Rezolvarea subiectelor de Mate-Info – Bacalaureat 2024. Profesorul Marius Perianu, coordonator al lotului de elevi olimpici juniori: Subiecte în general accesibile, fără „asperități”. Ar trebui să se obțină rezultate mai bune decât în anii precedenți

2.141 de vizualizări
Marius Perianu / Foto: captură Facebook.com/ TVR Iași
Subiectele au fost în general accesibile, fără „asperități”, la examenul de Bacalaureat 2024, la Matematică-Informatică, spune profesorul Marius Perianu pentru Edupedu.ro.

Absolvenții de liceu ar trebui să obțină rezultate mai bune decât în anii precedenți, apreciază profesorul.

  • Marius Perianu este profesor și director la Colegiul Național „Ion Minulescu” din Slatina, unul din coordonatorii lotului olimpic de juniori.

Perianu a realizat și rezolvarea subiectului de la Mate-Info, pe care o redăm mai jos în articol.

„Practic, toate problemele de la subiectul I pot fi încadrate în zona “itemi pentru nota 6”, la niciunul dintre acestea nefiind nevoie de vreun artificiu de calcul sau de vreun alt element în afară de cunoașterea formulelor/proprietăților de bază”, spune profesorul.

Iar acesta continuă: „În privința problemelor II.1, II.2, III.1 și III.2, așa cum era de așteptat, cerințele punctelor a) au fost unele care verifice cunoașterea unor formule/proprietăți elementare, iar punctele b) nu ar fi trebuit să ridice prea mari probleme celor care au vizat obținerea unor note mai mari de 7. Cu alte cuvinte, pentru un elev de nivel mediu, obținerea notei 7 a fost «la îndemână»”.

„În ceea ce privește punctele c) ale acelorași probleme, cele destinate departajării, au fost verificate cerințe standard, prezente și în subiectele sau testele de antrenament propuse de ME în anii anteriori, așa că un elev care a parcurs cu conștiinciozitate aceste teste va putea lua fără probleme o notă mare, eventual nota maximă”, adaugă Marius Perianu.

„Desigur, în condiții de examen, pot exista și momente de neatenție care să ducă la mici erori – și printre subiectele propuse au fost suficiente ocazii unde lipsa de atenție sau de concentrare să poată duce la erori. Totuși, consider că elevii au avut suficient timp astfel încât să se poată verifica și să înlăture eventualele greșeli. Una peste alta, a fost un examen cu subiecte accesibile, în urmă căruia ar trebui să se obțină rezultate mai bune decât în anii precedenți”, a completat cadrul didactic.

Rezolvare subiect BAC 2024 Matematică (Mate-Info):
Subiectele de la Mate-Info BAC 2024 Matematică:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de BCR

VIDEO Avem o mare problemă cu educația financiară și ne expunem unui risc major dacă nu rezolvăm această problemă – Răzvan Mustață, decanul FSEGA a UBB Cluj-Napoca / Programul care propune profesorilor abordarea transdisciplinară a noțiunilor despre bani și despre comportamentul financiar responsabil

Într-un climat de învățare în care elevii se simt confortabil să pună întrebări și să își exprime părerile, cum ar trebui să existe la fiecare oră, în fiecare clasă, curiozitățile…
Vezi articolul

Mesajul pentru profesori al ministrului Educației din Republica Moldova la începutul anului școlar: Vom putea ridica prestigiul profesiei dacă fiecare dintre noi va continua să fie model de comportament și de grijă pentru elevi, studenți și pentru colegii noștri / La București, niciun mesaj din partea Ligiei Deca sau a vreunui oficial al statului român pentru elevi, profesori sau părinți la începutul anului școlar 2023-2024

În timp ce la București anul școlar a început fără să fie marcat în niciun fel de către ministra Educației, Ligia Deca sau vreun oficial de la vârful ministerului sau…
Vezi articolul

Ministrul Daniel David: Într-o nouă revoluție industrială, a nu folosi tehnologia în actul educațional înseamnă a condamna copiii, fiindcă vor pierde avantaje competitive / Să o folosim pe baze științifice, în contexte etico-morale și într-o zonă de siguranță

Refuzul de a integra tehnologia în educație echivalează cu o „condamnare” a copiilor, „fiindcă vor pierde avantaje competitive”, a declarat recent ministrul Educației, Daniel David, la „Conferința națională pentru profesori…
Vezi articolul