Școala politizată: Elevul fantomă din Gorj – cazul care scoate la lumină cataloage duble, registre matricole neștampilate sau elevi care trec clasa fără să se prezinte la ore, cu implicarea factorului politic și a inspectoratului școlar

9.284 de vizualizări
Gheorghe Cernotoiu / Foto: Arhiva personala
Acuzații de abuzuri fizice și hărțuire sexuală de minore, existența unor cataloage duble, registre matricole neștampilate sau elevi care trec clasa fără să se prezinte la ore. Sunt doar câteva dintre neregulile apărute la Liceul Turburea din județul Gorj, după ce totul a început de la o poveste incredibilă.
În jurul subiectului există 4 personaje cheie de la 3 partide politice: primarul PSD, actualul director de școală PNL, fostul director al școlii PMP și elevul fantomă PNL.

În urmă cu o lună, Edupedu.ro vă prezenta cazul lui Gheorghe Cernotoiu, un bărbat de 46 de ani din localitatea Turburea, județul Gorj, care s-a trezit chemat la școală de către presupusa sa dirigintă, în clasa a Xl-a, fără ca el să fi trecut vreodată prin clasa a X-a.

Gheorghe Cernotoiu ne-a povestit că ultima dată absolvise 9 clase și, după o pauză de 20 de ani, a încercat revenirea la seral. Însă nu a făcut toate demersurile necesare pentru înscrierea în clasa a X-a la Liceul Turburea, așa că a renunțat.

Povestea a determinat Inspectoratul Școlar Gorj să se autosesizeze și să deschidă o anchetă.

În paralel, în urma publicării materialului nostru, un profesor din interiorul școlii și-a făcut curaj și ne-a contactat.

Am fost supus în acea perioadă la tot felul de amenințări ,în special din partea primarului, din simplu motiv că refuzam să îi îndeplinesc ordinele, care, de cele mai multe ori, nu aveau temei legal. Dumnealui era în “cârdășie” cu directorul adjunct Benegui Gheorghe, cunoscut pentru mai multe fapte defăimătoare.”

Așa începe mărturia profesorului din Turburea, cadru didactic căruia nu îi vom dezvălui nici numele, nici sexul, pentru a îi proteja identitatea.

Conform profesorului, cazul Cernotoiu nu ar fi singular. Prezența în catalog a unor elevi care există doar pe foaie ar fi o practică uzuală la liceul din Turburea. Povestea merge atât de departe încât la un moment dat ar fi fost promovat timp de doi ani la rând un tânăr din comună, care era mort. 

“-  Spuneți-ne, vă rog, cam câți elevi sunt înscriși la o clasă de seral la Turburea?

  • – 30
  • – Și, în realitate, câți vin la ore, dincolo de anul pandemiei, în mod normal, cum era înainte?
  • – În mod normal, când făceam prezența erau 5-6.

Benegui (nr. fostul director adjunct, profesor de sport) se ocupa de tot, de recrutare, de înscriere, nu știu de unde îi lua. 

De exemplu, e un elev care a terminat anul acesta clasa a 13-a și știm toți că este plecat din țară. Posta pe facebook poze din Spania sau de unde era, iar el figura la școală.

  • – Și a trecut vreodată pe la școală?
  • – Poate cine știe cum, așa, o dată pe an, să zicem.
  • – Cum treceau clasa acești elevi?
  • – Directorul de atunci se ocupa și nimeni nu mișca în fața lui, doar executa. Dacă cineva comenta, era urmărit, amenințat pe toate căile.
  • – Cu acei elevi din catalog ce se întâmplă, de fapt? Sunt plecați din țară?
  • – Sunt și plecați din țară, dar au servicii. Vă dați seama, nu își permit să piardă timpul la școală, cum se zice. Ei s-au înscris în ideea că vor trece.

Cum să vă zic, acum câțiva ani, nu știu dacă e bine să dau numele, s-a constatat că a terminat clasa a 13-a un băiat care murise de doi ani, săracul, într-un accident de mașină.

  • – Murise de 2 ani și a promovat în continuare două clase?
  • – Da, da.
  • – Dar cum erau trecuți clasa, totuși, de către profesori?
  • – Așa, așa, erau în catalog și atât.”

