Șase elevi de liceu, pregătiți de Facultatea de Limbi străine a UB, calificați la Concursul Internațional de Latină – traduceri din Cicero. Competiția începe în Italia vineri, pentru 300 de elevi și profesori din 14 țări

4.774 de vizualizări
Bacalaureat 2025
Foto: captură Youtube.com/ Certanem Ciceronianum Arpinas 2023
Șase elevi de liceu din țară, pregătiți de profesori de la Facultatea de Limbi și literaturi străine (FLLS) a Universității din București (UB) participă la Concursul Internațional de Limba latină „Certamen Ciceronianum Arpinas”, după ce au trecut de selecție, potrivit unui comunicat al universității.

Cei șase elevi au trecut la finalul lunii miartie prin etapa de selecție pentru concurs, organizată de Ministerul Educației și secția de Filologie Clasică a Facultății de Limbi și Literaturi Străine a UB. Concursul „Certamen Ciceronianum Arpinas” este o competiție internațională anuală în latină, adresată elevilor din ultimii ani de liceu.

Cei șase elevi calificați au beneficiat de un stagiu de pregătire coordonat de aceeași secție de Filologie Clasică a facultății, precum și de profesori din învățământul preuniversitar, potrivit comunicatului de presă.

Cei șase elevi sunt:

  • Miruna Clara Mercioniu, Colegiul Național „Sfântul Sava” din București
  • Mihai Ilinca, Colegiul Național „Costache Negruzzi” din Iași
  • Ana Carina Nițulescu, Colegiul Național „Elena Cuza” din București
  • Maria Radu, Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București
  • Viktoria-Anna Szabo, Liceul Teoretic „Carei”
  • Bianca Elena Dabija, Colegiul Național „Gheorghe Vrânceanu” din Bacău

Potrivit organizatorilor din Arpino, oraș din centrul Italiei, în care s-a născut Cicero, sunt peste 300 de elevi și profesori participanți la competiție, din 14 țări. Festivitatea de deschidere ar urma să fie vineri, 10 mai, evenimentul terminându-se cu premierea de duminică, 12 mai.

„Din 2014, Ministerul Educației, Universităților și Cercetării a inclus Certamen Ciceronianum Arpinas în programul de îmbunătățire a excelenței. Elevii de liceu care obțin rezultate ridicate în cadrul concursului vor putea beneficia de premii și distincții prevăzute” în baza unui decret din 2007, mai scrie pe site-ul competiției.

Concursul, care este organizat la a 43-a ediție, apare în calendarul competițional aprobat de Ministerul Educației pentru anul 2024:

Anul acesta, mai mulți elevi români care au participat recent la alte două concursuri internaționale de Limba latină, care reunesc cei mai buni elevi din Europa la traduceri din autorii clasici, au mers în Italia pe cont propriu și s-au întors cu premii.

Distincțiile nu le sunt recunoscute în vreun fel de Ministerul Educației (ME). Instituția a scos de doi ani cele două concursuri din graficul participărilor, fără vreo explicație pentru aceștia.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Legile Educaţiei 2022-2023 reprezintă un moment ratat, consideră doi parlamentari USR: Ce analize stau la baza propunerilor dacă, după Cîmpeanu, bacalaureatul trebuie să aibă doar o probă grilă din toate materiile, iar după Deca, examenul are cinci probe distincte?

„Legile Educaţiei 2022-2023 reprezintă un moment ratat, un studiu de caz despre cum nu se face legislație, cum este ocolită transparența și cum oamenii nepotriviți sunt mandatați să gestioneze educația…
Vezi articolul

VIDEO FOTO „David unde ești? Demisia” și „David teroristul educației” – A treia zi de proteste ale sindicatelor din învățământ față de măsurile din Legea Bolojan, la sediul Ministerului Educației și Cercetării

Sindicatele din învățământ au pichetat vineri dimineață, pentru a treia zi consecutiv, Ministerul Educației și Cercetării, în semn de protest față de Legea Bolojan, ce include măsuri precum creșterea normei…
Vezi articolul
SRI / Foto: Facebook SRI

Situația din învățământ, înainte și în timpul pandemiei Covid-19 –  menționată de SRI în raportul pe 2020, la capitolul “Riscuri și amenințări la adresa valorilor constituționale”: infrastructură și resurse deficitare, decalaje accentuate în accesul la școala online

Situația din învățământul românesc, atât prin felul cum se prezenta înaintea pandemiei Covid-19 cât și prin schimbări cauzate de aceasta, este menționată la capitolul “Riscuri și amenințări la adresa valorilor…
Vezi articolul