Șase medalii a obținut lotul olimpic de matematică al României și locul I pe echipe la Olimpiada Balcanică pentru seniori, desfășurată în Cipru

1.383 de vizualizări
Foto: Ministerul Educației

În clasamentul țărilor participante, performanțele individuale cumulate au plasat România pe locul I (cu un total de 168 de puncte din 240 posibile), la prima ediție a Olimpiadei Balcanice pentru seniori, organizată în format fizic după anul 2019.

Lotul olimpic de matematică al României a obținut 6 medalii (două medalii de aur, trei
medalii de argint și o medalie de bronz) și locul I pe echipe la a XXXIX-a ediţie a Olimpiadei Balcanice de Matematică (BMO) pentru seniori, desfășurată în perioada 4 – 9 mai, la Agros, în Cipru.


Echipa României a fost coordonată de conf. univ. dr. Cătălin-Liviu Gherghe de la Facultatea de Matematică și Informatică a Universității din București (lider de echipă) și lect. dr. Mihai Chiş de la Facultatea de Matematică și Informatică a Universității de Vest din Timișoara (lider adjunct).

Conform regulamentului de organizare şi desfăşurare, fiecare stat participant, cu excepţia celui organizator, are dreptul să înscrie în concurs o echipă formată din maximum 6 elevi din învățământul liceal, a căror vârstă nu depăşeşte 20 de ani la data desfăşurării competiției.

Probele date pot fi consultate aici.

Cine sunt medaliații:

  • Medaliații cu aur:

Andrei Moldovan (clasa a XI-a) și David-Andrei Anghel (clasa a X-a), elevi la Liceul Internațional de Informatică din București.

  • Medaliați cu argint

Diana Țolu (clasa a XII-a) și Robert Dragomirescu (clasa a XI-a), elevi la Liceul Internațional de Informatică din București, respectiv Andrei Giovani Chiriță (clasa a X-a/Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu” din București).

  • Medalie de bronz

Radu-Andrei Lecoiu, elev în clasa a XI-a la Liceul Internațional de Informatică din București.

La ediţia din acest an a Olimpiadei Balcanice pentru seniori (competiţie de nivel regional), prima în format fizic după anul 2019, au participat echipe din 15 state: Albania, Bosnia şi Herțegovina, Bulgaria, Cipru, Grecia, Macedonia de Nord, Muntenegru, Republica Moldova, România şi Serbia (state membre cu statut permanent) şi Arabia Saudită, Azerbaidjan, Italia, Kazahstan şi Marea Britanie (invitate).


3 comments
  1. Olimpicii formati de alti profesori, la scoala generala, sunt primiti gratuit la Liceul International de Informatica, unde se continua formarea lor.

  2. De observat că din lotul olipic românesc cu excepția unui elev, toți sunt de la LIceul Internațional de Informatică București, care este un Liceu privat, susținut de Fundația „LUMINA”, care susține unsistem de învățământ pe verticală de la grădiniță la învățământ universitar cu performanțe care sunt înregistrate de mulți ani, NU numai în acest an.
    Vreau să scot în evidență implicarea personalului didactic, din această unitate de învățământ, pentru a-și atrage adepți și în același timp învățarea „centrată pe elev”, deci, aplicând unul dintre principalele principii de învățare precizate în art. 3, lit. p) din Legea nr. 1/2011.
    Este un exemplu pentru toate unitățile de învățământ preuniversitar din România NU prin inspecția inspectorilor de specialitate care NU prea ajung din motive foarte cunoscute, care acoperă activitățile extrașcolare și extracurriculare ale acestor personaje politice.

    1. Liceul acesta are clase speciale pentru olimpici, adică, asa cum spuneți dumneavoastră, elevul este în centrul atenției. Cei mai buni sunt puși împreună și se lucrează cu ei la nivel foarte ridicat. Într-o clasa obișnuită ei ar fi pierduți. Sau ar fi pierduți ceilalți, dacă s-ar lucra la nivelul olimpicilor.
      În țările cu învățământ performant există în mod obișnuit asemenea clase, talentele nu sunt lăsate să dispară. La noi, însă, nu se poate. Copiii ăștia, care sunt tratați în liceul lor în funcție de nevoile pe care le au, într-o școală de stat sunt văzuți ca ăia din cauza cărora profesorul nu poate lucra cu toată clasa. Și cam așa e. Dar cine e de vină că ești nevoit să alegi cui îi acorzi mai multă atenție? Cei care nu au aflat că elevii au nevoi diferite, adică cei din minister, marii experți în educație.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Macron a anunțat închiderea tuturor școlilor din Franța pentru următoarele trei săptămâni: Calendarul va fi adaptat, nu-i lăsăm pe copiii noștri singuri fără școală / Am reușit să ținem școlile deschise pentru 42 de săptămâni, este o investiție în educație, este lupta secolului

Toate școlile din Franța se vor închide până pe 26 aprilie, a anunțat miercuri seara președintele Emanuel Macron, într-o declarație de presă în care a comunicat continuarea restricțiilor dure din…
Vezi articolul

Ministrul Educației: Mircea Cărtărescu sunt sigur că va deveni membru al Academiei Române în viitorul apropiat / Într-o Românie polarizată și conflictuală nu poți să te aștepți la o Academie complet altfel

Ministrul Educației și Cercetării, profesorul și psihologul Daniel David, a reacționat la criticile publice privind respingerea candidaturii scriitorului Mircea Cărtărescu pentru statutul de membru corespondent al Academiei Române, exprimându-și convingerea…
Vezi articolul

Situaţie bizară la Ministerul Culturii: Ministrul Culturii a solicitat abia în 16 iulie eliberarea sa din funcţia de secretar de stat în minister / Decizia, publicată marţi în Monitorul Oficial, este aplicabilă din 23 iunie, data învestirii Guvernului

Ministrul Culturii, Demeter Andras Istvan, a solicitat abia în 16 iulie eliberarea sa din funcţia de secretar de stat în ministerul pe care îl conduce acum. Decizia de eliberare din…
Vezi articolul

Continuarea, extinderea și finanțarea proiectului Centura Verde la nivel național, cere alpinistul Alex Găvan / Ministra Diana Buzoianu: Urmează să începem redactarea normelor care se referă și la Centura Verde. Îmi doresc să fi adoptate mult mai rapid decât termenul limită de 2 ani

Alpinistul Alex Găvan i-a cerut ministrei mediului Diana Buzoianu sprijin pentru continuarea proiectului Centura Verde pentru a reduce poluarea în jurul Bucureștiului și a județului Ilfov, crearea unui mecanism de…
Vezi articolul

Revenirea la structura cu trimestre, în loc de semestre și posibilitatea de a prelungi anul școlar încă din toamnă, dacă vor părinții, elevii și sindicatele – ipoteze enunțate de ministrul Educației / Nicio decizie argumentată pe baza științei sau a propunerii specialiștilor

Revenirea la o structură a anului bazată pe trimestre, în locul actualelor semestre, apare ca ipoteză de lucru într-un mesaj publicat de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu pe Facebook și publicat…
Vezi articolul