Dezvăluirile despre cel care s-ar fi ocupat cu “recrutarea” elevilor de seral sunt tulburătoare. Gheorghe Benegui era profesor de sport și director adjunct la Liceul Turburea, după ce în trecut fusese implicat în mai multe cazuri de hărțuire. 

“Individul Benegui a făcut foarte multe și la fostul liceu, au fost multe anchete, dar toate s-au oprit pe linie politică. 

La insistențele primarului a fost pus director adjunct. Știam cu toții ce fel de om e, bătea copii, hărțuia cadre didactice, le prindea în cancelarie și dacă nu acceptau avansurile erau, săracele de ele, terorizate, urmărite, inspectate, aveau o viață de calvar

Unele dintre ele au încercat să meargă la poliție, dar și-au dat seama că nu au cu cine să lupte. 

  • – Poliția a anchetat vreodată aceste abuzuri?
  • – Au început, dar la un moment dat se opreau. El chiar a avut la un moment dat un copil cu o elevă de la Sadu, dar fiind mână în mână cu inspectorul general, nu a pățit nimic.
  • – Elevă minoră?
  • – Da, la momentul acela era minoră. A fost apoi transferat de la Sadu la Târgu Jiu. A fost avansat, vă dați seama, că Sadu e un oraș mai mic.

La Turburea a hărțuit o elevă pe nume Ioana (nume fictiv ales de redacție pentru protejarea victimei), o amenința că nu intră în bac, dar fata a fost foarte deșteaptă și a înregistrat anumite mesaje și le-a dat pe mâna poliției.

A fost la un moment dat acuzat și de viol în grup. De fapt, el a ajuns să fie profesor de sport după ce a fost fotbalist la echipa satului.

A lovit și mai mulți elevi, a fost surprins pe camerele de luat vederi și imaginile au fost vizionate de inspectorii școlari, am fost martori la anchetă mai mulți profesori.

  • – Imaginile acelea nu au ajuns la poliție?
  • – Nu, când a intervenit poliția au făcut în așa fel încât imaginile au dispărut din aparat. 
  • – După această poveste, a venit Corpul de Control al Ministrului?
  • – Eee, a venit Corpul de Control și a și plecat cum a venit, nu a făcut nimic. S-au făcut că fac ceva, dar nu au făcut nimic. Totul e pe linie politică. 

El a fost schimbat, dar doar pentru că s-a schimbat partidul. Dacă nu se schimba regimul politic, probabil el era și acum în funcție. Inspectoratul știa perfect toate detaliile. Iar unii dintre inspectorii care au anchetat atunci sunt în continuare la Inspectorat.”

Până să îl confruntăm pe fostul director adjunct cu acuzațiile care i se aduc, o altă sursă și-a făcut curajul să ne vorbească. Este vorba chiar despre Ioana, eleva pe care Gheorghe Benegui, profesor de sport, ar fi hărțuit-o în trecut. 

Ioana, care a terminat între timp liceul, confirmă spusele cadrului didactic cu care am stat de vorbă, atât pe cele legate de abuzurile directorului adjunct, precum și pe cele legate de elevii fictivi din catalog.

  • – „Ioana, poți să ne povestești experiența ta cu profesorul de sport, Benegui?
  • – Da, eram clasa a Xl-a, primul semestru, era noiembrie 2017. Eram minoră pe atunci. M-am trezit la orele de sport cu anumite conotații sexuale spuse la comun, nu neapărat mie, după care a început să aibă ceva cu mine.
  • – În ce sens?
  • – În sensul în care făcea diferite glume, apoi m-a pus să fac 1000 de genoflexiuni, vă dați seama că nu puteam să fac 1000, stătea lângă mine și dădea cu nuiaua în mine și îmi zicea „gândește-te că faci altceva”.

Apoi, se organiza un concurs de alergat la Vâlcea și mi-a cerut numărul de telefon. Eu nu am putut să mă duc, dar am lăsat numărul pe o listă, șefei clasei. După care m-am trezit cu niște mesaje pe whatsapp, cu glume d’ale lui, tâmpite, spunând că dacă nu o să mă văd cu el nu o să iau bacul în veci, că o să pierd ultimul tren.

