Rezultate Simulare BAC 2025. Unul din trei elevi de clasa a XII-a nu a luat nota 5 la limba română. Cei mai mulți elevi cu note sub 5 – la disciplina obligatorie a profilului, Istorie sau Matematică: 36%

37.593 de vizualizări
Foto: Ministerul Educației și Cercetării
33% dintre elevii de clasa a XII-a care au dat simularea la Bac 2025 nu au luat nota 5 la limba română, potrivit rezultatelor publicate de Ministerul Educației, marți, 8 aprilie. Asta înseamnă o scădere de 8% față de 2024. La proba obligatorie a profilului, Istorie sau Matematică, cei mai mulți elevi, 36%, nu au reușit să obțină nota 5, procent similar cu cel de anul trecut, iar la proba la alegere a specializării a scăzut procentul elevilor care nu au luat 5, cu aproape 6%.
  • Pentru a trece proba e necesară o notă de minimum 5, însă examenul este promovat dacă media este de peste 6.
  • Edupedu.ro a scris despre Generația Experiment 2012-2025, cea mai mică generație de elevi ca număr de înscriși la școală, cu un parcurs școlar marcat de abandon, stagnare curriculară și lipsa de coerență a reformelor educaționale.

Ministerul Educației a publicat marți, rezultatele de la simulare Bac 2025, care a avut loc în perioada 24 -27 martie. 33% dintre elevii prezenți la proba de limba română nu au obținut nota 5, adică 33.330 de elevi, cu aproape 8% mai puțin decât anul trecut.

La simularea de Bac 2025, în total au fost evaluate 101.433 lucrări la limba română, dintre care peste 14.600 au fost note între 1 și 4.99. Cele mai multe note au fost între 5 și 6, peste 25 de mii.

Număr lucrări cu note între 1 și 1.99 – 1.469

Număr lucrări cu note între 2 și 2.99 – 4.155

Număr lucrări cu note între 3 și 3.99 – 9.158

Număr lucrări cu note mai mari sau egale cu 5: 67.793, adică 66,84%.

Rezultate la nivel național, pe tranșe de note:

  • La disciplina obligatorie a profilului: Istorie sau Matematică, 36% nu au luat nota 5, adică peste 36.000 de elevi. Procentul este similar cu cel de anul trecut, 35%. De remarcat, anul acesta, numărul elevilor cu note între 1 și 2 este similar cu cel al elevilor care au luat între 9 și 10.

În total au fost evaluate 99.958 de lucrări dintre care:

Număr lucrări între 1 și 1.99 – 9.894

Număr lucrări cu note între 2 și 2.99 – 6.685

Număr lucrări cu note între 3 și 3.99 – 8.491

Număr lucrări cu note între 9 și 9.99 – 9.314

Număr lucrări cu note mai mari sau egale cu 5: 63.250, adică 63,28%.

Rezultate la nivel național, pe tranșe de note:

  • La proba la alegere a profilului și specializării 29% dintre elevi nu au luat nota 5, față de 35% anul trecut.

Număr lucrări evaluate: 98.347.

Număr lucrări cu note mai mari sau egale cu 5: 68.313.

Procentul notelor mai mari sau egale cu 5: 69,46%.

Proba: E.b) – Limba maternă

Număr lucrări evaluate: 5.554.

Număr lucrări cu note mai mari sau egale cu 5: 4.582.

Procentul notelor mai mari sau egale cu 5: 82,5%.  

Rezultate la nivel național, pe tranșe de note:

Circa 100.000 de elevi de clasele a XII-a și a XIII-a au participat de la probele scrise de la simularea examenului de Bacalaureat 2025, potrivit datelor de prezență ale Ministerului Educației și Cercetării (MEC). 20% din această cohortă nu s-a prezentat la aceste simulări, cel puțin la proba la alegere de miercuri. Ministerul susține că sunt 123.000 de elevi înscriși în ultimul an de liceu.

