Școlile au obligația să desemneze un profesor responsabil de mediu, potrivit Ministerului Educației / Programul „Săptămâna verde” se va desfășura după o metodologie specifică

20.761 de vizualizări
Foto: © Arne9001 | Dreamstime.com
Unitățile de învățământ preuniversitar au obligația să desemneze un responsabil de mediu, adică un profesor care să se ocupe cu promovarea principiilor dezvoltării durabile, potrivit unei note trimise de Ministerul Educației către inspectoratele școlare. Inspectoratele școlare vor centraliza informațiile solicitate, după cum se arată în document. O altă noutate o reprezintă faptul că programul „Săptămâna verde” va avea propria metodologie de organizare.
  • Documentul este semnat de trei secretari de stat în Ministerul Educației: Sorin Ion, Florian Lixandru și Bogdan Cristescu.

Potrivit sursei citate, după ce va fi aprobată prin Hotărâre de Guvern „Strategia Națională privind Educația pentru Mediu și Schimbări Climatice 2023-2030”, școlile o să primească Metodologia de organizare a programului „Săptămâna verde”. Metodologia va fi aprobată prin ordin al ministrului educației, urmând să se desfășoare activități specifice, în concordanță cu structura anului școlar 2022-2023, conform notei de mai sus.

Potrivit documentului trimis de Ministerul Educației, conducerile unităților de învățământ au următoarele obligații:

  • de a desemna un responsabil de mediu – un cadru didactic responsabil cu promovarea principiilor dezvoltării durabile, care să contribuie și la deschiderea școlii spre comunitate pe teme de mediu, schimbări climatice;
  • de a realiza o adresă de e-mail – dedicată, ce va asigura unității de învățământ atât comunicarea pentru desfășurarea programului „Săptămâna verde”, cât și dreptul de postare pe platforma realizată pentru desfășurarea programului „Săptămâna Verde”, utilă în educația pentru mediu și schimbări climatice, pentru creșterea gradului de accesibilitate la aceste resurse și pentru stimularea participării elevilor la acțiuni dedicate protecției mediului. Adresa de e-mail va fi creată după modelul responsabil.mediu@domeniu.ro.

Conform structurii anului școlar 2022-2023, Programul național „Școala altfel” și Programul „Săptămâna verde” se desfășoară în perioada 27 februarie— 16 iunie 2023, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unității de învățământ. Derularea celor două programe nu se planifică în același interval de cursuri (modul de învățare).

Prin excepție de la prevederile menționate mai sus, „la clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, din învățământul profesional și din învățământul postliceal, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se organizează activități de instruire practică”.

Lista disciplinelor legate de mediu din învățământul preuniversitar, conform proiectului Strategiei naționale privind educația pentru mediu și schimbări climatice 2023 – 2030, poate fi consultată aici.

Strategia Națională privind Educația pentru mediu și schimbări climatice 2023-2030 se fundamentează pe Raportul Educația privind schimbările climatice și mediul în școli sustenabile și va fi transpusă în programele şcolare începând cu anul şcolar 2023-2024. Documentul a fost pus în dezbatere publică de Ministerul Educației pe 29 decembrie 2022.

Foto: © Arne9001 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
LISTA Disciplinelor legate de mediu din învățământul preuniversitar – proiect Strategia națională privind educația pentru mediu și schimbări climatice 2023 – 2030
OFICIAL Școlile pot aplica pentru statutul de „școală verde”. Care sunt comportamentele pe care trebuie să le dezvolte elevii unei „școli verzi”

