elev/student cât și pentru cel de profesor, pornind de la documentații despre unelte și tehnologii, la cursuri de formare incluzând laboratoare practice, certificări și abilități aplicabile și programe educaționale.

Pentru că învățarea dirijată sub îndrumarea instructorului au fost considerate resurse dedicate procesului de predare în centrul pentru profesor, unde se pune la dispoziție ghiduri de utilizare a instrumentelor dedicate educației, unelte și materiale ce pot fi utilizate in predare. Profesorii se pot forma și dezvolta profesional prin accesarea de resurse conectate de accesibilitate si incluziune, inteligența artificială pentru educație, metodologii hibride/remote/blended,  acceleratori de invățare, învățare social-emotionala.

Pentru învățarea socială colaborativă au fost create programe prin care profesorii pot investi timp pentru a eficientiza și îmbunătății învățarea elevilor și experimenta predarea în mod inovativ alături de comunitate activă de învățare formată de profesori.

Instituțiile educaționale pot accesa programe conectate de transformarea educației spre experiențe centrate pe elevi, imersive și incluzive care inspiră învățarea pe tot parcursul vieții, stimulând dezvoltarea abilităților esențiale pentru viitor, astfel încât elevii să fie împuterniciți să realizeze mai mult.

Profesorii și instituții pot alege să echipeze elevii și studenții cu abilități în domeniul inteligenței artificiale și tehnologiei pentru astăzi și mâine prin participarea la programul Microsoft Learn for Educators. Programul permite predarea în clasă a curriculei oficiale Microsoft, incluzând materiale de instruire, aliniate cu certificări recunoscute în industrie, pentru a dezvolta abilitățile tehnice ale elevilor necesare pentru a reuși în diverse cariere tehnice.

Se poate porni în reimaginarea educației de la cadrele pentru transformare holistice pentru institutii atât la nivel preuniversitar sau universitar care ghidează pilonii de urmărit de la zona de leadership și procese, învățare și predare, la concentrarea de a crea de medii inteligente care să urmărească succesul elevului și al școlii.

Educația reimaginată trebuie să considere îndeaproape posibilitățile de implementare a inteligenței artificiale pentru care trebuie să ne formăm și să explorăm fiind o technologie nouă.

Potențialul transformativ al introducerii tehnologiei în procesul educațional și impactul care poate fi generat în experiența de învățare este direct dependent de alegerea de urmării intenționat adaptarea continuă. Există exemple de educatori și instituții care au integrat și adaptat modul de predare cu unelte tehnologice pentru a personaliza experiența de învățare și a crește interacțiunea și colaborarea.

“Transformarea procesului educațional este o călătorie continuă, plină de oportunități și descoperiri, pentru care experimentarea și atenția pe mediul și oportunitățile de învățare aduc perspective noi. În această evoluție, tehnologia joacă un rol esențial, revitalizând și îmbunătățind experiențele de învățare, oferind noi modalități de explorare și colaborare în cadrul sălilor de clasă. Responsabilitatea învățării este a tuturor și stă în puterea noastră să aplicăm noile tehnologii în mediul profesional dar și în viața de zi cu zi.” – Cristian Popa, Manager de dezvoltare a abilităților viitoare, Microsoft

Citește și:
Progresul la matematică, Antrenorul de citire, Copilot – noi aplicații pentru profesori și elevi, bazate pe Inteligența artificială (P)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ligia Deca, în contradicție cu ea însăși. A scos salariile profesorilor din proiectul legii Educației, la 20 de zile după ce a anunțat public că salarizarea profesorilor va fi în legea Educației – video

Misiunea de a aproba cu orice preț și cât mai repede legile Educației aduce ministrei Educației, Ligia Deca, una dintre cele mai vizibile serii de contradicții ministeriale din mandatul acesteia…
Vezi articolul

Daniel Funeriu, despre legalizarea mitei în universități: PSD administrează intelectualilor de calitate fix ceea ce Piața Victoriei administra PSD-ul în 10 august

“Studenților şi profesorilor deştepți le rămâne o singură variantă, dacă nu vor să-şi distrugă viitorul: să plece din țară”, spune fostul ministru al Educației Daniel Funeriu. Amintim că Guvernul Dăncilă…
Vezi articolul

Sorin Ion despre diferențele mari de punctaj la corectarea unor lucrări la simulări: Vom merge către acel profesor să-l formăm, nu “să-i tăiem capul” / Ministerul Educației face liste cu acești profesori pentru a le îmbunătăți competențele de evaluator

Secretarul de stat în Ministerul Educației, Sorin Ion, spune că profesorii care au acordat punctaje diferite mari la corectarea lucrărilor de la simulările examenele naționale vor fi ajutați “pentru a-și…
Vezi articolul

Cu 1.000 de posturi mai puține pentru profesori și educatori, față de proiectul inițial, aprobate de Guvern. Se vor deschide 39 de grădinițe noi, iar legea prevede reducerea numărului de elevi din clase, anunță ministrul

Numărul posturilor din sistemul de învăţământ preuniversitar va fi mărit cu 3.500, în contextul în care clasele vor trebui să aibă mai puţini elevi şi noi grădiniţe îşi vor începe…
Vezi articolul