Pe urmă, spre finalul semestrului, i-am spus dirigintei că eu nu am notă la sport. Și mi-a spus: „Nici n-o să ai.”

Am vorbit cu un alt profesor, profesorul de istorie, și am discutat despre asta. Eu nu le spusesem părinților mei despre asta. A venit acasă, le-a povestit, după care am mers la parchet cu părinții și am depus o plângere împotriva dumnealui.

  • – Ce s-a întâmplat cu dosarul? am înțeles că nu a fost găsit vinovat.
  • – S-a închis cazul, după 2 ani. Au zis că mesajele pe care le-am arătat nu sunt suficiente. 
  • – Nu ai avut colegi martori, care să povestească, să te susțină?
  • – Ba da, au fost, au dat și ei declarații, dar degeaba.
  • – Omul acesta era cunoscut în școală ca fiind agresiv cu elevii, cu profesoarele?
  • – Da. A mai avut un caz cunoscut, a lovit un băiat. Dar în școală au fost mai multe agresiuni fizice și verbale. Și pe unde a fost înainte a avut probleme.
  • – După ce ai depus plângere, te-a mai contactat?
  • – Nu, pe mine m-a lăsat în pace, dar se răzbuna prin alți profesori, îi punea să mă asculte, mici chestii de genul ăsta. 
  • – Tu cum îți explici că a scăpat nevinovat după povestea ta?
  • – Are relații.
  • – E adevărat că ar fi fost protejat de primar?
  • – Daaa. Păi atunci când a venit Corpul de Control de la București, mi-au pus niște întrebări, au discutat cu mine, el se plimba pe hol, auzea, iar imediat primarul l-a sunat pe taică-miu spunându-i „Să nu zică. Spune-i, mă, să nu zică tot.” Sau „Dă-l încolo, că a trecut. Acum a lăsat-o în pace.”
  • – Deci primarul l-a sunat pe tatăl tău să îi spună ca tu să nu vorbești mai mult.
  • – Da, da. 
  • – Ioana, mai am o întrebare. Tu ai cunoștință de elevi care treceau clasa fără să se prezinte la ore?
  • – Da. Eu am avut un coleg care venea doar la încheierea semestrului.
  • – Și în rest ce făcea? Muncea?
  • – Nu. Stătea acasă.”

Pe Gheorghe Benegui, fostul director adjunct și profesor de sport de la Turburea, l-am găsit acum avansat, din nou, la oraș. Este profesor titular la Liceul Teologic din Târgu Jiu, unde, în trecut, a fost vreme de 8 ani director. 

„- Domnule Benegui, am stat de vorbă cu o sursă din cadrul liceului Turburea și ne-a spus că în trecut ați lăsat însărcinată o elevă de la Sadu. Este adevărat?

  • – Oo… din Sadu?
  • – Da. 
  • – Păi și cine este persoana care v-a spus? Vă spun eu, totul vine de la actualul director, care și-a angajat acum cumnata, fratele și copilul, toți 3 necalificați. 
  • – Dar sunt niște acuzații foarte grave la adresa dumneavoastră, în primul rând. Că ați fi hărțuit o elevă de la Turburea.
  • – Doamnă, aia a fost o reclamație, s-a cercetat, procuratura a dat o hotărâre, cum să fie așa ceva?
  • – Ați bătut niște elevi?
  • – Doamnă, aia a fost altceva. Am mers în instanță că am luat un copil de ureche. 
  • – E adevărat că l-ați dat cu capul de pereți?
  • – Nu, doamnă, cum să fie adevărat, din moment ce din punct de vedere penal nu mi s-a găsit nimic? Am fost găsit nevinovat. Nu m-a reclamat copilul. M-au reclamat aceiași martori puși de actualul director. 
  • – Cât ați fost director acolo, ați avut cunoștință că există elevi care nu au participat niciodată la școală, dar au trecut clasa?
  • – Nu este adevărat așa ceva. 

Doamnă, în primul rând, dacă un elev se înscrie, se înscrie la secretară, nu la director. 

