Șase medalii a obținut lotul olimpic de matematică al României și locul I pe echipe la Olimpiada Balcanică pentru seniori, desfășurată în Cipru

1.339 de vizualizări
Foto: Ministerul Educației

În clasamentul țărilor participante, performanțele individuale cumulate au plasat România pe locul I (cu un total de 168 de puncte din 240 posibile), la prima ediție a Olimpiadei Balcanice pentru seniori, organizată în format fizic după anul 2019.

Lotul olimpic de matematică al României a obținut 6 medalii (două medalii de aur, trei
medalii de argint și o medalie de bronz) și locul I pe echipe la a XXXIX-a ediţie a Olimpiadei Balcanice de Matematică (BMO) pentru seniori, desfășurată în perioada 4 – 9 mai, la Agros, în Cipru.


Echipa României a fost coordonată de conf. univ. dr. Cătălin-Liviu Gherghe de la Facultatea de Matematică și Informatică a Universității din București (lider de echipă) și lect. dr. Mihai Chiş de la Facultatea de Matematică și Informatică a Universității de Vest din Timișoara (lider adjunct).

Conform regulamentului de organizare şi desfăşurare, fiecare stat participant, cu excepţia celui organizator, are dreptul să înscrie în concurs o echipă formată din maximum 6 elevi din învățământul liceal, a căror vârstă nu depăşeşte 20 de ani la data desfăşurării competiției.

Probele date pot fi consultate aici.

Cine sunt medaliații:

  • Medaliații cu aur:

Andrei Moldovan (clasa a XI-a) și David-Andrei Anghel (clasa a X-a), elevi la Liceul Internațional de Informatică din București.

  • Medaliați cu argint

Diana Țolu (clasa a XII-a) și Robert Dragomirescu (clasa a XI-a), elevi la Liceul Internațional de Informatică din București, respectiv Andrei Giovani Chiriță (clasa a X-a/Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu” din București).

  • Medalie de bronz

Radu-Andrei Lecoiu, elev în clasa a XI-a la Liceul Internațional de Informatică din București.

La ediţia din acest an a Olimpiadei Balcanice pentru seniori (competiţie de nivel regional), prima în format fizic după anul 2019, au participat echipe din 15 state: Albania, Bosnia şi Herțegovina, Bulgaria, Cipru, Grecia, Macedonia de Nord, Muntenegru, Republica Moldova, România şi Serbia (state membre cu statut permanent) şi Arabia Saudită, Azerbaidjan, Italia, Kazahstan şi Marea Britanie (invitate).


3 comments
  1. Olimpicii formati de alti profesori, la scoala generala, sunt primiti gratuit la Liceul International de Informatica, unde se continua formarea lor.

  2. De observat că din lotul olipic românesc cu excepția unui elev, toți sunt de la LIceul Internațional de Informatică București, care este un Liceu privat, susținut de Fundația „LUMINA”, care susține unsistem de învățământ pe verticală de la grădiniță la învățământ universitar cu performanțe care sunt înregistrate de mulți ani, NU numai în acest an.
    Vreau să scot în evidență implicarea personalului didactic, din această unitate de învățământ, pentru a-și atrage adepți și în același timp învățarea „centrată pe elev”, deci, aplicând unul dintre principalele principii de învățare precizate în art. 3, lit. p) din Legea nr. 1/2011.
    Este un exemplu pentru toate unitățile de învățământ preuniversitar din România NU prin inspecția inspectorilor de specialitate care NU prea ajung din motive foarte cunoscute, care acoperă activitățile extrașcolare și extracurriculare ale acestor personaje politice.

    1. Liceul acesta are clase speciale pentru olimpici, adică, asa cum spuneți dumneavoastră, elevul este în centrul atenției. Cei mai buni sunt puși împreună și se lucrează cu ei la nivel foarte ridicat. Într-o clasa obișnuită ei ar fi pierduți. Sau ar fi pierduți ceilalți, dacă s-ar lucra la nivelul olimpicilor.
      În țările cu învățământ performant există în mod obișnuit asemenea clase, talentele nu sunt lăsate să dispară. La noi, însă, nu se poate. Copiii ăștia, care sunt tratați în liceul lor în funcție de nevoile pe care le au, într-o școală de stat sunt văzuți ca ăia din cauza cărora profesorul nu poate lucra cu toată clasa. Și cam așa e. Dar cine e de vină că ești nevoit să alegi cui îi acorzi mai multă atenție? Cei care nu au aflat că elevii au nevoi diferite, adică cei din minister, marii experți în educație.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Agriculturii poate finanța manualele școlare pentru liceele cu profil agricol, potrivit proiectului legii educației prezentat Guvernului / Actualele manuale și programele școlare agricole sunt din anii ’80

O modificare legată de finanțarea manualelor școlare din liceele agricole este prevăzută în proiectele legilor Educației, în varianta prezentată Guvernului. Potrivit documentului, Ministerul Agriculturii poate finanța manualele pentru liceele agricole.…
Vezi articolul

Proiect de lege pentru anularea Evaluării Naționale și a Bacalaureatului și echivalarea examenelor, depus la Parlament de un deputat PMP / Consiliul Legislativ: Toți absolvenții care au picat BAC-ul anii trecuți “ar urma să fie promovați”

Un proiect de lege care prevede că Evaluarea Națională și Bacalaureatul pot fi înlocuite cu mediile din gimnaziu și liceu sau cu mediile obținute în timpul anului la materiile de…
Vezi articolul