Salarizarea pe criterii de performanță nu este posibilă, spune Ligia Deca / Ministra spune că „evaluările de la clasă nu sunt bine standardizate“

752 de vizualizări
Foto: © Racorn | Dreamstime.com
Ligia Deca a spus că salarizarea profesorilor pe criterii de performanță nu este posibilă: „Întâi cred că trebuie să stabilim și să punem la punct un sistem coerent de evaluare curentă la clasă și abia apoi putem să gândim sisteme de acest tip“, a spus ministra Educației, în cadrul conferinței de presă în care a prezentat noile proiecte ale legilor educației.

Întrebată de Edupedu.ro dacă va fi introdusă salarizarea profesorilor în funcție de criterii de performanță, Ligia Deca a precizat că aceasta nu poate fi introdusă cât timp „evaluările la clasă nu sunt bine standardizate“, temându-se de „o inflație a notelor, (…) să nu fie o problemă în zona de salarizare, s-ar putea crește artificial notele de la clasă“.

Concret, Ligia Deca a spus: „Avem diferite discuții vizavi de ce înseamnă evaluarea de performanță. Din discuțiile pe care noi le-am avut până acum cu specialiști din Ministerul Educației, este foarte greu, câtă vreme evaluările de la clasă nu sunt bine standardizate, să condiționezi salarizarea cadrelor didactice de performanțele elevilor, adică este foarte variabilă această performanță și cred că am duce și la o inflație a notelor, adică ca să nu fie o problemă în zona de salarizare, s-ar putea crește artificial notele de la clasă. Întâi cred că trebuie să stabilim și să punem la punct un sistem coerent de evaluare curentă la clasă și abia apoi putem să gândim sisteme de acest tip. De notat însă că aceste sisteme de salarizare pe bază de performanță funcționează foarte greu în alte sisteme naționale“.

Despre introducerea criteriilor de performanță de care să depindă salarizarea profesorilor a vorbit fostul ministru Sorin Cîmpeanu în 2021. El spunea atunci: „Mi se pare greșit să fie acordate creșteri salariale otova, trebuie date pe anumite criterii de performanță. Nu neapărat pe excelență sau elitism, este mult mai greu sa duci un elev de la nota 5 la nota 6, decât să-l duci de la 9 la 10“.

Și preşedintele PSD, Marcel Ciolacu se pronunţa în iunie 2022, în favoarea introducerii unor criterii de performanţă în Legea Educaţiei, care să permită profesorilor performanți să obţină salarii mai mari. Acesta nu a făcut nicio referire despre ce ar trebui să ia în calcul aceste criterii.

Amintim că Ligia Deca a precizat luni, 27 februarie, în conferința de presă în care a prezentat modificările aduse legilor Educației, că salarizarea profesorilor va fi progresivă, având la bază salariul mediu brut pe economie și va fi inclusă în legile educației.

Foto: © Racorn | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
LIVE VIDEO TEXT Proiectele de legi ale educației – prezentate de ministrul Ligia Deca luni: Master didactic cu bursă echivalentă salariului mediu brut, program național care să abordeze direct analfabetismul funcțional, salarizare progresivă menționată în lege / Evaluarea Națională – ca acum, admitere pentru 60% din locuri la licee căutate
Ligia Deca: Salarizarea profesorilor va fi progresivă, având la bază salariul mediu brut pe economie și va fi inclusă în legile educației


2 comments
  1. Cum o sa faca performanta Scoala nr. 136 din sect. 5 Bucuresti care are aproape suta la suta cazuri sociale si romi comparativ cu Liceul Caragiale sau Liceul Sfantu Sava unde vin copiii ai caror parinti au afaceri si lucreaza in mutinationale?!

    1. Asta nu intelege prostimea!!!
      Una e sa predai la cele mai bune scoli din judet si alta sa predai la un liceu dintr-un orasel mic. Cei mai buni elevi pleaca la liceele bune din judet.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Aproape 29 de mii de elevi încă merg la latrină, în loc de toaletă, în peste 200 de școli, potrivit Ministerului Educației. Autoritățile se pregătesc să aloce 10,3 milioane lei pentru modernizarea WC-urilor, după ce elevii au început cursurile

Aproape 29 de mii de elevi încă merg la toalete de tip latrină, în curtea școlii, în peste 200 unități de învățământ din țară, potrivit datelor publicate de Ministerul Educației.…
Vezi articolul

Rezultatele inițiale de la Evaluarea Națională 2024 vor fi publicate miercuri, 3 iulie, până la ora 14. Contestațiile pot fi depuse pe 3 și 4 iulie – model de cerere

Rezultatele inițiale de la Evaluarea Națională 2024 vor fi afișate miercuri, 3 iulie, până la ora 14, potrivit calendarului oficial. Elevii nemulțumiți de rezultatele obținute pot depune contestații la centrele de…
Vezi articolul

Material susținut de Fundația Orange

Antonia, Paul, Andra și profesoara lor care merge sâmbăta cu mașina să-și aducă elevii la școală, pentru a participa la SuperCoders, unde construiesc soluții de viitor la situații reale

13 elevi din cei 50 de finaliști au prezentat proiecte creative, gândite pentru viața de zi cu zi, cum ar fi un robot salvator în caz de incendii și cutremure,…
Vezi articolul

Admitere liceu 2024. Procedura pentru completarea fișei de înscriere, trimisă de Ministerul Educației. Fișa poate fi completată la școală, în prezența părintelui și a dirigintelui, sau transmisă prin e-mail – document

Procedura pentru completarea fișei de înscriere la liceu 2024 a fost trimisă de Ministerul Educației către inspectoratele școlare. Elevii de clasa a VIII-a vor completa opțiunile în fișele de înscriere la…
Vezi articolul

Ministrul interimar al educației, despre slujbele religioase la începerea anului școlar: Nu putem să spunem că această slujbă este ilegală. Nu este obligatorie/ Aţi văzut vreo reacţie negativă din partea părinţilor, astăzi?

Ministrul interimar al Educaţiei, Valer-Daniel Breaz, a afirmat luni că slujbele religioase oficiate la ceremoniile de începere a noului an şcolar nu sunt obligatorii, rămânând la latitudinea unităţilor de învăţământ…
Vezi articolul