  • – Dar cum se poate înscrie fără foaia matricolă?
  • – Vă spun eu ce probabil s-a întâmplat. Omul o fi vrut să se înscrie, a adus buletinul și celelalte acte și a rămas, probabil, că o să aducă și foaia matricolă. Din câte știu eu, el (Cernotoiu) ar fi fost în primul semestru, nu vă luați că nu a fost, și-ar fi încheiat situația și în semestrul 2 el a spus că nu se duce, că nu are timp. Venise și pandemia, nu se țineau cursurile. Și acum a făcut asta pentru că el a candidat pe listele PNL. Și era în plină campanie.
  • – Ce fel de relație aveți cu domnul primar Bîrcă?
  • – O relație foarte bună, de colaborare și respect. 
  • – Dumneavoastră ați fost vreodată membru de partid?
  • – Am fost la PMP Târgu Jiu.
  • – De ce ați plecat de la Liceul Turburea?
  • – Am fost demis politic. În locul meu l-a pus PNL-ul director pe Sgaibă, care e consilier PNL. Pe mine m-a demis politic, în luna martie, actualul inspector de la Gorj, la reclamația actualului director.”

Într-o poveste cu un elev fantomă, candidat vara aceasta pentru Consiliul Local Turburea, pe lista PNL, un fost director de liceu de la PMP și un actual director de școală, consilier PNL, ajungem și la primarul PSD. 

Că așa este, de fapt, România Educată. O țară în care sistemul de învățământ este la fel de politizat ca orice instituție publică, mai mare sau mai mică. 

Iată, așadar, ce spune primarul Ion Bîrcă, un om mândru că a ajuns într-o funcție de conducere fără să aibă bacalaureatul absolvit. 

„- Domnule primar, avem informații că la Liceul Turburea ar fi existat mai mulți elevi care au terminat școala, fără ca ei să meargă la ore. Aveți cunoștință de așa ceva?

  • – Nu, nu am cunoștință. Dar haideți să vă spun ceva. Eu, ca un ziarist, ca un om care dau mai departe informația asta proastă, eu aș lua mai multe informații de la mai multă lume. 
  • – Mulțumim pentru sfat, chiar așa am făcut. Mai mulți oameni susțin același lucru. 
  • – Haideți să vă spun cine este acel om care reclamă (Cernotoiu) – un neica nimeni care nu are după ce bea apă în casă. Un pușcăriaș. 
  • – Dar nu este vorba doar despre domnul acela, ci despre mai mulți elevi. 
  • – Acum, să vă spun sincer, sunt și eu revoltat de treaba cu băiatul ăsta, că eu nu știam. Vă dați seama, dacă aș putea să conduc și liceul… nu pot să fac. 

Liceul ăsta e pentru familii necăjite. Și eu vin dintr-o familie necăjită, nu am decât o diplomă de liceu, ăla făcut la seral, dar am avut norocul că am știut să mă pliez

Am pus mâna și am citit ca să mă pun la punct cu legile, cu administrația locală. 

Am un mandat de viceprimar și 4 de primar. Nu ți le dă nimeni.

  • – Este adevărat că ați încercat să vorbiți cu părinții unor copii agresați de directorul Benegui, să nu depună plângere?
  • – Copilul acela (elevul bătut) era mai neascultător, a sărit gardul pe la niște oameni, în apropierea școlii. Iar Benegui l-a prins în vârful gardului și l-a luat așa o țâră și i-a zis „Bine, băi, ce faci, nu ți-e rușine? Îți scădem media la purtare, te dăm afară”, dar nicidecum că ar fi dat în el. 

Acum profesorii care reclamă sunt… Aici sunt două echipe. Echipa care reclamă acum e a PNL-iștilor. Reclamă pe la dumneavostră, pe la alte instituții care ar fi cu echipa galbenă.

Până acum, era echipa cealaltă, a PSD-ului, la școală. Benegui fiind în echipa asta. Acum, dumneavoastră din ce echipă sunteți?

  • – Noi suntem jurnaliști, nu facem parte din nicio echipă.
  • – Extraordinar de bine. 

Acum echipa galbenă îl reclamă pe Benegui, fiindcă Benegui începuse să îi descopere – nevasta directorului era educatoare și preda și ore de desen și ore de muzică. 

Și începu circul. 