Potrivit comunicatului Ministerului Educației:

  • „Lucrările scrise ale elevilor care au susținut simularea probelor scrise din cadrul examenului de bacalaureat se află în unitățile de învățământ în care elevii au susținut probele scrise.
  • Profesorii care predau disciplinele la care s-au susținut probele simulării au acces la lucrările elevilor din clasele în care susțin cursuri, precum și la borderourile de evaluare corespunzătoare. Conducerile unităților de învățământ vor pune la dispoziția cadrelor didactice borderourile de evaluare transmise de la nivelul Ministerului Educației și Cercetării prin inspectoratele școlare, pentru a fi folosite în procesul de vizualizare a lucrărilor de către candidați.
  • În contextul utilizării platformei de evaluare digitalizată, Ministerul Educației și Cercetării va face publice, în cursul acestei săptămâni, statistici privind gradul de reușită pe fiecare item, pe tipuri de probă, la nivel național.

Precizăm că datele care stau la baza acestei sinteze au fost extrase din platforma de evaluare digitalizată și prelucrate la nivelul Ministerului Educației și Cercetării. Informațiile care permit astfel de analize, precum și analize ale gradului de reușită pe itemi vor fi disponibile la nivelul fiecărui inspectorat școlar județean/Inspectoratului Școlar al Municipiului București, respectiv al fiecărei unități de învățământ odată cu transmiterea borderourilor de evaluare.

Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare”.

Cum vor fi comunicate rezultatele, conform procedurii

„Rezultatele înregistrate la probele scrise ale simulării examenului național de bacalaureat 2025 au fost transmise inspectoratelor școlare județene/ISMB. La momentul transmiterii acestei informări, rezultatele sunt în curs de a fi transmise de la nivelul inspectoratelor școlare către fiecare unitate de învățământ sub forma cataloagelor cu notele finale.

Dat fiind numărul mare de discipline/tipuri de subiecte, borderourile asociate fiecărei evaluări vor fi transmise în cursul acestei zile de către Ministerul Educației și Cercetării inspectoratelor școlare județene/Inspectoratului Școlar al Municipiului București, urmând a fi distribuite de către inspectorate către fiecare unitate de învățământ cel târziu până la sfârșitul acestei săptămâni”, anunță Ministerul Educației.

Rezultatele simulărilor nu vor fi publice, ci transmise individual fiecărui elev printr-un cod unic. „Rezultatele obținute la simulările naționale nu sunt afișate și nu sunt făcute publice” (art. 19 (1)), iar „comunicarea rezultatelor se face anonimizat, utilizându-se codurile individuale care înlocuiesc numele și prenumele candidaților” (art. 19 (4)).

Dacă elevii doresc, notele obținute la simulare pot fi trecute în catalog, dar doar la cererea scrisă a acestora sau a părinților. „La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog” (art. 20 (2)).

Informații de context

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, întrebat recent ce se poate face în privința ratei de absenteism de la simularea Bacalaureatului 2025, a spus că școlile trebuie să poarte discuții pe rezultate până la nivel de elevi și părinți „astfel încât elevul să vadă un câștig prin participarea la aceste simulări”.

Ministrul a mai precizat că va verifica dacă „fiecare școală folosește în analiza internă datele pe care le are și vreau să văd cum ajunge personalizat la copii”. Daniel David a făcut aceste declarații, miercuri, la un eveniment prin care reprezentanți OCDE poartă consultări în vederea acordării de asistență în domeniul reformei curriculare din România.

Amintim, la prima probă a simulării Bacalaureatului 2025, au fost prezenți 82% dintre elevii de a XII-a, iar la proba obligatorie a profilului, Istorie sau Matematică au lipsit 23.000 de elevi, adică 19%.

Calendarul examenului național de bacalaureat – Sesiunea iunie-iulie 2025:
  • 16 – 20 decembrie 2024: Înscrierea candidaților pentru susținerea probelor A, B, C, D din cadrul examenului național de bacalaureat – 2025
  • 27-29 ianuarie 2025: ⁠Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A
  • 29-31 ianuarie 2025: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B
  • 3-5 februarie 2025: ⁠Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C
  • 5-7 februarie 2025: Evaluarea competențelor digitale – proba D
  • 30 mai – 4 iunie 2025: Susținerea probelor A, B, C, D pentru elevii beneficiari ai unor burse de studiu în străinătate
  • 2-6 iunie 2025: Înscrierea candidaților la probele scrise ale primei sesiuni de examen
  • 6 iunie 2025: Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a
  • 10 iunie 2025: Limba și literatura română – proba E.a) – probă scrisă
  • 11 iunie 2025: Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – probă scrisă
  • 13 iunie 2025: Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – probă scrisă
  • 16 iunie 2025: Limba și literatura maternă – proba E.b) – probă scrisă
  • 20 iunie 2025: ⁠Afișarea rezultatelor la probele scrise, vizualizarea lucrărilor scrise și depunerea contestațiilor

