S-a redus decalajul rural urban la Matematică, însă peste jumătate dintre elevii de clasa a VIII-a din mediul rural nu au luat nota 5 la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, organizată de Inspectoratul Școlar Iași în aprilie – Raport

3.001 de vizualizări
S-a redus decalajul între procentul elevilor cu note sub 5 la Matematică din mediul rural față de cei din mediul rural. Dacă la simularea din februarie 81% dintre elevii din rural nu au luat 5, acum procentul a ajuns la 56 %. Cu toate acestea, peste jumătate dintre elevii din mediul rural nu au luat nota 5 la Matematică, potrivit Raportului privind rezultatele simulării pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat 2024, organizată de Inspectoratul Școlar Județean Iași în aprilie.

Inspectoratul Școlar Județean Iași a organizat, în perioada 17-19 aprilie 2024, simularea județeană a examenelor de Evaluare Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a și de Bacalaureat 2024. Evaluarea lucrărilor scrise a fost organizată la nivelul școlilor, în format clasic, fără acces la platforma de evaluare digitalizată, potrivit raportului.

Simularea examenului de Evaluare Națională s-a desfășurat în 156 de unități școlare cu nivel gimnazial din totalul de 165 din județul Iași, dintre care 49 din mediul urban și 107 din mediul rural, în timp ce simularea examenului de Bacalaureat a fost organizată în 40 de unități școlare cu nivel liceal din totalul celor 48 existente. 

Prezența elevilor la simularea pentru Evaluare Națională 2024

Procentual, nivelul de participare al elevilor se apropie de nivelul înregistrat la simularea din zilele de 5 și 6 februarie 2024, cu o prezență mai ridicată la cele două probe în rândul elevilor din mediul urban, unde 95.56% au participat la ambele probe, în timp ce prezența elevilor din mediul rural la ambele probe a fost de 89.28%, potrivit raportului. 

Rezultatele elevilor la simularea pentru Evaluare Națională 2024 din aprilie, din Județul Iași

În contextul simulării organizate de I.S.J. Iași, niciun elev nu a obținut media 10, iar media mediilor la nivel județean a fost de 5.81, față de 5.57 la simularea din luna februarie 2024

La momentul respectiv, 74.30% dintre elevii ieșeni au obținut note ≥5 la limba și literatura română, în timp ce 41.06% au obținut note mai mari sau egale cu 5 la matematică. Pe de o parte, situația este generată de nivelul general mai scăzut al notelor ≥5 înregistrate la limba și literatura română la simularea din luna aprilie 2024, de -3.6% și, pe de altă parte, o creștere semnificativă a numărului elevilor care au obținut cel puțin nota 5.00 la matematică, reflectată într-o creștere procentuală de 19.54%, conform raportului. 

De menționat că se reduce la 10.10% ecartul dintre cele două discipline, înregistrat în luna februarie, când acesta a fost de 33.24%. 

Rezultatele pe medii de rezidență:

Prezența elevilor la simularea pentru Bacalaureat din Județul Iași

Prezența generală a elevilor la toate cele trei probe scrise ale simulării examenului a fost de 71.32%, reprezentând un număr de 3461 de elevi, cu o participare mai amplă a elevilor din învățământul vocațional (82.90%). 

Rezultatele, pe probe de examen

Situația promovării este redată în tabelul de mai jos, având în vedere și rezultatele obținute la simulările anterioare:

Media notelor la limba și literatura română a fost 6.35 la simularea din luna aprilie 2024, mai ridicată decât cea obținută la nivel județean la simularea M.E. din luna martie, care a fost 5.78. 

Nivelul general de promovare a probei E.c) – Proba obligatorie a profilului a înregistrat o scădere cu -0.94% la simularea organizată de I.S.J. Iași în luna aprilie 2024 pe fondul notelor obținute la proba scrisă de matematică de elevii asociați filierei teoretice, specializările Matematică-Informatică și Științe ale Naturii. S-a înregistrat o scădere a nivelului de promovare pentru elevii acestor două filiere și, prin contrast, creșterea proporției elevilor care au obținut cel puțin nota 5.00 la filierele tehnologică și vocațională (profil pedagogic), conform raportului. 

Media notelor la disciplina matematică a fost 5.55 la simularea din aprilie 2024, mai scăzută decât media obținută la simularea din luna martie 2024, de 6.04. 

Disciplina istorie pentru elevii liceelor teoretice – profil uman și elevii liceelor vocaționale, cu excepția profilului pedagogic, a înregistrat un nivel de promovare de 77.03% la simularea din luna aprilie 2024, mai ridicat cu 6.75% față de simularea M.E. din martie 2024. 

Situația promovării probei E.d) – Proba la alegere a profilului și specializării este prezentată în tabelul de mai jos: 

DOCUMENT – Raport privind simularea examenelor naționale din perioada 17-19 aprilie 2024, ISJ Iași
Citește și:
Patru din cinci elevi din mediul rural din Iași au luat note sub 5 la simularea Evaluării Naționale 2024, la Matematică. Luciana Antoci, ISJ: Mergem deja în școli țintit pentru a vedea ce se întâmplă acolo unde rezultatele sunt îngrijorătoare. Patru luni înseamnă suficient cât să putem schimba semnificativ aceste date

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Scriitoarea Adina Popescu, despre programa de Bacalaureat la literatura română, care nu conține niciun autor din ultimii 50 de ani: Este fantastic. Vedem că tinerii nu prea mai citesc și practic nu îi ajutăm să se împrietenească cu textele literare

Copiii și tinerii citesc dacă cei din jurul lor le oferă modele – de la familie care să le spună că o alternativă pentru realitatea uneori copleșitoare sunt cărțile, la…
Vezi articolul

CNCD se autosesizează după ce Ministerul Educației a menținut pentru minoritari examenul de română la admiterea la facultate. Asztalos: În cazul câtor etnici români în funcții publice reflectă BAC-ul nivelul de stăpânire a limbii române?

Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării se autosesizează în problema examenului de limba română pe care Ministerul Educației le permite universităților să îl organizeze pentru absolvenții minoritari care vor să dea…
Vezi articolul