Apoi, altă doamnă era lider de sindicat și împărțea banii cu ăia. 

Iar ce ziceți cu hărțuirea, eu îl cunosc bine pe tatăl fetei. Fata intrase și ea într-un complot cu profesorii care erau contra lui Benegui.

  • – Ce interes să aibă o elevă în această poveste, domnule primar? A povestit că Benegui a dat cu nuia în ea și apoi i-a trimis mesaje cu tentă sexuală. 
  • – Nu, nu vă luați…
  • – Dar nu mi-ați răspuns, ați încercat să vorbiți cu tatăl fetei?
  • – Nu, am vorbit doar cu mama băiatului așa-zis lovit, am întrebat-o doar dacă a dat sau nu în el. 

Eu nu văd că Benegui a fost un element rău la Turburea. 

Ăsta de acum (directorul) și-a angajat 8 din familie! 8! 

Domne’, despre ce dreacului vorbim? 

Până la urmă, eu nu pun palma nici lui Benegui. Și pe Benegui poate îl găsiseră dracii de avu el treabă cu fata aia, nici nu am vrut să întreb prea mult, că până la urmă îmi e rușine de rușinea lui.” 

După ce renunță să ne mai convingă că la Turburea nu sunt problemele despre care l-am întrebat și recunoaște, el însuși, că mișcările din școală sunt de natură politică, primarul din Turburea trage concluzia întregii povești. 

Școala românească eșuează, iar pentru mulți absolvenți de liceu performanța nu este să ajungă la facultate sau să promoveze bacalaureatul, ci să știe să citească și să scrie. 

„Ar trebui să apreciați ce am făcut eu la Turburea. Le-am pus video-proiectoare în fiecare clasă.

  • – Înțeleg, dar la ce folos toate astea dacă elevii nu sunt capabili să treacă bacalaureatul?
  • – Ar trebui chiar să apreciați că acei copii care nu se mai duceau la școală, eu mă duc cu microbuzele școlare și îi iau din satele vecine. 

Din clasa a 8-a nu se mai duc la școală, sunt foarte slabi. La Turburea mai învață și ei ceva.

Cum să ia bacalaureatul dacă el termină clasa a 8-a de nota 2? Dacă el termină clasa a 8-a și nu știe să citească? Nu știe să scrie! Dar am încercat și asta ar trebui apreciat, nu că nu reușește să ia bacalaureatul. Pentru că reușește să termine și anul 4 (de liceu) la Turburea și învață și el cât de cât să scrie și să citească.”

Aceasta ar fi performanța dacă ar fi frecventa orele. 

Însă ne întoarcem la subiectul de la care a început totul – elevul fantomă Cernotoiu. 

Raportul anchetei Inspectoratului Școlar Gorj

În cadrul anchetei desfășurate de Inspectoratul Școlar Gorj au fost audiați mai mulți profesori și elevi și au fost verificate cataloagele.

Conform sursei din liceu, mai multe cadre didactice ar fi fost supuse unor presiuni pentru a mărturisi că, de fapt, elevul Cernotoiu ar fi fost prezent la ore, în primul semestru din anul școlar 2019 – 2020, iar situația școlară ar fi fost încheiată în semestrul al doilea, în pandemie, conforme mediilor obținute în primul semestru. 

Gheorghe Cernotoiu și-a menținut declarațiile și a susținut că nu a călcat nici măcar o dată la ore și ne-a declarat că își va căuta dreptatea în justiție. 

Din raport reiese că la clasa respectivă existau două cataloage.

„Am găsit două cataloage pentru clasa a X-a Seral, unul completat doar cu numele elevilor și cu câteva note, iar cel de-al doilea catalog cu situația școlară încheiată. În urma discuțiilor purtate cu diriginta clasei, prof. Talianu Gabriela, am aflat că s-a renunțat la primul catalog deoarece acesta a cuprins și elevi cu dosare incomplete. (…) Din verificări am descoperit că ambele cataloage aveau același număr de înregistrare și nu era anulat nici unul” – se arată în Raportul Inspectoratului Școlar Județean Gorj.

Raportul descrie o situație generală gravă, în ton cu mărturisirile surselor noastre.

