Școlile italiene pot rămâne deschise pentru elevi în cursul acestei veri, conform unui plan național. Obiectivul principal: elevii să-și refacă legăturile sociale și cele cu școala, după întreruperile din pandemie

187 de vizualizări
ID 186570303 © Michele D’Ottavio | Dreamstime.com
Școlile italiene au posibilitatea, pe parcursul acestei veri, să rămână deschise pentru diverse activități educaționale care au drept scop să îi ajute pe elevi să „își consolideze competențele pentru anul școlar următor”. Accentul se pune, însă, pe refacerea legăturilor și abilităților sociale ale elevilor, care au fost profund afectate de pandemie, reiese într-o descriere a acestui plan, făcută de autoritățile italiene pe platforma Eurydice a Comisiei Europene.

Scopul proiectului intitulat „Piano scuola estate” este de a oferi școlilor resurse financiare pentru desfășurarea de activități extracurriculare care îi pot ajuta pe elevi să își consolideze competențele pentru anul școlar următor. Elevii, arată planul italian, urmează totodată să refacă legătura directă cu mediul școlar, dar și cu ceilalți colegi, legături de care au fost privați în timpul pandemiei. Sunt implicați profesori, personal administrativ și experți externi, iar elevii participă în mod voluntar, potrivit sursei citate.

Proiectul este conceput în 3 etape:

  • Faza I, desfășurată în lunii iunie, a avut ca scop consolidarea competențelor sociale ale elevilor prin: studiu colaborativ, activități în aer liber, laboratoare și alte activități care puteau implica subiecte externe.
  • Etapa II (iulie-august) urmărește să-i ajute pe elevi și studenți să-și recapete dimensiunea socială, prin activități legate de muzică, arte, sport, calcul, durabilitate și mediu, scriere creativă. Această fază poate implica și spații externe, cum ar fi teatre, cinematografe, muzee, biblioteci, parcuri și centre sportive.
  • Faza III (septembrie) introduce elevii în noul an școlar și, pe lângă toate activitățile anterioare, include îndrumare, sprijin psihologic, activități pentru incluziune.

Ministerul a activat un portal dedicat Planului în care școlile, familiile și elevii pot găsi toate informațiile de care au nevoie pentru a desfășura activitățile. Suma pentru implementarea proiectului este de 510 milioane de euro din fonduri naționale și europene.

Obiectivele declarate ale planului sunt următoarele:

  1. O școală primitoare, incluzivă, bazată pe o logică de învățare personalizată.
  2. O nouă alianță educațională, care consolidează sentimentul de apartenență la „comunitate” și asigură implicarea activă a reprezentanților elevilor și părinților.
  3. Un model educațional care vizează atenuarea riscului părăsirii timpurii a școlii și a sărăciei educaționale.

Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

O ”mână de praf și pietricele” în centrul atenției tuturor: O navă spațială a Agenției Spațiale Americane va aduce pe Pământ cea mai mare mostră colectată până acum de pe suprafața unui asteroid

OSIRIS-REx, o navă spațială a Agenției Spațiale Americane (NASA) este programată să zboare duminică pe lângă Pământ și să încheie o misiune de șapte ani cu un cadou deosebit pentru…
Vezi articolul

VIDEO Ligia Deca și Klaus Iohannis participă la festivitatea de deschidere a noului anul școlar de la Școala Gimnazială nr. 162 din Giulești, unde 45% dintre elevi provin din familii dezorganizate, potrivit directorului Dorin Stoican

Ministrul Educației, Ligia Deca, și președintele României, Klaus Iohannis, participă la Festivitatea de deschidere a noului an școlar, organizată la Școala Gimnazială Nr. 162 din București, potrivit unui informări de…
Vezi articolul

Noutățile din proiectul legii educației privind prevenirea și sancționarea violenței din școli: camere audio-video, obligația școlilor de a sesiza cazurile la 119 și poliție, elevii și profesorii victime pot solicita intervenție psihologică și psihoterapeutică gratuită

Ministerul Educației a introdus în proiectul legii învățământului preuniversitar mai multe amendamente noi cu măsuri pentru prevenirea și sancționarea violenței în școli, după cazurile mediatizate de violenţă din ultimele luni.…
Vezi articolul

Daniel Funeriu, fost ministru al Educației, despre suspiciunile legate de modul în care a fost realizată teza de doctorat a ministrului apărării, Angel Tîlvăr: În Legea Educației există două prevederi pentru a evita „fenomenul doctoratelor scrise la comandă de alții”

Fostul ministru al Educației, Daniel Funeriu, cel care a implementat actuala Lege a Educației nr. 1/2011, subliniază că a introdus în lege, la articolul 143, două prevederi pentru a evita…
Vezi articolul