15 comments
  1. Cu tot respectul, dar dacă așa vorbește un director de multinațională,mi se stinge încet,flacăra speranței(care și așa pâlpâia destul de timid)într-o generație elevată, rafinată, cultă și elegantă în comportament și exprimare. Și mi se întărește din ce în ce mai mult dezamăgirea, pe măsură ce aud aceste exprimări seci și fără substanță, că unele facultăți scot doar diplome și nu valori umane. Diplome, care doar dau posibilitatea unor persoane să acceadă în niște funcții. Fără să înțeleagă, că trebuie să facă cinste funcției pe care o reprezintă, (printr-o atitudine elevată, rafinată, elegantă). Și nu să creadă, că dacă îsi declină funcția pe care o are, se poate comporta ca un președinte de CAP, pe câmp. “A fi domn, e o întâmplare! A fi Om e lucru mare! Așa că, stimată doamnă, sau domnișoară, înainte de a emite judecăți de valoare și a eticheta pe nedrept( nici nu pot să reproduc eticheta dvs.,sau refuz să accept că un “director de multinațională” atât știe să se exprime, atât vocabular a putut să dobândească în atâția ani de școală), mai informați-vă. Și veți constata că, acești bugetari “……”, sunt printre singurii care dau niște amărâte de examene tot timpul pentru a avea un loc de muncă. Nu-și dobândesc locul de muncă nici prin alegeri la 4 ani, nici prin interviuri(ca la firmele private). Simple sau complicate, calitative sau necalitative, aceste examene se dau. Și se dau din tonele de materie și discipline studiate în cei 4 sau 5 ani de facultate. Și erodează emoțional și fizic de-a lungul anilor. Și pentru a primi 200-300 lei în plus la salariul acela colosal, mai dau alte 3 examene de grad, din alte tone de materie. Și aceeași bugetari “norocoși”(v-am înlocuit cuvântul scârbos) , din cauza cărora probabil nu puteți dvs.să trăiți în armonie, sunt printre cei care după ce ajung acasă, își neglijează copii și familia, pentru a termina tone de hârțoage inutile care li se cer în permanență.Sunt cei pentru care sâmbetele și duminicile nu sunt weekend, ci un timp pe care pot să-l valorifice, tot pentru a termina rămășițele de hârțoage, pe care, nu au reușit să le termine, când veneau în cursul săptămânii de la școală, vlăguiti și fără energie. Căci munca cu omul, darămite cu copilul este printre cele mai epuizante. Umila mea părere, este să ne respectăm, să evităm ura de clasă socială și să renunțăm la curentul nociv care încearcă să se nască perfid, că unii suntem mai valoroși decât alții. Fiecare este bun în ce și-a ales să facă. Neomarxismul este mai otrăvitor decât comunismul din păcate. Căci Marx și Engels au fost înainte de Lenin și Stalin. Iar gândirea și exprimarea dvs.către acest curent converg.Din păcate.

  2. Tăiați hârtiile inutile din învățământ! Desființați gradațiile de merit, desființați cercurile pedagogice!

  3. “Săptămâna verde”. Unu… doi …. trei… si: hahahahaha hahahahahahahahaha. Alta prostie ideologica introdusa in scoli.

  4. @Ștefan: Lăsați sporurile, că și așa aveți destule și predați cum trebuie la clasă. Nu există spor pentru așa ceva. Intră în salariu.

      1. Sunt director de resurse umane la o multinațională, nu sunt parazit ca voi bugetarii. Tot așteptați să vi se dea, fără să dați nimic la schimb. Așa că ciocul mic și joc de glezne

  5. Inca o tona de hartii verzi, lol. Planuri, planificari, tabele, situatii etc.

    Verzitura asta ar putea fi inclusa la orice materie. Dar e probabil prea complicat pentru absolventii de Spiru Haret si doctorii din Ministerul Educatiei. E mai bine asa, inca o rupere de ritm, inca un fel de vacanta ca sa se evapore motivatia si energia.

  6. Un responsabil pt ceva ce inca nu se stie, ca ciuciu metodologie… Tipic ministerului! Astia asa ajung in minister, habar nu au de ce trebuie sa faca, dar se descurca ei cumva….

  7. Mai bine opriti defrisarile ilegale-iti trebuie numai un google earth si va duceti la istoric imagini- fiecare profesor implicat inspecteaza zonele cu politia in spate- realizabil
    Sa va luptati cu fortele naturii sau cu astrologia meteo?-nu prea -natura e mult prea imprevizibila

  8. Și ce spor salarial va primi acest responsabil de mediu? Fiind o sarcina în afara fișei postului ar trebui și remunerat, nu?

      1. Comisia de taiat hartii a nascocit noi hartii. Fiecare scoala are specificul ei si al zonei. Nu poti cere ca un robotel sa faca toti la fel: si al’ din varf de munte si al’ de pe Dorobanti care nu a vazut o vaca in viata lui. Saptamana Verde se personalizeaza, se adapteaza, activitatile tin cont de sezon, de vreme, de zona geografica. Cat despre responsabil: Hai, sictyr! Sa contabilizeze sindicatele cate verzaciuni vrea Guvernul. Mai e ceva ce nu a facut profesorul???

    1. Nu primește nici un spor, doar responsabilități în plus, și hârtii de făcut. Ca de altfel, nimeni nu ia în școala vreun spor pentru ca are o responsabilitate în plus, doar munca e în plus fata de orele de predat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Andronescu 2009-2019. Când a desființat Școlile de Arte și Meserii: “liceele tehnologice sunt mai bine pregătite”. Când a văzut rezultatele la BAC 2019: “îi trimitem să învețe o meserie, pentru că nu ne naștem egali”

Anul acesta “îi trimitem pe cei care poate au mai puține abilități teoretice spre a învăța o meserie”, susține ministrul Educației despre absolvenții clasei a VIII-a care acum susțin Admiterea…
Vezi articolul

CJRAE și CMBRAE nu se desființează. Centrele pentru resurse și asistență educațională trec de la inspectorate la noul Centru Național pentru Educație Incluzivă, potrivit proiectului Legii Educației preuniversitare – surse

Centrele judeţene de resurse şi asistenţă educaţională (CJRAE) și Centrul Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CMBRAE), nu se desființează, însă vor trece din subordinea inspectoratelor școlare – care…
Vezi articolul