„Registrele matricole nu sunt semnate de secretar și nici de director și nici nu sunt ștampilate, acestea având o numerotare haotică, existând numere dublate sau nefiind numerotate deloc. Arhiva unității școlare este reprezentată printr-un morman de cutii și hârtii aruncate de-a valma.”

Deși susțin că unele cadre didactice și câțiva elevi ar fi mărturisit că l-au văzut, totuși, pe Cernotoiu la școală, inspectorii nu au putut găsi nici măcar o dovadă care să ateste existența lui ca elev și modalitatea prin care a obținut note.

„Nu s-au găsit teze sau evaluări scrise, cadrele didactice relatând că le-au lăsat în cancelaria școlii, iar la momentul controlului nu au mai fost găsite.”

În plus, inspectorii școlari au descoperit că, într-adevăr, dosarul elevului era incomplet. Mai grav este că foaia sa matricolă de la liceul frecventat în urmă cu 20 de ani ar fi fost cerută școlii de către Benegui. Informația se regăsește în raportul întocmit de inspectori.

Actualul director al școlii, Liviu Sgaibă, nu ne-a mai răspuns la telefon după publicarea primului material despre acest caz. 

Inspectoratul Școlar Gorj neagă ferm că ar mai exista cazuri similare cu cel al lui Gheorghe Cernotoiu. 

Mai mult, deși au constatat nereguli grave, cei doi inspectori școlari au tras concluzia că nu se pot pronunța asupra unei decizii și au pasat responsabilitatea Consiliului de Administrație al ISJ Gorj. 

Deși local, cazul de la Turburea este simbolul unui sistem național bolnav, în care cel mai puțin contează însăși educația. 

În 2014, la preluarea primului mandat de președinte al României, Klaus Iohannis și-a asumat ca principal obiectiv programul România Educată.

4 ani mai târziu, în decembrie 2018, la prezentarea primului raport amplu al programului, Klaus Iohannis declara că:

“Actualele Inspectorate Şcolare trebuie desfiinţate. Dacă acum intri într-un Inspectorat şi nu scot toţi carnetul de partid înseamnă că este o minune.” (sursa și detalii – VIDEO)

În realitate, de la preluarea puterii, guvernul PNL nu a făcut altceva decât să schimbe carnetele de partid din inspectorate. Exact ca spusele primarului Bîrcă, de la culoarea roșie, am trecut la cea galbenă.

Conform publicației Dela0.ro, „În primele două luni și jumătate de mandat (n.r. – Guvernul Orban a fost instalat la început de noiembrie 2019) ministrul Monica Anisie a schimbat 19 inspectori generali, adică aproape jumătate din garnitura administrativă națională. În 17 dintre cazuri, cei instalați la conducerea inspectoratelor școlare au avut în comun un criteriu – calitatea de membru sau simpatizant PNL.”


Alexandra Tănăsescu este fondator al publicației Cultura la dubă și colaborator Edupedu.roÎn august 2020, a primit bursa “Alex. Leo Șerban” a Festivalului de Film Transilvania (TIFF) pentru proiectul de jurnalism independent CulturaLaDuba.ro.

Citește și:
Elevul fantomă. A absolvit clasa a X-a fără să fi trecut un minut la școală

4 comments
  1. Am să fac o observație care privește, mai degrabă, echipa editorială. Este foarte greu de citit prima parte a articolului: are formatări aiurea, bullet-uri, ghilimele și liniuțe de dialog puse la nimereală. Mi se pare că detaliile acestea scad mult din credibilitatea și profesionalismul unei știri, nedreptățind și pe autoarea articolului, și platforma Edupedu.ro. Corupția și politizarea din educație sunt teme serioase și dureroase, dar dacă nici autoritățile, nici presa nu sunt în stare să scrie corect atunci când vorbesc despre educație, senzația mea, ca cititor, este de dezamăgire și repulsie.

