UPDATE România educată și legile educației nu există în programul de guvernare al lui Marcel Ciolacu, versiunea prezentată de PSD, dar sunt menționate în programul depus de PSD-PNL la Parlament

2.040 de vizualizări
Foto: Inquam Photos / George Calin
Ignorare totală a proiectului președintelui Klaus Iohannis „România educată“ și a legilor Deca-Iohannis în programul de guvernare propus de Marcel Ciolacu și de PSD pentru guvernul care urmeaza să fie învestit joi, conform unui document PSD analizat de Edupedu.ro. În același document, nu există nicio mențiune sau vreo referire spre aceste documente promise de președinte și promovate de PNL și Ligia Deca în capitolul dedicat Educației, care are 12 pagini în prezentarea programului Guvernului Ciolacu.

UPDATE „România educată” și legile educației sunt menționate, în schimb, în programul de guvernare depus de PSD-PNL la Parlament – vezi documentul mai jos. Acesta precizează, la prioritățile generale ale programului de guvernare:

  • |Odată cu adoptarea legilor educației, baza de plecare pentru construcţia în educaţie pentru perioada 2023 – 2024 este operaţionalizarea şi implementarea Proiectului „România Educată”, acest deziderat fiind inclus în Strategia Naţională de Apărare a Ţării, adoptată de Parlamentul României, și asumat de Guvernul României. În fața problemelor generate de pandemie, Guvernul României va pune un accent deosebit pe pregătirea sistemului de învățământ pe următoarele cinci paliere: conectivitate generalizată, echipamente electronice pentru toți beneficiarii sistemului de educație, adecvate nivelului de învățământ, conținut digital pentru toate disciplinele și toate nivelurile, formare a tuturor cadrelor didactice pentru pedagogie digitală, platforme de evaluare dedicate și securizate.
  • Dezideratele urmărite din perspectiva Proiectului „România Educată” vor fi: educație de calitate pentru toți, educație individualizată – diversitate, realizarea autonomiei și gândirii critice, considerarea modelul profesorului în formarea elevului ca fiind cel mai puternic instrument pedagogic, alocarea prioritară de resurse suficiente, în mod transparent, echitabil și eficient.”

Știrea inițială, referitoare la programul de guvernare prezentat separat de PSD:

Măsurile și obiectivele propuse de PSD în programul de guvernare al Cabinetului Ciolacu evită orice referire la România educată și, în afară de voucherele pentru elevii în risc de abandon sau pentru familiile cu o condiție materială precară, acestea conțin mai ales puncte care au fost respinse, la Parlament, în dezbaterile legilor educației Deca-Iohannis.

În mai multe rânduri se vorbește, însă, despre „crearea unui cadru legislativ“ pentru o serie de măsuri, ca de exemplu:

„Crearea unui cadru legislativ, în colaborare cu Ministerul Sănătății, care să uniformizeze funcţionarea cabinetelor de medicină şcolară, precum și înfiinţarea de cabinete de
medicină şcolară în unităţile de învăţământ unde acestea nu există şi dotarea celor existente.

Crearea cadrului legislativ pentru dezvoltarea unei strategii de intervenţie timpurie pentru integrarea și susținerea copiilor cu dizabilităţi și a celor capabili de performanţă;

Crearea cadrului legislativ pentru asigurarea consilierii școlare, a serviciilor de logopedie și sprijin în fiecare unitate de învăţământ preuniversitar de masă;

Crearea cadrului legislativ și a oportunităţilor de finanţare pentru înfiinţarea de ateliere protejate pentru tinerii cu nevoi speciale.

Crearea cadrului legislativ pentru școlarizarea antepreşcolarilor, a preşcolarilor şi a elevilor cu boli cronice, boli maligne sau alte afecţiuni care necesită spitalizare/
tratament/monitorizare ori care desfășoară activități în cadrul „Școlii din spital”;

Crearea cadrului legislativ pentru școlarizarea și reintegrarea într-o unitate de învățământ a elevelor gravide și a elevilor părinți.

Crearea cadrului legal pentru realizarea de programe de studii în format modular şi acordarea de micro-certificări, cu adaptarea corespunzătoare a sistemului de evaluare externă a calităţii“.

Unele dintre aceste măsuri, precum și altele de tipul „Participarea studenţilor în proporţie de 25% în structurile de conducere din universităţi (consiliul facultății, senatul universitar, consiliul școlii doctorale)“, au fost solicitate în dezbaterile pe legile educației Deca-Iohannis la Parlament, de elevi, studenți și parte din societatea civilă sau chiar de Opoziție, dar au fost respinse la acel moment de parlamentarii PSD-PNL-UDMR și de reprezentanții Ministerului Educației.

Programul de guvernare 2023-2024 propus de PSD-PNL (Educație – abordată în obiectivele generale și în capitolul dedicat Ministerului Educației – de la pagina 82):


4 comments
  1. Ticăloșii ăștia au doar program cum sa ocupe functiile cu oameni care să fure Romania cu firmele lor care sunt abonate la contractele cu statul.

  2. Nu stiu de ce se asteapta lumea sa fie educatia o prioritate pentru unul care si-a dat bacul la 37 de ani, are o diploma la o facultate renumita pentru diplomele false emise, iar primul loc de munca l-a avut pe la 30 de ani. Mie mi-e rusine cu asa un prim-ministru.

  3. Pana si Ciolacu intelege ca legile alea sunt un gunoi care nu rezolva nimic, doar creaza probleme suplimentare.

  4. Romania ne(educata) de Iohannis, Deca, Lazar

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Contabila Elena Liliana Onac de la Școala 23 și Grădinița 15 din Sibiu, reținută de polițiști după ce ar fi luat sute de mii de lei din contribuțiile pentru sănătate și pensii ale profesorilor angajați. Încă 5 persoane sunt audiate

Contabila unei școli și a unei grădinițe din Sibiu a fost reținută pentru delapidare, fiind acuzată că a creat un prejudiciu de 353.000 de lei pe parcursul a aproape trei…
Vezi articolul

Cererea pentru înscrierea creșelor în Registrul național al furnizorilor acreditați. Lista documentelor care trebuie anexate, inclusiv declarația de la notar că sunt îndeplinite standardele de calitate

Înscrierea creșelor în Registrul național al furnizorilor de educație timpurie antepreșcolară autorizați să funcționeze provizoriu și în Registrul național al furnizorilor de educație timpurie antepreșcolară acreditați se face după ce…
Vezi articolul

INTERVIU Inițiatorul olimpiadei de robotică, profesorul Răzvan Bologa: Pot participa elevi de clasa a II-a până la clasa a X-a / Elevii trebuie să folosească și chip-uri microprogramabile în procesul educațional. Ei au nevoie să experimenteze cu mici dispozitive fizico-cibernetice și să le arate celor din jur realizările lor

Concursul național de robotică școlară Nextlab.tech a fost introdus anul acesta de Ministerul Educației în lista oficială a olimpiadelor și competițiilor pe care le finanțează. Inițiatorul concursului de robotică recunoscut…
Vezi articolul