Șase elevi de liceu, pregătiți de Facultatea de Limbi străine a UB, calificați la Concursul Internațional de Latină – traduceri din Cicero. Competiția începe în Italia vineri, pentru 300 de elevi și profesori din 14 țări

4.772 de vizualizări
Bacalaureat 2025
Foto: captură Youtube.com/ Certanem Ciceronianum Arpinas 2023
Șase elevi de liceu din țară, pregătiți de profesori de la Facultatea de Limbi și literaturi străine (FLLS) a Universității din București (UB) participă la Concursul Internațional de Limba latină „Certamen Ciceronianum Arpinas”, după ce au trecut de selecție, potrivit unui comunicat al universității.

Cei șase elevi au trecut la finalul lunii miartie prin etapa de selecție pentru concurs, organizată de Ministerul Educației și secția de Filologie Clasică a Facultății de Limbi și Literaturi Străine a UB. Concursul „Certamen Ciceronianum Arpinas” este o competiție internațională anuală în latină, adresată elevilor din ultimii ani de liceu.

Cei șase elevi calificați au beneficiat de un stagiu de pregătire coordonat de aceeași secție de Filologie Clasică a facultății, precum și de profesori din învățământul preuniversitar, potrivit comunicatului de presă.

Cei șase elevi sunt:

  • Miruna Clara Mercioniu, Colegiul Național „Sfântul Sava” din București
  • Mihai Ilinca, Colegiul Național „Costache Negruzzi” din Iași
  • Ana Carina Nițulescu, Colegiul Național „Elena Cuza” din București
  • Maria Radu, Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București
  • Viktoria-Anna Szabo, Liceul Teoretic „Carei”
  • Bianca Elena Dabija, Colegiul Național „Gheorghe Vrânceanu” din Bacău

Potrivit organizatorilor din Arpino, oraș din centrul Italiei, în care s-a născut Cicero, sunt peste 300 de elevi și profesori participanți la competiție, din 14 țări. Festivitatea de deschidere ar urma să fie vineri, 10 mai, evenimentul terminându-se cu premierea de duminică, 12 mai.

„Din 2014, Ministerul Educației, Universităților și Cercetării a inclus Certamen Ciceronianum Arpinas în programul de îmbunătățire a excelenței. Elevii de liceu care obțin rezultate ridicate în cadrul concursului vor putea beneficia de premii și distincții prevăzute” în baza unui decret din 2007, mai scrie pe site-ul competiției.

Concursul, care este organizat la a 43-a ediție, apare în calendarul competițional aprobat de Ministerul Educației pentru anul 2024:

Anul acesta, mai mulți elevi români care au participat recent la alte două concursuri internaționale de Limba latină, care reunesc cei mai buni elevi din Europa la traduceri din autorii clasici, au mers în Italia pe cont propriu și s-au întors cu premii.

Distincțiile nu le sunt recunoscute în vreun fel de Ministerul Educației (ME). Instituția a scos de doi ani cele două concursuri din graficul participărilor, fără vreo explicație pentru aceștia.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ateliere gratuite pentru copii și adolescenți la mai multe institute culturale din București, sâmbătă, 23 septembrie, de Ziua limbilor europene / Profesorii pot participa la o dezbatere despre strategii incluzive la Institutul Goethe, de la 9:30

Copiii și adolescenții pot participa la mai multe ateliere organizat gratuit de institutele culturale din București sâmbătă, 23 septembrie, cu ocazia Zilei limbilor europene, potrivit unui comunicat primit la redacție.…
Vezi articolul

Daniel David, despre lipsa spațiilor pentru orele remediale introduse prin Legea Bolojan: Un ministru trebuie să vină să spună ce trebuie făcut și după aceea ne chinuim împreună, noi cu autoritățile locale, să implementăm acel lucru. Eu nu pot gândi viziunea pe educație în funcție de infrastructura care nu există în anumite unități școlare

Lipsa infrastructurii nu ar trebui să împiedice lansarea programului de ore remediale obligatorii pentru ciclul primar și că viziunea în educație trebuie formulată în funcție de nevoile pedagogice, nu limitată…
Vezi articolul

Memorii semnate de 81 de părinți în susținerea profesoarei Maria Lipan Weber de la Colegiul German Goethe, ținta unor critici ale altor părinți, au fost depuse la Ministerul Educației și la Forumul Democrat al Germanilor din România: Este normal ca elevii care nu învață, nu își fac temele, nu îndeplinesc sarcinile și tratează cu dezinteres școala să fie mustrați de către profesor sau notați corespunzător

Peste 80 de părinți și tot atâția elevi din patru clase de la Colegiul German „Goethe“ din București au semnat scrisori și memorii de susținere a profesoarei de limba germană…
Vezi articolul