  2. Și uite cum o anchetă bună e deturnată de un profesor problemă.
    Hai sa nu amestecăm lucrurile sa vorbim intr un articol de seralul care este de ani de zile o simulare dar atît timp cît există absolvenți de seral care iau bacul înseamna că totuși are sens.
    intr un alt articol despre hărțuitorii din sistem care nu sunt doar sexuali. Poți fi hărțuit în multe moduri ca elev sau profesor. Și da, se tace și descurajează reclamația. Dar vine generația noua obsedata de reguli, noii hărțuitori te vor șantaja legal pe baza faptului că nu ai respectat fisa postului.
    Și un alt articol ar trebui sa fie despre felul în care se fac anchete de către autorități. Și aici nu este o chestiune legată doar de oameni ci și de legi.
    In articolul de față este scos in fața un țap ispășitor, ceilalți putem răsufla ușurati.

  3. Vreau sa stau de vorba cu d voastră sa va spun ce se întâmplă în scoli din 2014.ISJ ul, ministerul știu. Politia toată din gj. Parchetele sunt plângeri pt frauda, hartuire morala, sex prin cabinetele directorilor în timpul orelor fonduri deturnate spre politic, banii asoc de parinti mâncați. Nimic nu s a întâmplat 3 m am judecat! Și acum un muribund bolnav de 65 ani sta director. 9 directori agj au demisionat. De ce? De frica? Va las nr de telefon pt contactare. Veți vedea ce se întâmplă în inv din Gorj

  4. Dacă luati liceele tehnologice din București o sa găsiți si mai multe.Si presiunile pentru a trece fără să îi vezi sunt multe de la director,la diriginte,la colegi care te avertizează prietenos ca esti un om terminat si pana la inspector care iti vine la ore si te desființează sau metodist care face la fel.Apoi ,în orice liceu te-ai duce ,te precede si faima ca “Nu esti de treabă ” și ai parte de presiuni de tot felul.
    Dar cei de la inspectoratul din București care predau la astfel de clase…de ani de zile,cum credeți că si-ar lua pâinea de la gură?Ăștia din articolul dvs sunt niste amărâti sa vedeti acolo scamatorii!Si cum vine sotul sau pisicul la examenul pentru situatii neincheiate in locul celui care trebuie.Si li se pare normal!!
    Unii iti râd în față si iti spun si ca nu o sa mai stai mult în învățământ.Anul acesta o doamnă metodist mi-a spus că postul pe care l-am luat acum în ședința” este doar pentru un an” deși pensionara care era pe post a plecat dar tin locul pentru ea după ce trece pandemia.E corect?
    Si chiar est terminat daca nu esti o fire mai tare,nu faci față.
    La inspectorate cand se împart posturile ți se refuză postul respectiv,în fața, pentru ca e ținut pentru altcineva care face ca ei.Si deși e legală inregistrarea repartizarii pe posturi ,în București nu este filmată/ înregistrată.Ar mai îndrăzni să îți spună că nu iti da postul daca ar fi filmați?Nu cred.Ar mai fi atâta corupție daca ar fi filmați?Ar mai face ei ce vor cu posturile?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Inspecția specială

Este potrivită evaluarea profesorilor de către elevi? Poate să submineze autoritatea profesorului feedback-ul elevilor asupra activității la clasă? – Dragoș Iliescu, psiholog expert în testare educațională

Elevii vor da feedback cu privire la activitatea profesorilor la ore, începând de anul școlar viitor, potrivit unui ordin semnat de ministrul educației și care așteaptă publicarea în Monitorul Oficial.…
Vezi articolul

Platforma Zoom, larg folosită pentru predarea online, se confruntă cu probleme: a fost interzisă de școlile din New York, de SpaceX, de unele autorități. Fondatorul promite că va fi “reparată”. Ce soluții există pentru a o folosi în continuare, în siguranță

Una dintre aplicațiile a căror utilizare a explodat în criza coronavirusului, atât pentru școala online, cât și pentru munca la distanță, are probleme. Este vorba despre Zoom, pe care mulți…
Vezi articolul

ANALIZĂ Mircea Miclea, despre “România Educată”: Prevalența examenului direct la liceu și transformarea Evaluării Naționale în opțională sunt o soluție total greșită. BAC-ul unitar cu trunchi comun va fi o uniformizare în jos / Raportul e plin de „banalități solemne”

Raportul final “România Educată” lansat de președintele Klaus Iohannis în urmă cu o zi și asumat de Guvern ca bază pentru crearea unui pachet legislativ în educație este compus din…
Vezi articolul