Șapte universități din România au intrat în Clasamentul universităților din țările în curs de dezvoltare 2019. China domină topul

9.299 de vizualizări
Foto: Pixabay
Clasamentul universităților din țările în curs de dezvoltare 2019 este dominat de universitățile din China. În “Emerging Economies University Rankings 2019” publicat de revista britanică ”The Times Higher Education” au intrat 7 universități din România. Instituția românească de învățământ superior care se clasează cel mai bine în top este Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, aflată pe locul 166 în 442 de universităţi.

În acest moment, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca se clasează ca prima universitate românească în toate topurile internaționale importante. Universitatea de Vest din Timișoara, aflată pe locul 4 din cele 7 universități românești din clasament, precizează într-un comunicat remis Edupedu.ro că acest clasament conține toate instituțiile de învățământ superior din Consorțiul Universitaria.

Astfel, din România, în ranking sunt prezente Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea din Bucureşti, Universitatea de Vest din Timișoara, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași și Academia de Studii Economice din Bucureşti (Universitaria), precum și Universitatea de Medicină și Farmacie “Iuliu Haţieganu” din Cluj-Napoca și Universitatea de Medicină și Farmacie Grigore T. Popa din Iași.

Cele șapte universități românești prezente în clasament:
  • 1. Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca: locul 166
  • 2. Universitatea de Medicină și Farmacie “Iuliu Haţieganu” din Cluj-Napoca: locul 196
  • 3. Universitatea din București – clasată în intervalul 201-250
  • 4. Universitatea de Vest din Timișoara – clasată în intervalul 301-350
  • 5. Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași – clasată pe 351+
  • 6. Academia de Studii Economice (ASE) – clasată pe 351+
  • 7. Universitatea de Medicină și Farmacie Grigore T. Popa din Iași – clasată pe 351+

Clasamentul publicat de Times Higher Education conține 442 de universităţi, din 43 de ţări din zona Emerging Economies. Universitățile au fost clasificate după 13 indicatori de performanţă, grupaţi pe:

  • activitatea de predare (30%)
  • activitatea de cercetare şi impactul rezultatelor cercetării (50%)
  • activitatea internațională (10%)
  • transferul de cunoștințe către mediul socioeconomic (10%)
Top 50 universități din țările în curs de dezvoltare 2019:

1. Tsinghua University din China
2. Peking University din China
3. Zhejiang University din China
4. University of Science and Technology din China
5. Lomonosov Moscow State University din Rusia
6. Fudan University din China
7. Nanjing University din China
8. Shanghai Jiao Tong University din China
9. University of Cape Town din Africa de Sud
10. National Taiwan University din Taiwan
11. University of the Witwatersrand din Africa de Sud
12. Moscow Institute of Physics and Technology din Rusia
13. Khalifa University din Emiratele Arabe Unite
14. Indian Institute of Science din India
15. University of São Paulo din Brazilia
16. National Research Nuclear University MEPhI din Rusia
16. Wuhan University din China
* la egalitate, cu același punctaj
18. University of Malaya din Malaezia
18. Tongji University din China
* la egalitate, cu același punctaj
20. Sabancı University din Turcia
21. Sun Yat-sen University din China
22. Harbin Institute of Technology din China
22. Higher School of Economics din Rusia
* la egalitate, cu același punctaj
24. Stellenbosch University din Africa de Sud
25. Huazhong University of Science and Technology din China

“Orice țară cu o economie emergentă avansată, emergentă secundară sau de frontieră, potrivit FTSE Country Classification Process, a fost eligibilă pentru includerea în evaluare. Universitățile sunt excluse din ranking-ul economiilor emergente dacă nu au activitate de predare și dacă producția lor științifică în perioada 2013-2017 a fost mai mică de 1.000 de articole (cu cel puțin 150 de articole pe an). De asemenea, instituțiile de învățământ superior sunt excluse dacă 80% sau mai mult din activitatea acestora este dedicată exclusiv unuia dintre cele 11 domenii ale THE World University Rankings”, explică Universitatea de Vest din Timișoara.

Vezi aici integral Times Higher Education Emerging Economies University Rankings 2019

Citește și:

Clasamentul universităților din România 2018: Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca este pe primul loc
Clasamentul Internațional al Universităților în Inginerie și Tehnologie 2019: O singură universitate românească în top

Foto: Pixabay.com

 


3 comments
  1. Scoala in Emiratele Arabe Unite are un nivel scazut, e imposibil sa pui in top o universitate din aceasta tara. Decat daca criteriile sunt temperatura e afara sau cat de mult praf e in aer. Sa fim seriosi.

  2. ASE-ul este un rahat de universitate, unde profesorii se prefac ca muncesc. Intarzie la ore sau nu vin deloc, predau informatii invechite, inutile pentru viitor, nu sunt in stare nici macar sa ghideze studentii. Singurii studenti care invata ceva valoros aici sunt cei care se invata singuri. Profesorii sunt degeaba, nici nu stiu de ce isi iau salariile.
    Doar reclama si fumurile sunt de ASE, nu recomand nimanui.

  3. Acest clasament nu are nicio valoare.
    Nu asta este grupul in care trebuie sa concuram.
    Valoare are clasamentul general real, nu „clasamentul saracilor”.

    In plus, clasamentul Times pune prea putin accentul pe valoarea stiintifica si prea mult pe „vizibilitate” definita in termeni neuniversitari. Adevaratul clasament este Shanghai University Ranking (Academic Ranking of World Universities).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Bogdan Cristescu, director al Centrului Național de Curriculum și Evaluare: În secunda în care vom oferi educație de calitate în clasă peste tot și vom oferi încredere în sistem, fenomenul meditațiilor se va diminua

Bogdan Cristescu, director al Centrului Național de Curriculum și Evaluare, spune că fenomenul meditațiilor se va diminua „în secunda în care vom oferi educație de calitate în clasă peste tot…
Vezi articolul

Campaniile clasice de prevenție a drogurilor, cele cu sloganuri și expus pedepse sau efecte, nu funcționează pentru toți elevii, spune psihoterapeutul Ramona Costescu: Soluția este să formezi abilități diriginților, profesorilor care rămân acolo nu doar o generație, abilități de a repera cazuri de consum, de mediere cu familia sau cu alte entități care pot fi sprijin

Tonul cu care se vorbește în spațiul public despre droguri este unul ostil și nu încurajează dialogul necesar în activitățile de prevenție, în timp ce autoritățile, de asemenea, înțeleg să…
Vezi articolul

O primărie din județul Arad construieşte o școală și o grădiniță noi, pentru că este mai ieftin decât întreţinerea celor vechi. Primarul Mihai Mag: Vor fi probabil cele mai moderne din vestul ţării şi vor fi independente energetic, dotate cu pompe de căldură şi panouri fotovoltaice

Primăria Vladimirescu investeşte peste 13 milioane de lei în construirea a două clădiri pentru o şcoală primară şi o grădiniţă cu program prelungit, după ce s-a constatat că este mai…
Vezi articolul

Concursurile pentru posturi vacante în universități sunt suspendate în 2026, dar examenul de promovare se poate organiza pentru posturile „ale căror atribuții nu se regăsesc în altă structură organizatorică” / Doctoranzii se pot angaja pe perioadă determinată – Notă a Ministerului Educației

Prevederile Legii 141/2025, cunoscută drept Legea Bolojan, coroborate cu cele din Legilor educației și din alte acte normative fac ca ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante să fie…
Vezi articolul