ANALIZĂ România, pe locul 8 în Uniunea Europeană la numărul absolvenţilor de facultate în anul 2017. Unul din patru termină drept, management sau administraţie

7.340 de vizualizări
Taxele de școlarizare
FOTO: Photo by Feedyourvision from Pexels
Peste 27% dintre absolvenţi de studii superioare din România în anul 2017 erau specializaţi în drept, administraţie şi afaceri, potrivit datelor Eurostat analizate de Edupedu.ro. România a avut în anul 2017 un număr de 121.250 de absolvenţi de studii superioare, fiind pe locul 8 în rândul statelor Uniunii Europene, după acest criteriu. Cei mai mulţi absolvenţi din UE în acel an au fost în Marea Britanie, peste 783 de mii.

Clasamentul statelor UE după numărul absolvenţilor de studii superioare din anul 2017 este următorul, potrivit Eurostat:

  1. Marea Britanie 783.952
  2. Franţa 780.630
  3. Germania 569.154
  4. Polonia 517.305
  5. Spania 445.559
  6. Italia 388.605
  7. Olanda 155.504
  8. România 121.250
  9. Belgia 115.870
  10. Cehia 87.131
  11. Austria 84.862
  12. Danemarca 82.581
  13. Irlanda 78.002
  14. Portugalia 77.034
  15. Suedia 73.511
  16. Grecia 69.134
  17. Ungaria 63.109
  18. Bulgaria 56.851
  19. Finlanda 56.136
  20. Slovacia 50.622
  21. Croaţia 33.989
  22. Lituania 27.684
  23. Slovenia 16.458
  24. Letonia 14.587
  25. Estonia 9.577
  26. Cipru 9.304
  27. Malta 4.580
  28. Luxemburg 1.748

În România cei mai mulţi tineri care au terminat facultatea în 2017 sunt specializaţi în afaceri (management), drept sau administraţie, peste 33.500. Inginerii erau în 2017 pe locul al doilea, cu 22.106 absolvenţi. Numărul celor care au terminat medicină şi farmacie era de peste 14 mii, iar al celor specializaţi în IT – 6.750.

Evoluţia ultimilor ani arată scăderi bruşte în domenii precum inginerie şi construcţii, unde din 2013 până în 2017 au fost cu 15 mii de absolvenţi mai puţini, sau în medicină, unde se poate remarca o reducere de peste 12.000 de absolvenţi între 2013 şi 2016, cu o uşoară revenire (+2.000) în 2017.

O scădere de amploare a avut loc la specializarea ştiinţe sociale, jurnalism, unde în 2013 erau cu 15 mii mai mulţi absolvenţi ca în 2017.

Domeniul IT (Tehnologia Informaţiilor şi Comunicaţiilor) a avut o creştere a numărului de absolvenţi în anul 2015, până la peste 6.000, rămânând apoi la acest nivel şi în următorii ani.

În graficul de mai sus se poate vedea şi o uşoară creştere a numărului absolvenţilor în domeniul “ştiinţele educaţiei”, precum şi în agricultură şi servicii.

La nivelul întregii Uniuni Europene au fost 4,8 milioane de studenţi care au absolvit cursurile universitare în anul 2017. Mai mult de o treime (34%) dintre ei au terminat ştiinţe sociale, jurnalism, informaţii, afaceri, administraţie şi drept.

FOTO: Photo by Feedyourvision from Pexels


1 comment
  1. Numarul de absolventi de facultate ar trebui raportati la populatia totală a țării respective, pentru a s e obține un indice comparabil. Altfel clasamentul nu este relevant. Sa va dau un exemplu: in satu X (2000 locuitori) se nasc 20 de copii. În satul Y se nasc 21 (3000 locuitori). Unde este natalitatea mai mare ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Curriculumul de liceu în Austria, una din țările europene cu cele mai bune rezultate PISA 2022: Multă Matematică și Științe, dar și Latină, Istorie și educație politică, Geografie și economie, Arte

Matematica, studiile de limbă – inclusiv limba latină sau limba greacă, științele, dar și Istoria și educația politică, Geografia și economia, Muzica și Artele ocupă fiecare un loc important printre…
Vezi articolul

Mircea Miclea, către Minister, după rata de eșec de la Evaluarea Națională: Arătați-ne planurile individualizate de învățare, aplicați-le în after school și evaluați profesorii după ce au făcut cu copiii

Aproape 40% dintre elevii înscriși în clasa a VIII-a la începutul anului au luat medii sub 5 sau au lipsit de la Evaluarea Națională 2019. “Rata aceasta de eșec este…
Vezi articolul

OFICIAL Drepturile studenților cu dizabilități și/sau cu cerințe educaționale speciale: resurse și materiale adaptate, locuri gratuite în tabere, însoțitor în timpul cursurilor sau susținerii examenelor

Studenții cu dizabilități și/sau cerințe educaționale speciale au dreptul la resurse și materiale adaptate, locuri gratuite în tabere, însoțitor în timpul cursurilor sau susținerii examenelor, iar universitățile pot înființa departamente…
Vezi articolul
Predare exclusiv online

Limbajul și vocabularul folosite de un copil în primii ani de școală prezic cel mai bine capacitatea de a înțelege mai târziu un text citit – Studiu condus de un cercetător român de la Universitatea Babeș-Bolyai, publicat în prestigiosul jurnal specializat în alfabetizare al editurii Springer

România a intrat în pandemia COVID-19 care a închis școlile pentru o perioadă record cu cel mai mare nivel al analfabetismului funcțional înregistrat în ultimii 6 ani: 44%. La un…
Vezi articolul