30 iunie 2025: ⁠Afișarea rezultatelor finale

23-24 iunie 2025: Vizualizarea lucrărilor scrise și depunerea contestațiilor

Citește și:
Subiectele și baremele pentru limba maternă, simulare BAC 2023, publicate de Ministerul Educației
Baremele de corectare și notare pentru Limba română, simularea examenului de Bacalaureat 2025, publicate de Ministerul Educației
Simulare Bacalaureat 2025. Peste 23.000 de elevi au lipsit la proba obligatorie a profilului: Istorie sau Matematică / Un elev a fost eliminat pentru că a încercat să copieze
Baremul de corectare de la Istorie, simulare BAC 2025, publicat de Ministerul Educației
Subiecte Istorie – simulare BAC 2024. Eseu de două pagini despre evoluția politică a României în secolul al XX-lea, printre cerințe
Baremele de corectare la Matematică, simulare BAC 2025, publicate de Ministerul Educației
Peste 22 de mii de elevi au lipsit la simularea pentru Bacalaureat, la proba obligatorie a profilului / S-au prezentat mai mulți elevi decât anul trecut, potrivit datelor Ministerului Educației
Generația „experiment” 2012-2025 – primii elevi care au făcut clasa pregătitoare. La gimnaziu nu au avut în niciun an manuale la timp și nici profesori formați / Liceul i-a primit fără curriculum nou, cu manuale și programe dinainte de nașterea lor, din cauza politicienilor care au amânat reforma curriculară
Simulare BAC 2025. Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației: Până pe 8 aprilie, colegii noștri vor putea evalua lucrările inclusiv de la domiciliu, iar pe 8 aprilie vom comunica rezultatele, individual, fiecărui elev

5 comments
  1. E foarte bine ca elevii au acces la borderourile de corectare!
    Poate imi explica cineva cum e posibil ca, la limba romana, lucrarea sa fie corectata de patru profesori si nota cea mai mica este 5 iar cea mai mare este 9. La matematica (stiinta exacta) diferenta dintre cele doua note este de 1 punct.
    Mulțumesc!

  2. Aceste note reflecta lipsa de interes a profesorilor, vacanta continua a elevilor imediat cum se vad intrati la liceu, ideea promovata de catre unele cadre didactice (istorie, geografie!) ca “doar materia clasei a 12a intereseaza la BAC”….asa ministru, asa profesori, asa elevi! Vai de noi- burse date doar pt ca sunt prezenti in clasa, si, daca nu sunt prezenti alearga profesorii dupa ei ca sa aduca scutirile…..Cine va mai munci in tara asta?

  3. “Ghici ghicitoarea mea”, de ce?
    Pentru ca subiectul 3 la Romana a fost ambiguu. La mate da, a fost greu, doar cei foarte buni iau peste 8.
    Dar, este inacceptabil sa ganditi un subiect la Romana la ghicire desi se sustinee ca fiecare opera este definita/incadrata clar. Serios? Criticul Nicolae Manolescu mentiona ca “Enigma Otiliei” este un roman al experientei. O gramada de profesori considera ca nu. Inclusiv la liceul baiatului meu.
    In fine…..
    V-ati facut de ras !!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Proiectul SuperTeach este susținut de Telekom Romania

Ligia Deca, consilier prezidențial: Suntem în discuție cu Ministerul Educației și cu Ministerul Fondurilor Europene cu privire la alinierea priorităților de finanțare pentru următorul exercițiu financiar 2021-2027, pentru Planul Național de Reziliență / Bani or să fie

Corelarea resurselor de finanțare centrale, europene și locale cu nevoile din școli și din comunități – aceasta este una dintre cele mai mari provocări pentru Educație, a spus Ligia Deca,…
Vezi articolul